33 Reacties

3 dagen geleden

Ik voed op verzoek en dan is het ongeveer zo: 06:00 - 09:00 - 11:00 - 14:00 - 17:00 - 20:00 - 03:30 Er zijn eerder meer voedingen dan minder. Soms snachts extra en vooral ook sochtends. Op dit moment merk ik wel dat hij overdag wel wat minder vaak drinkt.

3 dagen geleden

De mijne is morgen 10 weken en ook op verzoek, maar de afgelopen dagen is het ongeveer op deze tijden 7.00 / 10.00 / 13.00 / 16.00 / 19.00 / 22.00 Niet alles stipt, maar vaak wel rondom

3 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! En wat doet jullie baby de tijd daartussen? Spelen en slapen? Als het wakker is direct voeden?

3 dagen geleden

Onze dochter is 12,5 week. Wij komen vaak uit op 9.00-12.00-15.00-18.00-21.00. Doe soms nog een dreamless rond 22.00/23.00 en ze komt dan 1 keer ‘s nachts rond 4.00/5.00.

3 dagen geleden

05:00 - 09:00 - 13:00 - 16:00 - 19:00 - 23:00, zondag is ze 12 weken

3 dagen geleden

Mijn dochter is zondag 12 weken. Voed op verzoek. Sommige dagen komt ze wat ze meer, geen dag is hetzelfde. Snachts wisselt ook heel erg, heb wel al een paar keer gehad dat er 5 uur tussen zat en dat ik ze moest wakker maken voor een voeding.🩷

3 dagen geleden

Reactie op sannelg89

Mijn dochter is zondag 12 weken. Voed op verzoek. Sommige dagen komt ze wat ...
Maak je nog wakker? Ik advies gekregen dat dit vanaf 5kg niet meer hoeft en ze mag door slapen

3 dagen geleden

Reactie op Elizaaah

Maak je nog wakker? Ik advies gekregen dat dit vanaf 5kg niet meer hoeft en ...
Onze dochter is nog niet eens 5kg met 12 weken en wakker maken doe ik al niet meer vanaf de kraamweek😂

3 dagen geleden

Reactie op MamavanNine

Onze dochter is nog niet eens 5kg met 12 weken en wakker maken doe ik al ni ...
Ahja ok op die manier ik laat ze nu ook doorslapen komt nooit wakker. Maandag 12weken en Dinsdag woog ze 5.280kg. ik kolf chronisch sinds week 6 want geen grote drinker en nu wat meer zicht erop.

3 dagen geleden

Reactie op Charlene1996

De mijne is morgen 10 weken en ook op verzoek, maar de afgelopen dagen is h ...
Hier hetzelfde

2 dagen geleden

Reactie op MamavanNine

Onze dochter is nog niet eens 5kg met 12 weken en wakker maken doe ik al ni ...
Hier ook een dochter onder de 5kg, wel geboren met 4,3kg en is nu bijna 11 weken. @TS: Borstvoeding gaat volledig op verzoek, er hangt geen vaste tijd aan. Elke dag is anders. Wel slaapt ze 's nachts 6-11 uur lang 'door'. We slapen op een zo veilig mogelijk manier samen waardoor ze vrij kan aanhappen gedurende de nacht. Ze doet dit in haar slaap, ik wordt kort wakker om alles even te controleren en we slapen weer verder. Dit gebeurt ongeveer 2x per nacht. Overdag gaat het ongeveer zo: voeden, op mij slapen, luier check/verschonen, tummy knuffeltijd of naar buiten met andere 2 kinderen en de hond, weer luier check/verschoning, en dan weer terug aan de borst. Soms is het enkel borst, luier, borst, slaap. Met 4 maanden hopen we iets tijd gerichte dag indeling te hebben, maar is dat nog niet zo dan is dat ook prima. Bij onze andere twee kinderen dit ook zo gedaan en dat is ook allemaal goed gekomen.

2 dagen geleden

Reactie op Lifa87

Hier ook een dochter onder de 5kg, wel geboren met 4,3kg en is nu bijna 11 ...
Ok dank voor info. Wel nog niet veel bijgekomen, hier reden voor?

2 dagen geleden

Nu 13 weken en overdag niet echt een vast ritme. Sommige dagen komt ze 5x overdag en soms 3x.. ‘s nachts hebben wel een redelijk ritme: we slapen van 21/22 tot 1:30en daarna tot 5. Dan wordt ze om 7 weer wakker maar nog niet echt hongerig. Dus ga ik zelf even ontbijten etc en rond 9 heeft ze trek en valt ze daarna meteen in slaap :) rest van de dag is elke keer anders tot een uur of 9 als ze weer naar bed gaat!

2 dagen geleden

Hier meestal: rond 6/7, rond 11/12, rond 15:00, rond rond 19:00 en rond 2:00. Best weinig voedingen, maar dat komt omdat ze lange stukken in de draagzak slaapt en dan voor m’n gevoel ook grote voedingen drinkt.

2 dagen geleden

Reactie op Elizaaah

Ok dank voor info. Wel nog niet veel bijgekomen, hier reden voor?
Ze was veel afgevallen in de kraamweek en was met een maand weer op geboortegewicht. Ze is ruim 6,5cm gegroeid in de lengte, heeft ze nu een paar keer van rug naar zijkant gerolt, en 1x van buik naar rug (al was dat meer een 'lucky move' dan daadwerkelijk ontwikkeling). Ze volgt haar eigen lijntje aan gewicht (middenmoot) en aan lengte een lijn erboven. CB vindt het helemaal prima. Ze doet het verder goed, het is enkel het gewicht wat langzaam gaat. Maar als ze alle energie stopt in lengte groei en ontwikkeling, dan is er weinig over om aan te komen in gewicht.

2 dagen geleden

Mijn baby is bijna 15 weken en komt overdag vaak voor voeding. Soms zit er maar 2 uur tussen. Hij slaapt wel door s nachts. Laatste voeding om 21:00 en dan komt hij om 6 of 7 uur. Hij weegt al bijna 8 kg

2 dagen geleden

12 weken, op verzoek. Maar meestal zo iets: 5:00-8:00-11:00-13:00-17:00-18:00-19:00-21:00

2 dagen geleden

11 weken oud 08.30 / 11.30 / 14.30 / 17.30 / 20.30 Zoiets ongeveer. Ligt in bed tussen 21 en 22 uur en slaapt tot de ochtendvoeding weer. Wordt soms nog 1 keer wakker s nachts voor melk, tijdstippen variëren. En niet elke nacht.

2 dagen geleden

Reactie op Lifa87

Ze was veel afgevallen in de kraamweek en was met een maand weer op geboort ...
Ok inderdaad goed bezig. Want kan mij soms wat nerveus maken over dat gewicht.

2 dagen geleden

Reactie op Elizaaah

Ok inderdaad goed bezig. Want kan mij soms wat nerveus maken over dat gewic ...
Het is mijn derde en ik ben niet meer zo snel nerveus te krijgen. Mijn twee andere kinderen (jongens) groeide als kool in de lengte, maar wat rustiger in gewicht. Dochter doet het in slakkengang haha. Zolang ze gezond oogt, goed drinkt / plast / poept en van zich laat horen maak ik mij niet druk om het gewicht. Ze komt er uiteindelijk vanzelf wel.