22 Reacties

3 dagen geleden
Ach no worries. Ik zat met 30+1 op de 1920 gram, dus nu ook wel over de 2kg.
Volgende week weer een groeiecho.
En als het echt 'te zwaar' zou zijn, had je verloskundige wel iets gezegd.

3 dagen geleden
Ik heb vandaag ook de 32 weken echo gehad (met 32 + 5) en de mijne zit nog net binnen de curve maar zit wel aan de bovengrens. Weegt 2496gr maar ze zei ook: dat is geschat. Mijn man en ik zijn ook best groot dus ze maakte zich niet zo'n zorgen.

3 dagen geleden
Dit doet me zo aan het verhaal van een vriendin van mij denken. “Kleine baby, echt heel klein. Toch controle bij de gynaecoloog” ook die “ ja ja lastig is echt klein”. Kind is groter en zwaarder bij de geboorte dan haar oudere broer en zus……

2 dagen geleden
30+5 en de baby was toen 2050 kilo 😂ik denk dat ik meer zorgen moet hebben dan jij

2 dagen geleden
Reactie op SecretStork
30+5 en de baby was toen 2050 kilo 😂ik denk dat ik meer zorgen moet hebben ...
Heerlijk juist een baby die wat 'zwaarder' is. Maak ik mij minder zorgen als die de eerste dag of twee niet aanhapt. 😂
Althans, zo sta ik erin.

2 dagen geleden
Groei echo’s kloppen vaak van geen kant. Ken tot nu toe uit m’n omgeving alleen maar verhalen waar ze er (heel erg) naast zaten.

2 dagen geleden
Reactie op Koffieleut1900
Heerlijk juist een baby die wat 'zwaarder' is. Maak ik mij minder zorgen al ...
Haha ja ze komt in ieder geval niks te kort, zo stond ik er ook in!

2 dagen geleden
Vandaag groeiecho gehad met 33 weken en mijn meisje heeft een groeispurtje gehad, ze weegt nu 1850 :) ik voelde al duidelijk meer gewicht als zij zich verplaatst.

2 dagen geleden
Ik ben nu precies 32 weken. Met de groei echo gister zat de kleine op de p100 dus boven de gemiddelde groeicurve en loopt zo'n 4 weken voor op groei. Niets onverwachts bij ons hoor. Gewicht ging ze niet schatten want bij grote babys is dat toch heel lastig zei ze want dan praat je zo over wat een pond verschil kan geven en dat is nog al een groot verschil voor een baby. Over de bmi zou ik me geen zorgen maken. Als je baby wat zwaarder is kan het in dat opzicht alleen maar sneller wat meer hebben in dat opzicht zeiden ze bij onze eerste. Wij hoefden hem bijv. Ook al heel snel niet snachts wakker te maken voor voeding.

2 dagen geleden
Bij mij was ze op 29+3 bijna 1,5 kg en dit gewicht was volgens de VK helemaal goed. Gemiddeld zat ze op de groeicurve op 51%

2 dagen geleden
Gisteren 32+2 ook bij de gynaecoloog geweest mijn meisje zat op 1900gr dat was goed zei de gynaecoloog

gisteren
28 weken - baby 2300 kg.
gezond eten, 7kg aangekomen.
op disndag nig controle 30 +2 weken.
baby is te groot en te zwaar- na ziekenhuis doorgestuurd om onder controle te houden.
advies- keizersnede.

gisteren
Ik zou niet te snel bang zijn voor een ‘te grote’ baby. Er zit echt flink wat foutmarge op die echo’s. Daarnaast is een baby zelden ‘te groot’ om natuurlijk geboren te worden. Alleen een waterhoofd of extreem brede schouders kunnen problematisch zijn. Vooral doen wat je rust geeft, maar niet té snel meegaan met ziekenhuis adviezen