15 Reacties
6 maanden geleden
Hier ook een grote baby. Echo met 27 weken, en hoofd en buik kwam uit op ruim 30 weken. Benen zitten net iets boven de p50. De rest p98
Einde vd maand weer een echo maar tot nu toe is er nog niet gesproken over eerder inleiden.
Hij zit al vanaf 13 wekwn in deze curve
6 maanden geleden
Ik ben bij mijn oudste met 38+3 ingeleid en heb het eigenlijk als heel prettig ervaren. Mijn baarmoedermond was al verweekt dus daarvoor hoefde ik geen medicijnen en de dag daarvoor hebben ze een ballonnetje geplaatst welke er na 1 uur al weer uit viel 😅.
Dag van de inleiding moest ik er vroeg zijn en zijn mijn vliezen gebroken (dit is volledig pijnloos trouwens) ze hebben 1.5 uur gewacht of mijn weeen zelf op gang kwamen maar dat was niet het geval. Weeenopwekkers gehad, uiteindelijk heb ik zelf gekozen voor een ruggenprik. Mijn lichaam schoot echt op slot van de weeën en ik vond het toen zo gigantisch ontmoedigend dat ik al 2 uur pijnlijke weeën had maar nog maar 4cm. Na de ruggenprik heb ik het heerlijk gehad en om 16:59 is mijn zoontje geboren. Ik heb ook maar 13 minuten hoeven te persen.
De weeën duurde dus ongeveer van 9 tot 5 😂
6 maanden geleden
Ik volg even! Hier ook hoofd p99 en buik p91, gecontroleerd op zwangerschapsdiabetes maar dat was niet aan de orde. Ik zou zelf graag ingeleid worden maar voor ze dit toezegd wil de verloskundige nog wel de volgende groeiecho afwachten
6 maanden geleden
Hier ook een flinke! Sowieso P90 lijn qua buik. Dinsdag heb ik weer een groeiecho en aan de hand daarvan wordt besloten of het inleiden wordt of niet (als ik het goed onthouden heb)
Vorige echo al een extra suikertest moeten doen, kwam ook niks uit.
Vorige bevalliing ook ingeleid, prima ervaring gehad dus als ze het nu weer voorstellen ben ik er tevreden mee.
6 maanden geleden
Ik heb net 38.4 een inleiding gehad, duurde verschrikkelijk lang. Ballon gehad, pillen om de weeën op te wekken, uiteindelijk na 3 dagen midden in de nacht een spoedkeizersnede. Ik heb gezegd dat ik dat nu echt niet ga doen (ben nu 31.5 weken zwanger). Reden was toen teveel vruchtwater. Heb mij echt bang laten maken en ga dit keer beter luisteren naar mijn lichaam. Ik/ mijn lichaam was er gewoon echt nog niet klaar voor. De schatting van het gewicht kan ook 20% afwijken van de prognose. Onze zoon was uiteindelijk met precies 39 weken geboren mrt 3660 gram.
6 maanden geleden
Ik ben met 38 weken ingeleid bij 2e zoon ivm insuline zwangerschapsdiabetes, gaat nu ook weer gebeuren en ben er zelfs wel blij mee, 2 dag uitgerekend na 2e zoon dus nu komt ie 2 weken eerder🙈
Ging ontzettend fijn en kan er op die manier nog wel 10 baren! Maandag avond gemeld voor ballon, was niet nodig had al 3 cm ontsluiting nog lekker thuis kunnen slapen volgende dag om 8 uur gemeld. Om half 9 lichte opwekkend gekregen en lichaam ging direct aan de slag. Zonder pijnstilling was hij om 11 uur geboren, heeft dus 2.5 uur geduurd🙈 geen knippen mini hechting en voelde me voor zover het kan echt redelijk top fit! Hopelijk nu weer zo 1!🙏
6 maanden geleden
Ik ben bij de eerste ingeleid. Ook omdat ze dachten dat mijn zoontje te groot was. Nou hij was met 38 weken niet eens 3 kilo dus klopte niks van. Mn zoontje was ook helemaal niet klaar voor de geboorte. De inleiding vond ik zelf wel pittig. Alles bij elkaar duurde 30 uur en uiteindelijk met een vacuumcup bevallen
6 maanden geleden
Ik ben ingeleid met 41 en een beetje, niet omdat ie groot was of er iets mis was maar hij had weinig ( niet te weinig) vruchtwater en ik had al een week lang iedere nacht voorweeen. Dus ik was moe en het was ook wel tijd. Het had bij mij weinig effect zo leek het. Ik ben vrijdag om 13:00 het ziekenhuis in gegaan en om 20:00 besloten we te stoppen en morgen verder te gaan. Om 22:00 zijn mijn vliezen gebroken en om 23:00 was meneer er. Hij had geen zin om het te doen volgens hun boekje en dat is zo gebleven. Hij doet alles op zijn tempo.
