2 Reacties

2 dagen geleden

Goeie vraag. Ik werk ook in het onderwijs en ik mag idd mijn vakantie achter mn zwangerschapsverlof plakken omdat mijn zwangerschapsverlof in de reguliere schoolvakantie valt. In jouw geval kunnen ze je vakantie er niet achteraan plakken want je bent dan niet meer in dienst, dus ik denk dat het dan net als met ieder ander tijdelijk contract is dat om welke reden dan ook afloopt. En dat je vakantiedagen dan uitbetaald worden (met 50% belastingaftrek) ipv dat je ze kan opnemen. Tenminste, zoiets heb ik eens met een tijdelijk contract gehad toen ik niet al mn vakantie dagen had opgenomen maar deze wel over had. Het beste kun je het ee HR afdeling van je onderwijsinstelling vragen. Zij kunnen (en moeten) je hier inzicht in geven.

2 dagen geleden

Het gaat hier niet zo zeer om het verlof maar om de uitkering. Als je tijdens jouw verlof uit dienst gaat, dan wordt je niet meer uitbetaald door de werkgever en het UWV betaalt de uitkering verder aan jou. Je kunt daarnaast de WW-uitkering aangevragen, doordat jouw contract niet wordt verlengd. Zoals Kruidnagel zegt, je kunt het beste aan HR vragen wat er geldt in jouw specifiek geval.