56 Reacties

4 dagen geleden

Wat een lastige situatie, ik zou dit sowieso met mijn partner bespreken en dan samen een keuze maken!

4 dagen geleden

Bij ons is het iets anders gelopen maar ik heb het ook gezien en mijn vriend niet. Ik heb het hem eerlijk verteld en hem voorgesteld dat ik wat leuks koop zodat ik een kleine gender reveal voor hem doe. Dit ook zo gedaan! Wij laten de normale gender reveal met de familie wel nog doorgaan maar vertellen dan wel dat wij het geslacht wel al weten. Dan is het een gender reveal voor de familie haha. Misschien dat erbij jou wat meer emotionele lading achter zit als bij mij. Ik kan het makkelijk naast mij neerleggen en vindt het nog steeds leuk voor de familie. Maar ik zou in deze echt je gevoel volgen.

4 dagen geleden

Wij doen geen gender reveal maar dat is vooral omdat we al wat ouder zijn en dit echt een “ nieuw en hip” ding lijkt te zijn. Maar wat ik zou doen als ik iets weet en mijn man niet is een cadeautje kopen in dat thema voor hem. Maar mijn man vindt het vooral knap als ik iets voor me weet te houden en is nooit echt boos of zo over geheimpje. Wat de teleurstelling betreft is het vooral uitspreken zoals hier idd. Geef ook de ruimte aan hoe leuk het is en hoe spannend dat het dus niet gaat lopen zoals verwacht. Het is leuk als je denkt ik krijg een meisje en dan ga ik haren vlechten en kleuren en al die dingen. Maar niet alle meisjes willen dat en dan zou dat ook een teleurstelling zijn alleen breng je het dan over op het kind. Nu kan je helemaal samen gaan ontdekken wie deze persoon in jou is en wat het leuk vindt en welke ideeen het heeft. Mijn zoon vond nagels lakken en gezichts maskers geweldig naast al zijn auto’s en explosies.

4 dagen geleden

Ik zou het er zeker over hebben en met hem bespreken wat je zag. En gewoon een reveal voor familie en vrienden lijkt me heel leuk voor hen. Misschien dan al iets gewend aan het geslacht. En beide is zoooo leuk al snap ik je helemaal. Ik had geslacht A in mn hoofd. En 100x bedacht van B is ook leuk B is ook leuk... is mijn kindje... en het hielp wel maar toch die hoop op geslacht A bleef. Is een normaal gevoel.

4 dagen geleden

Wij hebben per ongeluk ook gekeken voor de gender reveal. Ik zelf eerst (wist hij ook niet) en later toch hem ervan overtuigd ook te kijken. Onder het mom van dan hebben we samen al een geheimpje. Gender reveal door laten gaan, niemand daar wist dat wij het al wisten haha.

4 dagen geleden

Wij hadden ook een voorkeur, en al een naam, maar je moet sowieso blij zijn dat je de privelege hebt om zwanger te worden! Ik zag ook het geslacht op de echo, dus mijn man heeft thuis gekeken en we hebben de reveal voor onze familie gedaan. Het loopt zoals het loopt, een naam heb je zo verzonnen je hebt nog even de tijd.

4 dagen geleden

Ah wat balen dat het niet is wat je hoopte en het al gezien hebt. Wat wij juist prettig vonden is om het samen al voor de gender reveal te weten, ook zodat je, zoals nu toch wat teleurstelling ervaart betreft het geslacht, dit al weet en het geen ‘teleurstelling’ meer is tegenover alle anderen omdat je het al wist. Zou dan ook eerlijk vertellen dat jij het al gezien hebt en het samen bespreken. Jullie geheimpje! Samen de leuke dingen van dit geslacht bespreken en alsnog een super leuke reveal hebben, want jullie familie en vrienden zijn wel nog reuze benieuwd natuurlijk ❤️

4 dagen geleden

Dat is echt balen! Ik heb een soort van iets gelijkwaardig meegemaakt (alleen bij mij verklapte iemand het per ongeluk). Ik heb toen met mijn man overlegd wat hij graag wilde. We hebben toen afgesproken dat het een verassing voor hem blijft tot de reveal. Als hij het ook had willen weten dan had het een gender reveal geweest voor de vrienden en familie. Een feestje voor de baby vond ik sowieso wel leuk 😁 Ik moest ook even door de teleurstelling van het weten heen, maar voor mij heeft even lekker kleertjes shoppen (want dat kun je nu wel vast voor het juiste geslacht doen 😉) echt goed geholpen om er bovenop te helpen haha.

3 dagen geleden

Als jullie een naam hebben voor jullie kleine gaan jullie hier over hebben ipv jullie andere naam (en wie weet is die voor in de toekomst). En als jullie kleine er is is het geslacht echt niet meer belangrijk. Zelf al 3 zoons en had elke keer een (lichte) voorkeur voor een meisje. Maar telkens was het bij de geboorte gewoon goed en was er geen teleurstelling meer. En zoals al is gezegd kleertjes kopen doet echt wonderen🥰 Ik zou tegen je vriend zeggen dat je het geslacht hebt gezien zonder te zeggen wat het is. En dan kan je vragen wat hij wil. Het weten voor de tijd of niet.

