2 Reacties
10 uur geleden
Ik heb een graad 1 verzakking zei mijn bekkenfysio. Ze voelde de blaaswand licht. Ik merk ook wel dat het een beetje verzakt is, maar ik ga ervan uit dat alles gewoon tijd nodig heeft.
Ik blijf iig naar de bekkenfysio gaan zolang nodig. Er zit veel spanning daar beneden waardoor ik moeilijk alles kon ontspannen en daar helpt zij bij. Daar merk ik veel verschil mee. En ik volg het programma van SterkHer. Daar heb ik ook wel profijt bij. Ik merk bijvoorbeeld dat ook mijn buikspieren alweer iets sterker aan het worden zijn.
Ik verwacht dat als al mijn spieren langzaam getraind worden, de verzakking ook minder opgemerkt wordt. De tijd zal het leren.
Heb je er zelf veel last van? En ga je begeleid sporten of naar de bekkenfysio hiervoor?
3 uur geleden
Ja, ik ook lichte voorwand en achterwand verzakking. Heb wel best veel last van mn bekkenbodem, kan nu op bijna 10w pp nog maar weinig lopen. Weet niet of dat alleen aan de verzakking ligt hoor. Heel snel overbelast, bv door dragen van mn kind (kiloknaller... 6,5 kilo al met 9 weken) of iets teveel lopen. Dus een succesverhaal ga je hier nog niet vinden 馃槄
Ik had een heel lange persfase bij de bevalling, en een groot kind, dus dat kan wel verklaren dat het prut is. Heb na de bevalling heel rustig aan gedaan (behalve dan het tillen/dragen van mn kind), dus baal enorm dat ik zoveel last heb. Vind het echt ingewikkeld. Dat ik mn eigen kind niet echt kan dragen... Ik had me deze tijd ook anders voorgesteld, lekker met de kinderwagen op pad, lekker wandelen.
Heb ook nog geen seks gehad (met penetratie) omdat het allemaal zo raar voelt daar beneden...
Zou in elk geval als ik jou was goede begeleiding zoeken bij een bekkenfysiotherapeut, die je ook begeleidt bij je oefeningen. Als je een lichte verzakking hebt zou je met oefeningen heel veel moeten kunnen oplossen!