26 Reacties

gisteren

Ik heb gelukkig gelijkvloers. Ik zelf heb er echt een bloed hekel aan als mensen in mijn slaapkamer komen ( is gewoon voor mij mijn veilige plekje ) dus ik heb gewoon kraambezoek in de woonkamer

gisteren

Ik stem hierbij toch echt voor beneden. Maar is net waar je jezelf prettig bij voelt. Ik vind het niet fijn als mensen in mijn slaapkamer zijn.

gisteren

Kraambezoek komt pas op bezoek als ik fit genoeg ben om mijn bed te verlaten voor een uurtje of 2 á 3.. Ouders etc kunnen altijd langs komen, maar vrienden en anderen heb ik liever niet op mijn slaapkamer.

gisteren

Hier komt niemand de eerste week sowieso, ook de opa’s en oma’s niet en hoop na een week fit genoeg te zijn om dan op de bank te zitten
Ik stond de vorige keer gedoucht, aangekleed bij de voordeur de kraamhulp op te wachten of ze ook een kop koffie met een beschuitje wilde. Dus kraambezoek beneden, rusten doen we boven! Als het dit keer weer zo gaat dan qua bevallen/herstellen
In de kraamweek zullen bij ons de eigen gezinnen wel langs komen (opa’s en oma’s en broers met hun gezinnen). Die mogen van mij aan bed komen. Denk dat de rest niet de eerste week op de stoep staat en dat ik dan prima naar beneden kan.

gisteren

Bij onze eerste zijn mijn ouders en schoonouders en onze broers wel in de slaapkamer geweest, mijn oma ook. 3 hele goede vriendinnen zijn ook naar paar minuten in de slaapkamer geweest toen ze een geboortebord in de voortuin kwamen zetten. Toen ze op kraamvisite kwamen was ik wel beneden. Beetje gek op het begin, normaal komt niemand op onze slaapkamer maar ik vond het fijn om ons kindje te kunnen showen en had nog veel last dus kon niet goed zitten of de trap af de eerste dagen.
In de eerste week kwamen bij ons vorige keer alleen echt de naaste familie (opa’s en oma’s, oom en tantes, nichtje en overgrootoma). Zij zijn in de slaapkamer geweest, maar niet super lang en niet allemaal tegelijk. Ik ben zelf pas na 2 of 3 dagen voor het eerst naar beneden gegaan. Ander kraambezoek kwam pas later en ontvingen we wel beneden.

gisteren

Bij onze eerste kwamen de eerste week alleen ouders en mijn zus op kraambezoek. Ik vond dat super. De rest kwam later en hebben we beneden ontvangen.
Ik moet er niet aan denken om de hele dag in bed te blijven dus gewoon in de woonkamer

gisteren

De eerste twee weken laten we alleen onze gezinnen komen. Die mogen boven komen als ik bovenlig, maar liever beneden. De geboortekaartjes gaan later de deur uit en het bezoek plannen we ook pas na twee weken in. Eerst onze eigen draai vinden en samen kunnen genieten.

gisteren

Ligt eraan hoe je je voelt. Eerste week alleen naaste familie ontvangen. Die zijn boven geweest want kon mijn bed amper uit. Alleen voor opa&oma even beneden geweest maar dat was mij eigenlijk te veel. Anderen pas ontvangen na de kraamweek toen ik weer normaal kon zitten en bewegen.

gisteren

Eerste 3 dagen lag ik op bed dus onze ouders en mijn zus kwamen boven. Bij de rest die pas later kwam, gewoon beneden

gisteren

Ik heb echt niet in bed gelegen. Zo niet nodig. Als je normaal bent bevallen kun je gewoon lopen hoor. Je mag enkel niet te veel de trap op en af . Maar bezoek komt maar mooi beneden. Als ik boven zou liggen is dat om te slapen . Ik had ook geen behoefte om heel de dag te liggen. Ik stond gewoon zelf weer mijn eigen lunch te maken 😂 ik had echt geen behoefte om niks te doen 😅 Kraambezoek mocht ook langskomen maar beneden ☺️

gisteren

Reactie op SecretStork

Hier komt niemand de eerste week sowieso, ook de opa’s en oma’s niet en hoo ...
Same

19 uur geleden

In de kraamweek aan bed, want dan rust ik zelf. Ben toen pas na dagen even naar beneden gegaan. Na de kraamweek beneden

17 uur geleden

ik wil niemand boven hebben.. dus zolang ik nog niet naar beneden kan, nog geen kraambezoek :)

17 uur geleden

Reactie op Sjakie88

Ik heb echt niet in bed gelegen. Zo niet nodig. Als je normaal bent bevalle ...
Super fijn dat je je goed genoeg voelde om lekker op te staan en rond te lopen. Het is alleen echt niet zo dat dat voor alle vrouwen lukt of wenselijk is die 'normaal bevallen zijn'. Ook dan kan het heel nodig zijn om veel te liggen om alles te laten herstellen.

16 uur geleden

Wij hebben geen kraamvisite gehad de eerste week.. op onze ouders na.. mijn ouders kwamen wel boven. Ik was te moe.

12 uur geleden

Reactie op DTuMa

Super fijn dat je je goed genoeg voelde om lekker op te staan en rond te lo ...
Ja ik had zelf dus begrepen dat je eigenlijk per week maar 5 min erbij mag wandelen, dus week 1: 5 min, week 2: 10 min etc 🫣.. En met te snel dingen willen kans op complicaties achteraf veel groter zijn 😅. Maar per week maar 5 min erbij lopen is in mijn ogen heel extreem maar misschien tegen die tijd niet 😁😅