8 Reacties
10 uur geleden
Wij hebben dit jaar nog een tegoed gekregen voor dagen, die feestdagen waren waar eigenlijk een opvang zou zijn. Die konden we dan voor andere dagen inzetten. Helaas hebben we nu ook te horen gekregen dat het niet gebruikelijk is en wij eigenlijk ook voor dagen betalen, die niet opgevangen worden en dat dit zo gebruikelijk is. Maar ik denk dat jij die uren uit de factuur ook kan opgeven in je toeslagen, je betaald er wel voor en het staat op papier. Hoeveel je nu daadwerkelijk opgevangen wordt maakt dan denk ik niet uit.
Stel je voor je kind wordt ziek en gaat niet naar de opvang betaal jij er ook voor en kan het opgeven.
Als je het echt zeker wilt weten zou ik de belastingstelefoon bellen.
10 uur geleden
Volgensmij maken ze een berekening voor het hele jaar en dan gedeeld door het x aantal dagen waardoor ze elke maand op een vast aantal uitkomen. Weet niet precies hoe het zit maar wij hadden het ook, mijn man had gebeld met het kinderdagverblijf en toen was het wel logisch. Heb het niet helemaal opgeslagen wat nou de precieze methode was van hun berekening ( vergeet echt alles ) maar weet wel dat het klopte 🤭.
9 uur geleden
Reactie op Biepske
Wij hebben dit jaar nog een tegoed gekregen voor dagen, die feestdagen ware ...
Misschien dat ik toch eens moet bellen inderdaad.
Dat ik betaal voor dagen dat mijn zoontje ziek is snap ik volledig. Er wordt immers een plek voor hem gereserveerd, ongeacht of hij aanwezig is. Ik sluit een contract voor 40 weken per jaar af en die betaal ik volledig.
Alleen in dit geval betaal ik uren waar ik nooit aanspraak op kan maken (en die ook niet in een urenpotje oid komen).
Ik las online dat de belastingdienst gebruik maakt van het aantal uren dat het kinderdag verblijf doorgeeft. Ik ga hen morgen eens bellen om te vragen hoeveel uur zij doorgeven voor december. Als dat 73.3 is ben ik het principieel nog steeds niet eens met de factuur maar kan ik wel voor die 73.3 toeslag krijgen. Als dat 66 is dan klopt hun factuur gewoon niet…
1 uur geleden
Reactie op Biepske
Wij hebben dit jaar nog een tegoed gekregen voor dagen, die feestdagen ware ...
Dit is precies hoe het hier ook werkt inderdaad!
5 minuten geleden
Het klopt helaas wel. Dit soort dingen heb je ook met Pasen, Pinksteren, nieuwjaar en koningsdag. Ik snap dat het zuur is omdat je in december zit en je dan dus 2a3 dagen hebt die wel berekend worden maar niet afgenomen. Moet je nagaan hoe genaaid ik me voelde met COVID.