23 Reacties

vorige week

Alles boven de 3 cm is goed. Onder de 3 cm is verkort. Ik heb geen ervaring lisexcisie. Bij mijn vorige zwangerschap had ik een dreigende vroeggeboorte. Dus nu werd er een meting van de baarmoedermond meegenomen. Deze is trouwens vaak inwendig omdat ze dan beter kunnen meten. Succes morgen!

vorige week

In mijn ziekenhuis (volgens mij de meeste) houden ze 25mm aan. Ik heb een lis gehad tijdens de zwangerschap. Ik had nu een lengte van 31mm, daarmee voldoende. Geen ervaring met een tweede lis, hoop voor je dat die gewoon lang genoeg is!
Ik heb 1x een lisexcisie gehad en bij mij was de baarmoedermond opgemeten van 4 cm bij de 20 weken echo. Dus ik denk dat het vooral heel afhankelijk was hoe het daarvoor was of het impact heeft. Ik denk namelijk dat als ik een tweede lis had gehad ik nog steeds voldoende lengte zou hebben. Ik vond het ook spannend vooraf, maar je zult het morgen horen en nemen ze ook maatregelen als dat nodig blijkt te zijn. Succes!

vorige week

Ik had vorige week veel buikpijn. Met aandringen bij mijn verloskundige mocht ik met spoed naar het ziekenhuis komen voor een controle. Daar werd geconstateerd dat ik een korte baarmoedermond heb. Iets van 2cm en dit zou 3cm moeten zijn wat ik heb vernomen van de arts. Ik heb totaal in 2 dagen tijd 4 echo's gehad om te kijken of dit korter werd. Het bleef gelijk werd niet minder dan 2cm. De gynaecoloog heeft progesteron voorgeschreven om zo vroeg geboorte tegen te gaan. Als dit niet helpt dan word er een operatie gepland en dan wordt er een soort elastiek geplaatst zodat er geen vroeg geboorte ontstaat. Iedere situatie is anders. Bij twijfel vraag het na bij jou verloskundige/gynaecoloog.

vorige week

Ik heb zelf 1x een lisexcisie gehad! Met de 20 weken echo hebben ze mijn baarmoedermond opgemeten, deze was toen 35,8 mm. Dit was verder goed zo!

vorige week

Bij de 20 weken echo zat ik op 2.97cm. Dus voor nu gaat het de goede kant op. Morgen nog een afspraak om te bespreken hoe nu verder. Is er inmiddels bij jou al meer duidelijkheid? Hoop voor je dat het ook meevalt!

vorige week

Ik heb in 2018 een operatie gehad en nog maar 26mm over. Alles onder de 30 cm houden ze in de gaten. Succes!

vorige week

Reactie op Mammamaan

Ik heb in 2018 een operatie gehad en nog maar 26mm over. Alles onder de 30 ...
30mm bedoel ik 😊

vorige week

Ik had met de 20 weken echo het verzoek van de echoscopist om mijn baarmoedermond op te laten meten. Deze was 26mm. Ik kreeg de keuze om preventief met Progesteron te starten, zou eigenlijk pas voorgeschreven worden onder de 25mm maar heb er toch voor gekozen het te doen. Een week later was het gelukkig 27-30mm. Het heeft me wel (misschien onnodig) veel stress gegeven dat ik een vrij korte baarmoedermond heb. Maar de gynaecoloog verzekerde me geen zorgen te maken, het kan zijn dat mijn baarmoedermond altijd al kort is geweest van zichzelf. Het geeft me in ieder geval wel rust dat ik die Progesteron tabletten gebruik. Better safe than sorry!

vorige week

Reactie op EvaH1993

Alles boven de 3 cm is goed. Onder de 3 cm is verkort. Ik heb geen ervaring ...
Dank voor je bericht en je succeswens. Het was inderdaad inwendig. Echoscopist gaf een minimum aan van 3,8, maar voor nu was het lang genoeg gelukkig!

