23 Reacties

vorige week

Alles boven de 3 cm is goed. Onder de 3 cm is verkort. Ik heb geen ervaring lisexcisie. Bij mijn vorige zwangerschap had ik een dreigende vroeggeboorte. Dus nu werd er een meting van de baarmoedermond meegenomen. Deze is trouwens vaak inwendig omdat ze dan beter kunnen meten. Succes morgen!

vorige week

In mijn ziekenhuis (volgens mij de meeste) houden ze 25mm aan. Ik heb een lis gehad tijdens de zwangerschap. Ik had nu een lengte van 31mm, daarmee voldoende. Geen ervaring met een tweede lis, hoop voor je dat die gewoon lang genoeg is!
Ik heb 1x een lisexcisie gehad en bij mij was de baarmoedermond opgemeten van 4 cm bij de 20 weken echo. Dus ik denk dat het vooral heel afhankelijk was hoe het daarvoor was of het impact heeft. Ik denk namelijk dat als ik een tweede lis had gehad ik nog steeds voldoende lengte zou hebben. Ik vond het ook spannend vooraf, maar je zult het morgen horen en nemen ze ook maatregelen als dat nodig blijkt te zijn. Succes!

vorige week

Ik had vorige week veel buikpijn. Met aandringen bij mijn verloskundige mocht ik met spoed naar het ziekenhuis komen voor een controle. Daar werd geconstateerd dat ik een korte baarmoedermond heb. Iets van 2cm en dit zou 3cm moeten zijn wat ik heb vernomen van de arts. Ik heb totaal in 2 dagen tijd 4 echo's gehad om te kijken of dit korter werd. Het bleef gelijk werd niet minder dan 2cm. De gynaecoloog heeft progesteron voorgeschreven om zo vroeg geboorte tegen te gaan. Als dit niet helpt dan word er een operatie gepland en dan wordt er een soort elastiek geplaatst zodat er geen vroeg geboorte ontstaat. Iedere situatie is anders. Bij twijfel vraag het na bij jou verloskundige/gynaecoloog.

vorige week

Ik heb zelf 1x een lisexcisie gehad! Met de 20 weken echo hebben ze mijn baarmoedermond opgemeten, deze was toen 35,8 mm. Dit was verder goed zo!

vorige week