62 Reacties

vorige week
Goedemorgen,
Ik ben militair en zit op dit moment in een opleidingstraject voor een bevordering. 5 dagen na de geboorte heb ik verlof daarna weer terug naar werk. Wel heb ik nog 6 weken ouderschapsverlof, dit kan ik verdeeld over de eerste 1,5 jaar opnemen. 5 dagen is niet ideaal, maar het is even niet anders.

vorige week
In principe geen. Mijn man werkt als zelfstandige. Wel neemt hij een dag of 5 vrij. Bij de andere 2 ook gedaan & beviel prima. Heb je net ook even die extra handen met het naar school brengen van een ander kind bijvoorbeeld. Toch wel fijn zo in de kraanweek. Verder vond ik het prima hoor. Van mij hoeft ook niet langer. Ben er ook wel aan gewend moet ik eerlijk zeggen. Zelf heb ik wel lekker lang verlof. Ben op 27 augustus uitgerekend & ga midden januari pas weer beginnen🥰

vorige week
Mijn partner is zzp'er en bij ons 'starten met een gezin'-gesprek. Heeft hij al aangegeven andere uren te gaan werken zodat ik niet minder uren op kantoor hoef te maken. Hij kan hier en daar ipv doordeweeks, s'weekends werken.
PS. Ik heb wel een super manager die al begon over meer thuiswerken zodat ik ook tijd met de baby kan besteden na mijn zwangerschapsverlof om werk en prive mooi in balans te houden.

vorige week
Mijn vriend neemt 4 weken op na de bevalling. Daarna gaat hij weer aan het werk, maar zodra mijn verlof eindigt neemt hij opnieuw 2 weken op. Zo kan ik ook lekker rustig inkomen zonder dat we ons gelijk zorgen moeten maken over de nachten en oppas/opvang

vorige week
mijn man werkt voor zichzelf dus blijft bij mij en de baby zolang dat nodig is

vorige week
Totaal 6 weken na de bevalling dat is het bevallingsverlof en 5 weken 70% ouderschapsverlof en hij neemt na zijn verlof elke week 1 dag ouderschapsverlof op tot ze 1 jaar zijn.

vorige week
Mijn man neemt de 6 weken geboorteverlof gelijk bij de geboorte op, daarna neemt hij 1 dag ouderschapsverlof per week op tot het op is of onze dochter 1 jaar is.

vorige week
Mijn man neemt 6 weken verlof op na de geboorte en aansluitend 2 weken vakantie. Het is onze eerste en we kijken ernaar uit zoveel tijd te hebben om hem goed te leren kennen.

vorige week
Reactie op Joelle26
Mijn man heeft zijn eigen zaak dus ik denk dat hij vooral de eerste paar we ...
Dit heb ik inderdaad ook met mijn partner. We kijken t dan idd wel aan hoe t met mij en de baby verder gaat. Alleen zal hij toch wel heen en weer moeten. Gelukkig zit zijn opslag 5 minuten bij ons vandaan dus waarschijnlijk gaat hij of aan het begin van de dag daarheen of juist aan het einde van de dag.

vorige week
Mijn man neemt 2 weken voor de uitgerekende datum vakantie op, dit kan hij desnoods nog aanvullen mocht ik later bevallen. Daarna heeft hij 6 weken verlof en pakt dan een jaar lang een vaste vrije dag erbij. Dit heeft hij zo ook gedaan bij onze eerste en beviel heel goed! Lekker lang samen thuis