71 Reacties
2 maanden geleden
Hoi,
Ik zou precies dit aangeven: dat je het nog niet weet.
Misschien goed om je in te lezen over jouw recht van verlof. Ik ben niet thuis in tweelingen, maar staat me vaag iets van bij dat je recht heb op twee keer zoveel verlof. Je zou dus best een lange tijd jouw uren “gewoon” kunnen behouden, maar wel minder kunnen werken.
Succes!
2 maanden geleden
Hier ook een tweeling mama to be. Ik ga met 28 weken met verlof. Op aanraden van de gynaecoloog. Na m’n normale verlof zet ik eigenlijk ook meteen de 18 weken aan ouderschapsverlof in. Eventueel daarna nog mijn vakantie uren zodat ik echt heel erg lang thuis kan zitten met mn tweeling. Dit is vanuit mijn werk ook al wel goedgekeurd.
Ik heb tegen die tijd 2 newborns en 1 dochter van 2 jaar dus vandaar dat ik de keuze maak zolang mogelijk thuis te zitten.
Hou er wel rekening mee dat je 18 weken hebt inplaats van 9 weken ouderschapsverlof bij een tweeling! Misschien dat je op deze manier langer minder wilt werken of juist extra uren wilt inzetten 🫶🏻
Ook heb je als ik het goed zeg 3 weken voordat je met verlof gaat nog recht om aan te geven wat je wilt dus denk er vooral nog rustig over na
2 maanden geleden
Mij is geadviseerd om met 24 weken 50% te werken en dan met 30 weken met verlof. Hoe ik het daarna met ouderschapsverlof ga doen weet ik eigenlijk nog niet precies. We hebben wel per augustus plek op de kinderopvang.
Ik vind het ergens ook lastig om zo lang van werk weg te blijven…
Wat vervelend dat je ze pushen zeg! Ik zou er gewoon nog even rustig over nadenken hoor. Gewoon nemen waar je recht op hebt.
2 maanden geleden
Ik kies ervoor om 5 maanden aan de bevalling te plakken. Hier straks ook 2 newborns en een dochter van 2,5 jaar. Dus ik gun mezelf iets meer tijd om in een ritme te komen.
De tweeling gaat zo snel mogelijk naar de opvang, dan heb ikzelf een periode 2 dagen in de week om bij te komen en weer wat orde in de chaos te schoppen.
Mocht ik eerder behoefte hebben om te starten met werken dan is die mogelijkheid er. Mijn werkgever is heel flexibel en laat de keuze volledig bij mij.
Je zou voor jezelf een soort jaarplanning kunnen maken en dan kijken hoe je al je verlofuren wil opnemen. Dat geeft wellicht wat inzicht voor jezelf. Vervolgens kan je met je werkgever jouw planning bespreken. Hopelijk willen ze een beetje met je meedenken.
2 maanden geleden
Reactie op Ns2888
Mij is geadviseerd om met 24 weken 50% te werken en dan met 30 weken met ve ...
Mij werd vandaag geadviseerd om met 20 weken 50% te werken en met 28 weken te stoppen ivm om vroeggeboortes en andere complicaties te voorkomen. Vorige keer dat ik dit aan de werkgever melden zeiden ze ja dat is niet wettelijk verplicht en deden ze er beetje moeilijk over. De gynaecoloog zei dat de opgenomen moet worden met de bedrijfsarts en dat die desnoods met de gynaecoloog contact kan opnemen.
2 maanden geleden
Reactie op Sonamu
Mij werd vandaag geadviseerd om met 20 weken 50% te werken en met 28 weken ...
Misschien ligt dat ook aan het “soort” tweelingzwangerschap? Ik heb twee vruchtzakken en twee placenta’s. Dat je daar wat langer mee kan doorlopen?
Ik probeer me er maar niet te druk om te maken en goed naar mijn lichaam te luisteren. Ik ben overigens al naar de bedrijfsarts geweest (ivm misselijkheid) en die was heel relaxed en was er echt voor mij.
2 maanden geleden
Reactie op Sonamu
Voelen jullie de twins al ?
Jaa al een tijd! Voel de een wel iets vaker dan de andere vanwege voorliggende placenta’s. En jij?
2 maanden geleden
Weten jullie de geslachten trouwens al?
Wij hebben afgelopen week te horen gekregen dat we een jongen en een meisje mogen verwachten 🩷🩵
2 maanden geleden
Reactie op Sonamu
Ik nog niet soms denk ik dat ik iets voel van binnen maar kan ook me darmen ...
Komt vanzelf. Het is natuurlijk ook vroeg. Weet jij waar je placenta’s liggen? Dat kan er ook mee te maken hebben
2 maanden geleden
Reactie op Sonamu
Nog niet. As woensdag hebben we de geslachtsbepaling en dan willen we het 1 ...
Spannend! Al een voorgevoel? Dankjewel🤭
2 maanden geleden
Wij krijgen 2 meisjes! Het duurde echt wel even voor de echoscopist het zag. Lees: 4 afspraken haha! Maar we weten het. 1 meisje ligt lekker lang uit en pakt alle ruimte, de ander heeft echt een klein hoekje en ligt dubbelgevouwen haha😍
2 maanden geleden
Reactie op WhitneyR92
Wij krijgen 2 meisjes! Het duurde echt wel even voor de echoscopist het zag ...
Zo ontzettend leuk! 🩷🩷 gefeliciteerd!
2 maanden geleden
Hoe gaat het met jullie lichamelijk? Ik ga aankomende week al in de ziektewet tot waarschijnlijk mijn verlof vanwege harde buiken. Ook al veel last van mn onderrug. Werk zelf in de kinderopvang dus is het ook veel bukken/tillen.
Benieuwd hoe het met jullie gaat🤭