10 Reacties

3 dagen geleden

Ik had bijna hetzelfde als jij, al had ik geen bijzonderheden bij de 20 weken echo. Bij 31 weken vond de VK ook dat mn baarmoeder wat achterbleef in groei en daarom een groeiecho ingepland. Het was echter snel bekeken; mn kleine ligt wat meer “dwars” in mn buik (ipv hoofdje laag en beentjes omhoog zegmaar) waardoor mn baarmoeder gewoonweg wat minder hoog uitkomt. Na de metingen bleek dat de kleine gemiddeld op P40 uitkomt, helemaal prima dus. Dat kan dus ook! Hopelijk bij jou ook een goeie groei echo!

3 dagen geleden

Mijn fundushoogte was ook 2 keer te laag, dus groeiecho en ons meisje was P52. Perfect gemiddeld dus, kan volgens mij ook wat aan je lichaamsbouw liggen.

3 dagen geleden

Reactie op S_Oirschot

Mijn fundushoogte was ook 2 keer te laag, dus groeiecho en ons meisje was P ...
Gelukkig heeft jullie meisje een perfect gemiddelde! Dank voor je reactie, fijn om te lezen.

3 dagen geleden

Reactie op SwanFlower88

Ik had bijna hetzelfde als jij, al had ik geen bijzonderheden bij de 20 wek ...
Ah fijn om te lezen dat dit ook kan. Dankjewel! Ik ga er vanuit dat alles goed is, maar toch fijn om jouw ervaring te weten!
Bij mij twijfelde de verloskundige de laatste afspraak ook over de hoogte van de fundus hoogte, dus afgelopen week groeiecho gehad. En kwam uit op P21 dus zeker aan de kleine kant, dat was ze echter bij de 20 weken echo ook en de grafiekjes laten zien dat ze nog steeds in dezelfde groeilijn zit, dus voor nu niks om zorgen over te maken. Ben zelf daarnaast ook aan de kleine kant, zou vervelender worden straks als ze te hoog uitkomt op de groeicurve😋

15 uur geleden

Reactie op BruisendeVuurwerk213916

Bij mij twijfelde de verloskundige de laatste afspraak ook over de hoogte v ...
Bij mij kwam hetzelfde eruit! Ik ben alleen zelf niet klein, maar we hoeven ons geen zorgen te maken.

4 uur geleden

Ik heb volgens mijn vroedvrouw ook een lage fundushoogte. Deze zit maar een 4tal cm boven mijn navel en ik ben 32 weken.. Volgens de metingen bij de gyneacoloog is de baby bovengemiddeld groot. Ik snap er niets van en maak me toch wat zorgen.. Als je de grafiek ziet heb ik toch serieuze achterstand

3 uur geleden

Yess bij mij ook! Ik loop sowieso al in het ziekenhuis en ze voelde bij een reguliere controle dat mn buik te klein is. Extra groei controle gehad, maar alles was gewoon prima! Baby goed gegroeid

25 minuten geleden

Reactie op Julie___

Ik heb volgens mijn vroedvrouw ook een lage fundushoogte. Deze zit maar een ...
Heb je onlangs nog een echo gehad? Bij mij ligt ze over dwars, wat ook een reden kan zijn van een lage fundushoogte