8 Reacties

2 dagen geleden

Herkenbaar. Werk zelf ook in de zorg. Ik zit sinds 2 weken ook in de ziektewet maar niet volledig. Zit er wel aan te denken. Werk nu 3 dagen in de week 4 uur boventallig maar zelf daar krijg ik stress van. Zit op gesloten pg met veel agressie. Dus zit eigenlijk in de huiskamer m鈥檔 tijd uit te zitten.

2 dagen geleden

Ik zit mijn hele zwangerschap al in de ziektewet. Eerst vanwege extreme misselijkheid/overgeven en nu vanwege bekken klachten. Blijf er ook in tot mijn verlof. Enige waar je over na moet denken is dat je verplicht bent dan om 6 weken van te voren met verlof te gaan, dus je hebt na je bevalling 2 weken korter. Ik heb mijn baan opgezegd, dus was voor mij geen probleem.

2 dagen geleden

Je kunt dit beter aan je bedrijfsarts vragen/in overleg met je bedrijfsarts. Die kan jou en je werkzaamheden inschatten.
Ik zit nu voor 25% in de ziektewet. Het werk in de zorg was voor mij ook iets te zwaar met name ook door het niet goed extra pauze kunnen nemen of af en toe even te kunnen gaan zitten. Ik heb daarom met mijn leidinggevende besloten elke dag twee uur eerder naar huis te gaan. Dat stukje wordt betaald door het UWV. Bevalt mij eigenlijk heel goed!

2 dagen geleden

Ik zat vanaf week 9 voor de helft in de ziektewet. En toen ik begon flauw te vallen op het werk met week 16 ongeveer heb ik besloten om mij volledig ziek te melden. Nu 23 weken en afgelopen week gesprek gehad dat het voorlopig gewoon echt nog niet gaat

2 dagen geleden

Ik zit sinds week 16 volledig in de ziektewet ivm flauwvallen. Was er al bekend mee vanuit mijn eerste zwangerschap. Moest daarom daarom verplicht stoppen toen het begon ivm m鈥檔 veiligheid en die van de baby (kans op vroeggeboorte). Dus goed je grenzen aangeven!!

2 dagen geleden

Misschien kan je vervangend werk gaan doen als je dat nog niet hebt. Ik zou het met je bedrijfsarts overleggen.

gisteren

Ik zit ook in ziektewet sinds 22 weken. Ik kon het mentaal en fysiek niet meer aan