14 Reacties

2 dagen geleden
Bij mij ligt de kleine ook dwars in mijn buik, al een paar weken in dezelfde houding lijkt het wel 🙈 wat je beschrijft over de vele harde buiken heb ik ook, weet niet of het hierdoor komt maar de harde buiken zijn wel veel meer dan bij de eerste zwangerschap zonder dwarsligging.

2 dagen geleden
Die van mij ligt ook dwars denk ik, ik voel altijd schopjes aan de rechterkant van mn buik, en dan wat denk ik het hoofdje is links. Geen idee of je daar ook iets aan kan doen, ik wou het volgende week even met de vk overleggen!

2 dagen geleden
Die van mij ligt ook of dwars of in een stuit, ik ben nu 30+4 😊. Ik heb oefeningen gevonden: Spinning baby’s en ik heb gezien dat je vanaf dacht ik week 33 Moxa therapie kan doen, je kan moxa therapie of doen bij iemand of zelf met je partner doen. Het is wel redelijk zweverig maar liever maar geprobeerd dan niet denk ik dan maar 😅. Ik lig nu elke dag met een kussen onder mijn bekken / kont en dan mijn knieën hoog zodat ze wordt geforceerd om te draaien, heb dan wel veel beweging in mijn buik maar voor alsnog ligt ze in een stuit 😅. Heb ook gezien dat op de yogabal zitten zou moeten helpen dus dat doe ik ook maar in afwisseling met de bank / bureaustoel 😊

2 dagen geleden
Mijn kind is gister met precies 32 weken gedraaid en ingedaald. Ze ligt dus nu goed. Ze heeft echt weken in stuit gelegen. Blijkbaar kan dat ook aardig wat pijn veroorzaken haha.

2 dagen geleden
Gister echo gehad met 31+1 en ze ligt in stuit😢 weet dat ze nog kan draaien maar onze 3e lag met de geboorte ook in stuit.
Ik krijg een keizersnede dat is zeker (al 3 gehad en het is bij mij gewoon onmogelijk om natuurlijk te bevallen)
Maar deze keer (de laatste keer) wil ik zo graag zelf mijn kindje uit de buik halen. Nu heb ik gister gebeld en als ze om stuit blijft liggen is dit niet meer mogelijk 😢
Kortom hopen dat ze nog draait!

2 dagen geleden
Ik kreeg de tip om moxa therapie te proberen. Schijnt dat kindjes dan vaak ook draaien

18 uur geleden
Ik maakte me ook zorgen, nu 31+6 en kindje ligt al 4 weken op dezelfde plek in stuit. Maar ik was donderdag bij de gynaecoloog en zij zei dat babys vaak rond 34 weken spontaan draaien omdat hun hoofd dan zo zwaar wordt dat ze door de zwaartekracht omkieperen naar beneden 😂 ze zag dat echt bij verl vrouwen nog rond deze termijn. Mij stelde dat wel gerust. Ik hoop jou ook.
Ik doe nu moxa en ben ook naar een osteopaat geweest. Die laatste kan spanning uit je buik halen zodat je baby meer ruimte voelt om te draaien. Mocht je vk een versie gaan doen dan kan dit de succeskans daarvan vergroten, dus slim om dit dan van tevoren te doen (wel wachtrijen daar in onze stad, dus kan slim zijn om die alvast te boeken). En al is t niet voor je baby dan is het voor jezelf al fijn om daarheen te gaan, wat een verademing! Byebye gespannen buik, pijn aan navel en ribben en bekkenpijn.

16 uur geleden
Mijne ligt in een V (hoofd links, billen rechts en beentje beneden). Al heel lang. Maak me geen zorgen, want hij heeft nog ruim 4 weken om van positie te veranderen :) Ook vanaf week 18 al veel harde buiken, maar of dat daardoor komt weet ik niet.

12 uur geleden
Reactie op Katrien1994
Mijn kind is gister met precies 32 weken gedraaid en ingedaald. Ze ligt dus ...
Kun je vertellen wanneer je baby draaide? Was dit tijdens je slaap of gebeurde dit gewoon overdag? En ging dat geleidelijk of in 1x?

6 uur geleden
mijne lag ook dwars tot week 31, inmiddels gedraaid.
er zijn allerlei dingen die kunnen helpen:
wandelen!
moxa therapie (maar dat doe je pas later)
spinning babies (inversie houdingen, creeer ruimte in bekken)
goede rechtop zithouding, niet achterover geleund op de bank en niet met je benen over elkaar.
allerlei stretch oefeningen om ruimte te maken (ff youtube exercises to turn breech baby ofzo).
meer alternatieve:
iets warms onderaan je buik leggen en iets kouds bovenaan
muziek/papa's stem onderaan de buik

6 uur geleden
Reactie op antje_romero
mijne lag ook dwars tot week 31, inmiddels gedraaid.
er zijn allerlei din ...
oh en op handen en knieën lopen/oefeningen doen op handen en knieën maar die zie je dan wel op youtube denk
slapen op je linkerzij en met een kussen tussen je benen!
dat was het van mij! komt helemaal goed! want ze draaien idd nog makkelijk!