29 Reacties

6 dagen geleden

Enige tip die ik kan geven is lees je in in de veilig samen slapen methode. Jouw baby klinkt als mijn oudste dochter. Simpelweg niet alle kindjes kunnen in hun eigen bedje slapen en dat kun je nu ook niet aanleren. ❤️

6 dagen geleden

Ja: heel even wachten nog 😂 Hier was het kantelpunt echt met twaalf weken. Ze begon veel dieper en ontspannener te slapen en is nu echt gewoon makkelijk weg te leggen (‘s nachts in elk geval). In de tussentijd inderdaad veilig slapen ❤️

6 dagen geleden

Hoe gaat het slapen bij jullie overdag? Wij laten hem inderdaad ook veilig bij ons in bed slapen voor zo lang hij dat nodig heeft

6 dagen geleden

Die van mij vond het te hard, ze sliep er wel in met het babynestje. Heb er een matrasje in gelegd en ze slaapt er nu goed in.

6 dagen geleden

Kan het wat te koud zijn? Dat je bijvoorbeeld eerst even een kruik in het bedje legt? Het kan ook tijd nodig hebben. Onze kleine meid begint langzaam steeds beter in te slapen, maar nogsteeds is het ritueel nu dat mijn man de laatste fles boven geeft, samen met haar in bed ligt tot ze diep in slaap is en dan legt hij haar in haar wiegje. We hebben gister voor het eerst de babyfoon gebruikt en een avondje 'met zn 2en' gehad. Wij zitten nu op 9+3☺️

6 dagen geleden

Geen tips want hier hetzelfde. We zijn nu aan het oefenen met overdag dutjes in z’n bedje doen, want ook overdag wilt hij niet in z’n bedje of co-sleeper. Dag en nacht op ons geplakt dus haha. Je bent in ieder geval niet de enige! 🥰

6 dagen geleden

Dit hadden wij ook met de co sleeper. Mijn zoon schopte telkens de dekens weg en werd door de kou wakker. Sinds een aantal weken draagt hij een slaapzak en dit werkt veel beter. Wellicht kan je dat proberen? Bij sommige kindjes helpt ook inbakeren.

6 dagen geleden

Het komt vast vanzelf. Onze kleine is inmiddels 12 weken en ik merk dat sinds vorige week beter gaat in bedje, net of ze minder bij ons wil slapen. Bij ons helpt het om de kleine bovenin de co-sleeper te leggen, met hoofdje tegen de bovenkant. Dus niet met voetjes tegen de onderkant. En het helpt hier om de kleine op haar zij in bed te leggen en dan door te rollen naar de rug als ze slaapt. Niet gelijk op haar rug. En gebruik van speentje. Hopelijk helpt het je iets.

5 dagen geleden

Mijn kleine vond het heel vervelend dat het bedje koud was. Voorverwarmen met een kruik hielp wel. Nu slaapt hij in een slaapzak, en dan komt ie eerst even bij één van ons tot rust, en daarna leggen we hem met slaapzak en al in zn co sleeper. Dan lijkt de overgang wat minder groot te zijn. Maar als alle goeie tips van iedereen niet werken, dan is dat nu maar even zo. Op https://samenslapen.nl/ vind je richtlijnen voor veilig samen slapen. Soms kan het nou eenmaal niet anders, en dan kan je het maar beter veilig doen :)

5 dagen geleden

Hier hetzelfde! Ik lees veel dat kindjes overdag niet in de cosleeper willen maar 's nachts wel. Nou, bij ons ook 's nachts niet. Dus fijn om te lezen dat wij niet de enigen zijn. We proberen het af en toe, en hopen dat het vanzelf lukt. Laatst lukte het wel met babynestje in de cosleeper, dus dat geeft nog wel weer hoop.

5 dagen geleden

Wij hebben vanaf de 1e 2 weken het bedje voorverwarmd met een kruikje, erna zijn we overgegaan op de love to dream slaapzak. Sinds ze gewend is aan die slaapzak (na een paar dagen) doet ze alle slaapjes in de cosleeper, oftewel overal eigenlijk zolang ze de slaapzak maar aan heeft. Zodra we die dichtritsen lijkt er iets om te schakelen van ik moet nu slapen en dan geeft ze eraan toe.

5 dagen geleden

Bij ons werkte oefenen met wegleggen in de moonboon en gewoon echt blijven proberen. Ik ken het helaas het is echt vermoeiend!

