12 Reacties

3 dagen geleden
Heb hier ook veel last van gehad, nu blijk ik ook zwangerschaps diabetes te hebben die veroorzaakt ook meer blaasontstekingen
Je zou kunnen vragen of ze je urine op kweek willen zetten zodat ze weten om welke bacterie het gaat en ze gericht kunnen zoeken naar een passende antibioticum

3 dagen geleden
Ik heb vroeger chronische blaasontsteking gehad (ook resistent geworden) en had veel baat bij d-mannose. Ik weet alleen niet of je dat ook mag nemen tijdens zwangerschap

3 dagen geleden
M'n zus had exact hetzelfde en ze legde het bij haar uit dat ze haar blaas niet goed leeg kon krijgen door de baby die er zit. Daardoor ontstond er steeds weer een nieuwe ontsteking. Het was dus niet per se zo dat de ab niet werkte. Na de bevalling heeft ze geen blaasontsteking meer gehad..
Uiteraard was er wel urine op kweek gezet om de oorzaak na te gaan.
Succes ermee, hoop dat je er snel vanaf bent!

3 dagen geleden
Ik heb dit ook gehad en toen bleek het vanuit mijn nieren te komen dus je zou kunnen vragen of ze dat willen na kijken. Deze medicatie is vaak voor een lage urineweg infectie maar als je een hoge urineweg infectie hebt kan iets anders meer helpend zijn. Daarnaast veel drinken, goed uitplassen ( bekken therapeut raadplegen?) en goede maar niet overdreven persoonlijke hygiëne. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen die zeepjes en doekjes voor je onderkantje, ik krijg er binnen no time infecties van. Water is het enige wat daar komt, zelfs geen scheer zeep.

2 dagen geleden
Furabid nitrofurantoine werkt alleen op e-coli bacterie. Als het goed is wordt tijdens de zwangerschap urine altijd op kweek gezet bij een ontsteking, is dat gebeurd bij jou? Het kan zijn dat je een andere bacterie bij de draagt die de ontsteking veroorzaakt en in dat geval krijg je meestal een breed-spectrum AB, een andere dus dan furabid. Wat kwam er uit je kweek?

2 dagen geleden
Ik heb nu alweer mn 5e..
3x furabid gehad
1x amoxicilline clavulaanzuur
Zo weer m’n urine inleveren..
Elke keer gaan de klachten weg door de AB, als ik klaar ben met m’n kuur is met een dag of 3 m’n blaasontsteking weer terug..
Elke x word mn urine op kweek gezet en als het goed is heb ik gewoon de goeie, maar het gaat maar niet weg.. :( wat een ellende!! 😢

2 dagen geleden
Hoi! Hier ook momenteel aan mijn 5e antibioticakuur voor blaasontsteking in 2,5e maand tijd. Heb dit besproken met mijn gynaecoloog en aankomende maandag gaan we een plan van aanpak maken in overleg met de uroloog want ze vond dit wel heel veel in zo’n korte tijd. Waarschijnlijk is de antibiotica niet sterk genoeg