6 Reacties
gisteren
Ik doe het wel, vanaf 8 weken en ben nu 18 ofzo .
Geen dag spijt van. Geeft zoveel rust.
Toen ik nog werkte alleen maar stress, pijn en extreme vermoeidheid
Thuis gebeurde er helemaal niks meer
19 uur geleden
Ziek melden! Hier ook nu al een maand ziek gemeld.
Werken zorgde voor veel stress (zelfs somberheid🙁), extreme vermoeidheid en om de haverklap niet lekker (hartkloppingen, zweten, duizelig) en kwaaltjes (buikpijn, diarree).
Ik kan nu zelf mijn dag (rustig) indelen en alles op mijn tempo doen (voor zover dat kan met een dreumes😜).
Dit werkt veel beter voor mijn lichaam en geest.
Bedrijfsarts stond hier volledig achter en was heel empatisch.
Nu langdurig ziekgemeld en ik kan eindelijk genieten van deze zwangerschap.
Ik raad iedereen aan om optijd aan de bel te trekken! Werken kan je na je verlof nog jaaaaarenlang.
8 uur geleden
Ik zou me ziekmelden als ik jou was. Wat vreselijk dit zeg!
Vrouw🩷🩷 neem je rust!!! Jij en je kindje staan VER boven werk.
De wereld draait wel door zonder jou, en voor deze mensen moet je helemaal geen stap harder zetten.
Ik ben ook ziekgemeld. Moet zo nu en dan even in gesprek hoe het gaat. UWV belt ook wel eens hoe het is, maar die vrouw zei zelfs "pak je rust".
😊🩷 dus...
Pak je rust!
6 uur geleden
Ik denk niet dat je achteraf spijt krijgt wanneer je ingegrepen hebt wanneer een externe factor dusdanig invloed heeft op zo’n bijzondere fase in je leven. Je moet zoveel ballen hoog houden, dat is niet te doen. Mijn advies zou zijn of op werk een duidelijke grens trekken: vanaf nu doe ik een stap terug, of het besluit maken om je helemaal terug te trekken. Mijn ervaring is (helaas) dat ze net zo ver gaan als dat jij toe laat, zonder enige gêne. Succes, niet niks allemaal!
4 uur geleden
Jeetje zeg wat vervelend! Maar gewoon ziek melden! ❤️ Meteen vandaag. Niet meer twijfelen. Kies voor jezelf. Er is nu niks zo belangrijk als jouw lijf en jouw kleintje dat in jouw buik aan het groeien is.
En tussen de regels door heb ik het idee dat ik lees dat je niet meer zo blij bent op je werk, door alle omstandigheden. Niet zo gek gezien hoe je werk je behandelt. Ik zou lekker lang genieten van je verlof, daarna ook maar gedeeltelijk terug gaan of zelfs gewoon ander werk zoeken. Er is overal werk genoeg. Je laat je zo toch niet behandelen.
Heel veel succes en beterschap. Hopelijk kom je nu toe aan het genieten ❤️ Pak je rust en kies lekker voor jezelf en je kleintje.
5 minuten geleden
Als je omvalt he, hebben ze binnen 5 dagen een nieuw personeel.
Dus lekker ziekmelden.
Ik zit ook te denken om het te doen, ik werk zelf in de gehandicaptenzorg, maar thuis vind ik ook saai en heb echt afleiding nodig, dus ga ik vragen om minder te werken dan kan ik me rust ook pakken. Ik werk ook 32 uur in de week en soms zelfs 37 uur met daarnaast nog een kleuter thuis.
Als het niet gaat gewoon ziekmelden!!