vorige week

Reactie op Kapp1300

In mijn ziekenhuis (volgens mij de meeste) houden ze 25mm aan. Ik heb een l ...
Hij was lang genoeg voor nu. Gelukkig was dat bij jou ook zo! Gaan ze dat nogmaals controleren in de komende weken bij jou?

vorige week

Reactie op RustigeFontein990425

Ik heb 1x een lisexcisie gehad en bij mij was de baarmoedermond opgemeten v ...
Dank voor je ervaring. Er was voldoende lengte nu! En wat gerustgesteld dat er anders ook nog echt wel maatregelen te nemen zijn.

vorige week

Reactie op Sunshine0825

Ik had vorige week veel buikpijn. Met aandringen bij mijn verloskundige moc ...
Wat naar voor je. Hopelijk helpt de progesteron voldoende. Hoe is het deze week met de buikpijn? Succes!

vorige week

Reactie op jojo2000123

Ik heb zelf 1x een lisexcisie gehad! Met de 20 weken echo hebben ze mijn ba ...
Fijn dat het goed was bij je, bij mij ook gelukkig!

vorige week

Reactie op Mammamaan

Ik heb in 2018 een operatie gehad en nog maar 26mm over. Alles onder de 30 ...
Dankje! Bij jou is er dus voor nu nog geen actie ondernomen, maar je blijft op controle?

vorige week

Reactie op SanneOk

Ik had met de 20 weken echo het verzoek van de echoscopist om mijn baarmoed ...
Fijn dat het je rust geeft en dat het een week later ook al een betere meting gaf. Bij mij voor nu geen zorgen. Succes de komende periode!

vorige week

Reactie op CS—

Dankje! Bij jou is er dus voor nu nog geen actie ondernomen, maar je blijft ...
Ik kreeg bloedverlies twee weken geleden, in het ziekenhuis geweest voor onderzoeken, maar kunnen de oorzaak niet vinden.. met 24 weken hadden ze mij opgenomen zei ze,maar ik was 19 weken. Dus thuis bankrust en weinig doen, bloeden is na 8 dagen gestopt. Daarna de 20 weken echo gehad en met de kleine meid gaat alles super !! De baarmoederhalsmond is nog steeds 26 mm , dus niet kleiner geworden. Hele geruststelling. Maar gister blijkbaar toch weer “teveel” gedaan en weer beetje bloedverlies en rugpijn. Het blijft een raadsel, maar verplicht netflix en chill voor mij moet ik nu toch echt aan gaan geloven. Volgende week weer afspraak in het ziekenhuis, zal daar ook regelmatig op controle moeten komen inderdaad.

vorige week

Ik heb ook een lisexcisie gehad waar veel is weggehaald en een geschiedenis van vroeggeboorte in de familie. Ik was er gespannen over maar met de 20 weken echo was de baarmoederhals lengte helemaal goed, 34 mm dus prima. Ik snap dat het spannend is maar het kan ook goed gaan, ik duim voor je❤️

vorige week

Reactie op CS—

Hij was lang genoeg voor nu. Gelukkig was dat bij jou ook zo! Gaan ze dat n ...
Nee in principe niet, ze hebben met 17 en met 19 weken gekeken. Alleen als ik bloedverlies of weeën krijg kijken ze weer. Twijfel of ik ga vragen of ze bijv met 30 weken nog wel keertje willen kijken voor geruststelling, aan de andere kan zat er geen verandering in die twee weken. Blijft soms lastig om op je lichaam te vertrouwen😬

vorige week

Reactie op Mammamaan

Ik kreeg bloedverlies twee weken geleden, in het ziekenhuis geweest voor on ...
Wat naar! Ook vervelend dat ze de oorzaak niet kunnen vinden. Toch maar echt toe geven aan bankrust, hoe lastig ook! Succes met de controle volgende week, wel fijn dat ze je in de gaten houden!