6 maanden geleden
Hier ook een grote baby, P97 groei.
Mn baardmoeder zit ook al onder mijn middenrif, verloskundige benoemde dat ze op de hand de kleine man nog groter zou inschatten dan wat de echo liet zien.
Maandag suikertest.
Daarna meer groeiecho’s. Mocht hij deze lijn blijven volhouden (wat ik zeker wel verwacht) en ik geen diabetes heb, dan mag ik zelf kiezen of ik voor een inleiding ga of wil afwachten.
Ik vind het een lastige beslissing. Ze zitten er uiteraard vaak naast qua gewicht, het blijft ten slotte een schatting en afhankelijk van de kwaliteit van de echo. Maar omdat mijn buik ook al echt ver voor loopt geloof ik wel dat hij groot is, zo voelt het ook echt.
Maar mijn ideale plaatje was om lekker thuis af te wachten en daar vanaf stappen vind ik lastig. De baby heeft als ik zelf kies voor een inleiding, nog niet bepaald dat hij er klaar voor is ofzo.. voelt zweverig en gek wat ik zeg misschien.
Lastige keuze!
6 maanden geleden
Reactie op Jane10
Hier ook een grote baby, P97 groei.
Mn baardmoeder zit ook al onder mijn m ...
Mijn baarmoeder zit ookal weken lang zo hoog. Ik ben ook niet zo groot, dus dat speelt ook mee, en een grote baby. Hoofd en buik P98
Einde vd maand heb ik met 32+1 weer een groeiecho, maar hij zit al in deze lijn vanaf week 13. Deze echo is ook gemaakt door een andere bureau, en de verloskundige meet dus met 27+3 precies in dezelfde lijn. Dan zou je toch haast zeggen dat het wel enigszins moet kloppen....
Ik ben wat dat betreft wel klaar met zwanger zijn, dus hoop eigenlijk wel dat ze me met 38 wkn inleiden...
6 maanden geleden
Ah zoveel reacties, dankjulliewel!
Ik vind het zo lastig waar ik goed aan doe, ene kant is inleiding prettig als hij echt groot blijkt te zijn zodat ik niet uiteindelijk bij 40+ weken op keizersnee uitkom. En nu ben ik zwanger zijn ook echt zat dus dat is een voordeel voor mij.
Aan de andere kant, ik ben gezond, hij is gezond en als hij nog niet klaar er voor is maar het word wel in gang gezet, doe ik dan ook wat voor hem het beste is. Elke dag in de buik is mooi meegenomen.🥰
Ga er maar goed over nadenken komende weken en de groei echo’s afwachten.
6 maanden geleden
Reactie op angel90
Ik ben bij de eerste ingeleid. Ook omdat ze dachten dat mijn zoontje te gro ...
En hoe zit het nu bij je 2e kindje? Weer te groot volgens de metingen of niet?
Dit is precies wat ik wil voorkomen, er zit een foutmarge op de echo’s dus blijf het lastig vinden. M’n lichaam het werk laten doen en afwachten of geloven op de technologie dat het echt kindje echt aan de ruime kant is
6 maanden geleden
Is er geen tussenweg? Dat je het eerst wat afwacht maar niet te ver overtijd wilt gaan bijvoorbeeld? 38wk is alweer een heel ander verhaal dan 40. Mijn 2e is geboren met 41 weken met 4700 gram, niemand verwachtte dat ie zo groot was. Prima bevalling gehad, heel snel (wel de 2e). Bij mij hebben ze het woord inleiding genoemd, maar daar zit ik echt niet op te wachten. Ik heb aangegeven dat ik prima poliklinische wil bevallen (ipv thuis) en mee wil denken mbt strippen enz maar ik ga me niet zomaar laten inleiden. Toen gaf een andere vk ook aan dat ze daar wel wat op terugkomen en ze niet eens altijd zien dat een bevalling daardoor soepeler verloopt maar juist vaker met interventies komt door de inleiding.
Maar er zijn ook verhalen dat inleiden prima ging. En als er zwangerschapsdiabetzwangerschapsdiabetes of andere kwalen en klachten zijn maakt het natuurlijk wel een ander verhaal.
6 maanden geleden
Onze dochter was ook groot (zit echt in de familie dus niemand maakte zich er zorgen over). Uiteindelijk zijn met 38.4 mijn vliezen vanzelf gebroken en met 38.5 is ze geboren met een gewicht van 4120 gram. Gelukkig is ze niet langer blijven zitten met zo'n gewicht haha. Maargoed als er verder geen complicaties zijn, zou ik het zelf even aankijken.. wellicht lost je lichaam het vanzelf op. Inleiden kan altijd nog.