3 dagen geleden

Ik hoop dat je het om kan zetten naar iets positiefs! Ik zou het in elk geval eerlijk met je partner bespreken, nu kan het bij jou wat landen en hopelijk kan je dan wel van je gender reveal genieten. Misschien was je anders ook wel teleurgesteld geweest op het feestje zelf en dat is zonde, want je doet dat natuurlijk (of hopelijk)omdat je dat zelf leuk vindt! Verder, ik had zelf geen voorkeur oid, maar een voorkeur hebben voor een geslacht is een hartstikke menselijke reactie, die je soms niet kunt voorkomen. Betekent totaal niet dat je niet van je kindje gaat houden, als hij/zij straks geboren is dan kun je je vast niet voorstellen dat je een ander kindje had gekregen.

3 dagen geleden

Wat ik mij afvraag hoe je had gereageerd op de gender reveal nu het het andere geslacht is dan waar je op had gehoopt? Omdat er toch een redelijk gelijke kans is om het ene of het andere geslacht te krijgen. Verder zou ik doen wat goed voelt, als je een gender reveal niet ziet zitten, moet je zeggen tegen je man dat je het geslacht al hebt gezien en of hij het ook wil weten van te voren.

3 dagen geleden

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dit topic best heftig om te lezen. Ik kan mij dus totaal niet voorstellen dat je zo teleurgesteld kunt zijn in het geslacht van het kindje. Wees blij dat je zwanger bent. Als je zwanger bent weet je dat het 50/50 is en natuurlijk hebben we bijna allemaal een voorkeur, maar vind het heftig dat je er zo mee zit. Vind het ook gek dat je al 10 jaar over een naam van een bepaald geslacht nadenkt en fantaseert terwijl het ook het andere geslacht kan zijn. Ik val je niet aan, maar ik vind dat je echt dankbaar moet zijn.

3 dagen geleden

Reactie op iiammel

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dit topic best heftig om te lezen. ...
Ik voel deze ook, de 20 weken echo is zo spannend en je moet zo dankbaar zijn dat die goed was en er niks gevonden is. Tuurlijk mag je iets willen, maar teleurstelling is toch echt een groot woord… voel de vreugde van een gezond kind in je buik.

3 dagen geleden

Ik schrik best wel even dat je een heel feest wilt afzeggen omdat jouw favoriete geslacht niet in je baarmoeder blijkt te zitten. Ik hoop dat je toch besluit om een knalfeest te geven en je teleurstelling kan gaan verwerken. Mocht je daar nu stiekem toch moeite mee hebben, maak dan een afspraak met je verloskundige voor een doorverwijzing naar bijvoorbeeld een praktijkondersteuner om dat te gaan verwerken. Toch vervelend als jouw kindje een 1-0 achterstand zou hebben omdat het geslacht voor jou niet helemaal gewenst is.

3 dagen geleden

Edit - Jaleesa|Moderator - Inhoud verwijderd ivm respectloos gedrag

3 dagen geleden

Reactie op iiammel

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dit topic best heftig om te lezen. ...
Ik sluit me hier ook bij aan. Vind het heel heftig om te lezen, vooral omdat ik van mening ben je blij moet zijn met überhaupt een gezond kindje. Helaas weet ik als geen ander hoe het is om een kindje vol afwijkingen te moeten laten gaan. En oke, misschien is het geslacht niet wat iemand verwacht maar het is toch een gok🤷🏻‍♀️ @TS, ik zou zeggen praat er over met je vriend en hopelijk komt er ruimte voor vreugde

3 dagen geleden

Hopelijk waren dit de reacties die je nodig had om in te zien dat je je zegeningen met tellen 🩷💙

3 dagen geleden

Hi allemaal , Wow ik schrik echt van jullie reacties ! Gender dissapointment is iets wat altijd zal spelen . Ook over dit onderwerp kan en mag hier worden gesproken . 24baby is een platform waar mensen hun ei kwijt kunnen en even kunnen ventileren . Ik snap best de reacties “ ben blij met een gezond kindje “ . Dat neemt niet weg dat iemand zijn gevoel niet mag uiten . Daarnaast vind ik de reacties behoorlijk neerbuigend en kwetsend en dat is niet oké . Ik zal daarom een aantal reacties verwijderen en wil jullie vragen om iemand te steunen en een beetje respect te hebben . Is dit topic een trigger voor je ? Dan adviseer ik je om een ander leuk topic uit te kiezen om te lezen en te reageren . We hebben er genoeg :) Fijne avond , Jaleesa|Moderator

3 dagen geleden

Ja tuurlijk moet TS blij zijn dat ze zwanger is en een "gezond" kind heeft. Maar soms moet je even schakelen omdat iets wat je voor ogen hebt (een stukje toekomst persectief) er anders uitziet dan je verwacht. Ja het is 50/50 maar er bestaat toch echt iets als gender dissapointment. Lees hier op het forum de vele topics. Ik moest zelf ook even schakelen toen ik te horen kreeg dat ik een 2e zoon zou krijgen. Niet dat ik niet van mijn zoon zal houden maar ook een stukje verwerken dat ik nooit moeder zal worden van een dochter. Kunnen jullie TS wel helemaal afbranden maar dit zijn ook gevoelens die er eenmaal zijn. Wees eens lief voor elkaar.

3 dagen geleden

Reactie op Selphya

Ja tuurlijk moet TS blij zijn dat ze zwanger is en een "gezond" kind heeft. ...
Dank ❤️