3 Reacties
2 dagen geleden
Hey, ik heb bij mijn vorige zwangerschappen ook diabetes gehad. Bij de eerste kom ik het met een dieet onder de streef waarden houden. Waarschijnlijk gaan ze dat bij jou ook eerst proberen. Bij de tweede heb ik dan ook geprobeerd, werkte helaas niet en moest toen insuline spuiten. Dit heb ik niet als negatief ervaren.
Nu bij de derde, was mijn eerste test met 19 weken nog net goed. Over 4 weken weer, denk dat ik er ook wel weer aan moet geloven.
Maar zie er niet tegenop.
Ik het ergste geval moet je insuline spuiten en wordt je rond 38 weken ingeleid.
Je krijgt wel extra groei echo鈥檚. Dat vond ik stiekem alleen maar leuk 馃檴
2 dagen geleden
Ik heb het sinds 16 weken. Bij de eerste had ik het ook en gebruikte toen tabletten. Ik moest dus 3 dagen 6x daags bloedsuikers controleren en door geven aan de diabetes verpleegkundige. Mijn nuchtere bloedsuiker was hoger dan 5.3 en dus weer aan de tabletten. Wordt met 38 weken ingeleid of sectio( de sectio staat los van diabetes)
2 dagen geleden
"Grappig" dat het bij iedereen anders loopt.
Dit word mijn eerste kindje en ik heb ook diabetes. Ik heb sinds ongeveer Week 18 diabetes. Was te verwachten met bmi. Niet mega hoog maar wel schommelende waarden. Ik spuit nu 2dd kortwerkende insuline en 1dd langwerkende. Ik zag er als een blok tegenop maar valt uiteindelijk mee. Alleen lukt het nog steeds niet (ondanks strikt amper nog KH eten) om hem netjes te krijgen. Dat irriteert me wel echt heel erg.
Vooral nu met de feestdagen.
Maar uiteraard voor iedereen anders