26 Reacties

gisteren
Ik stem hierbij toch echt voor beneden. Maar is net waar je jezelf prettig bij voelt. Ik vind het niet fijn als mensen in mijn slaapkamer zijn.

gisteren
Hier komt niemand de eerste week sowieso, ook de opa’s en oma’s niet en hoop na een week fit genoeg te zijn om dan op de bank te zitten

gisteren
Ik stond de vorige keer gedoucht, aangekleed bij de voordeur de kraamhulp op te wachten of ze ook een kop koffie met een beschuitje wilde.
Dus kraambezoek beneden, rusten doen we boven! Als het dit keer weer zo gaat dan qua bevallen/herstellen

gisteren
In de kraamweek zullen bij ons de eigen gezinnen wel langs komen (opa’s en oma’s en broers met hun gezinnen). Die mogen van mij aan bed komen. Denk dat de rest niet de eerste week op de stoep staat en dat ik dan prima naar beneden kan.

gisteren
Bij onze eerste zijn mijn ouders en schoonouders en onze broers wel in de slaapkamer geweest, mijn oma ook. 3 hele goede vriendinnen zijn ook naar paar minuten in de slaapkamer geweest toen ze een geboortebord in de voortuin kwamen zetten. Toen ze op kraamvisite kwamen was ik wel beneden.
Beetje gek op het begin, normaal komt niemand op onze slaapkamer maar ik vond het fijn om ons kindje te kunnen showen en had nog veel last dus kon niet goed zitten of de trap af de eerste dagen.

gisteren
In de eerste week kwamen bij ons vorige keer alleen echt de naaste familie (opa’s en oma’s, oom en tantes, nichtje en overgrootoma). Zij zijn in de slaapkamer geweest, maar niet super lang en niet allemaal tegelijk. Ik ben zelf pas na 2 of 3 dagen voor het eerst naar beneden gegaan. Ander kraambezoek kwam pas later en ontvingen we wel beneden.

gisteren
Ik moet er niet aan denken om de hele dag in bed te blijven dus gewoon in de woonkamer

gisteren
De eerste twee weken laten we alleen onze gezinnen komen. Die mogen boven komen als ik bovenlig, maar liever beneden. De geboortekaartjes gaan later de deur uit en het bezoek plannen we ook pas na twee weken in. Eerst onze eigen draai vinden en samen kunnen genieten.

gisteren
Ik heb echt niet in bed gelegen. Zo niet nodig. Als je normaal bent bevallen kun je gewoon lopen hoor. Je mag enkel niet te veel de trap op en af . Maar bezoek komt maar mooi beneden. Als ik boven zou liggen is dat om te slapen . Ik had ook geen behoefte om heel de dag te liggen. Ik stond gewoon zelf weer mijn eigen lunch te maken 😂 ik had echt geen behoefte om niks te doen 😅
Kraambezoek mocht ook langskomen maar beneden ☺️

19 uur geleden
In de kraamweek aan bed, want dan rust ik zelf. Ben toen pas na dagen even naar beneden gegaan. Na de kraamweek beneden

17 uur geleden
ik wil niemand boven hebben.. dus zolang ik nog niet naar beneden kan, nog geen kraambezoek :)

17 uur geleden
Reactie op Sjakie88
Ik heb echt niet in bed gelegen. Zo niet nodig. Als je normaal bent bevalle ...
Super fijn dat je je goed genoeg voelde om lekker op te staan en rond te lopen. Het is alleen echt niet zo dat dat voor alle vrouwen lukt of wenselijk is die 'normaal bevallen zijn'. Ook dan kan het heel nodig zijn om veel te liggen om alles te laten herstellen.

16 uur geleden
Wij hebben geen kraamvisite gehad de eerste week.. op onze ouders na.. mijn ouders kwamen wel boven. Ik was te moe.

12 uur geleden
Reactie op DTuMa
Super fijn dat je je goed genoeg voelde om lekker op te staan en rond te lo ...
Ja ik had zelf dus begrepen dat je eigenlijk per week maar 5 min erbij mag wandelen, dus week 1: 5 min, week 2: 10 min etc 🫣.. En met te snel dingen willen kans op complicaties achteraf veel groter zijn 😅. Maar per week maar 5 min erbij lopen is in mijn ogen heel extreem maar misschien tegen die tijd niet 😁😅