5 dagen geleden

Hier precies hetzelfde! Ik vermoed dat hij gewoon iets meer behoefte heeft aan nabijheid.. en ik heb het maar omarmd. Anders raak ik alleen maar gefrustreerd. Ik geloof echt dat er een kantelpunt komt, ook bij jouw kindje. Ondertussen slapen we samen (veilig) en kom ik toch ook best aan die 7-8 uur slaap. Ik ga nu gewoon eerder naar bed en vermaak mezelf de eerste uren met mijn telefoon terwijl baby lekker tegen mij aan slaapt. Ik blijf overdag oefenen met 1x per dag slapen in de co-sleeper zodat dat plekje vertrouwder gaat worden. Ook blijf ik vasthouden aan het slaapritueel. Ik overweeg nog om naar de osteopaat te gaan om in elk geval uit te sluiten dat er misschien iets niet helemaal lekker zit.

5 dagen geleden

Mijn baby van 10 weken slaapt ook op mij. Ik lig zo ingepakt dat zij nergens heen kan rollen of onder kan komen. De co-sleeper staat er nu vooral voor sier bij. Wat wij wel standaard doen is haar bedje warm houden met kruiken. Dat ze niet in een koude bed komt, mocht ik haar over moeten leggen. Verder ligt ze dan op een wollen onderlegger waar ik de gehele zwangerschap op heb geslapen zodat mijn geur er iets aan zit. Verder leg ik er elke nacht een nieuw hydrofiel (in driehoek gevouwen op het hoofd gedeelte) neer waar mijn geur aan zit. Ik slaap dus elke nacht met een hydrofiel om mij heen die ik de nacht erop gebruik in de co-sleeper. Slaapt de kleine op mij, dan slaapt ze praktisch de hele nacht door. Ze kan vrij de borst pakken. Ik word even wakker om de aanhap te controleren en daarna slaap ik ook weer verder. Leg ik haar steeds weg maakt ze èn veel geluidjes èn ik kan niet ontspannen om in slaap te vallen. Ik blijf dan hyper gefocust op haar geluiden en eventuele nachtelijke honger signalen. Dus voor ons was al gauw de keuze gemaakt om samen te slapen. Baby slaapt en ik dus ook. Over het algemeen geen gebroken. Een enkele keer wel, maar dan doordat onze 3jarige of 6jarige naast mij staat.

5 dagen geleden

Hier was hetzelfde probleem. Welgeteld 1x in de cosleeper geslapen verder alleen op ons of in een banynestje tussen ons in. Hebben hem uiteindelijk omgewisseld met het ledikant uit zijn slaapkamer en deze aan ons bed gezet. Ging gelijk goed!

5 dagen geleden

Die van mij heeft dat ook als hij bij mij in slaap valt en ik hem dan weg wil leggen wordt hij meteen wakker. Hier slaapt die alleen goed in de co sleeper als dat ook de plek is waar hij inslaap valt. Sinds een week lukt het om hem daar inslaap te laten vallen, hij is nu 13 weken. Ik leg hem wakker maar moe in bed, met een sterren hemel lampje in een rode kleur. Hier kijkt hij dan nog naar tot hij inslaap valt, ik blijf er wel bij tot hij slaapt.. tot nu toe lukt het om ongeveer 3kwartier aan een stuk door te slapen in zijn co sleeper

5 dagen geleden

Toen wij overgingen op de co sleeper had ik eerst een par dagen de kleine samen met mij in bed. Elk keer iets verder van haar af gelegen maar alsnog samen. Mijn vriend moest toen effe in de fast kamer slapen. Na een par nachten begon ik ook te proberen de cosleeper te doen maar alsnog heel dicht bij haar liggen en mijn hand in de cosleeper te houden. Dat werkte voor ons heel goed

4 dagen geleden

Hoe doen jullie het 's avonds? Wij merken dat hij vanaf een uur of 7 nu wat dieper gaat slapen. Hij slaapt dan meestal in de draagzak omdat zn eigen bedje nog niet lukt. Maar als we zelf naar bed willen (rond 9 uur/half 10), moeten we hem heel vaak wakker maken, terwijl dat niet zou hoeven als hij in een bedje zou slapen. Hoe doen jullie dat?

4 dagen geleden

Reactie op PaulavdWeele

Hoe doen jullie het 's avonds? Wij merken dat hij vanaf een uur of 7 nu wat ...
Slapend overleggen of in slaapzak op me in slaap laten vallen ipv in draagzak, dan ook over te leggen

4 dagen geleden

Reactie op PaulavdWeele

Hoe doen jullie het 's avonds? Wij merken dat hij vanaf een uur of 7 nu wat ...
Laten in slaap vallen op mij, meestal tijden aanleggen en dan diep in slaap ik co sleeper zetten idd. Meestal word ze niet wakker en kan ik tanden poetsen ect.