20 Reacties

3 dagen geleden
Vorige zwangerschap een laagliggende placenta gehad. Uiteindelijk 2,5 cm van de uitgang en natuurlijk bevallen. Ik moest in het ziekenhuis bevallen en er werd op voorhand een infuus aangelegd voor het geval dat. Ik heb niks gemerkt hiervan. Geen extra bloedverlies gehad of iets.

3 dagen geleden
Bij mijn vorige zwangerschap had ik een laagliggende placenta die vooraan lag en is toen netjes omhoog geschoven zodat ik natuurlijk bevallen ben. Het bloedverlies was normaal.
Nu heb ik weer een laagliggende placenta die achteraan ligt, werd met een inwendige echo vastgesteld op 20 weken. Placenta praevia.
De laatste inwendige check was op 28 weken en nog steeds ligt de placenta op dezelfde plaats, niet verschoven. Ik had al gelezen dat een achterliggende placenta niet zoveel verschuift vergeleken met een voorliggende. Ik hoop dat het nog verschuift de komende weken maar de gynaecoloog zei al om er rekening mee te houden dat de kans op een keizersnede groter wordt.
Hopelijk schuift jouw placenta ook voldoende om natuurlijk te bevallen. 🍀

3 dagen geleden
Reactie op Mama82
Bij mijn vorige zwangerschap had ik een laagliggende placenta die vooraan l ...
Hoeveel cm lag jou placenta toentertijd over de uitgang als ik vragen mag? 🤭

3 dagen geleden
Reactie op Lynn09
Vorige zwangerschap een laagliggende placenta gehad. Uiteindelijk 2,5 cm va ...
Hoeveel cm lag jouw placenta toen over de uitgang dat die nog mooi verschoven is, als ik vragen mag? 🤭

3 dagen geleden
@mama82 @Lynn09
Ah dank voor jullie reacties!
Mijn lag 4,5 cm over uitgang met de 24 weken, volgende week gaan ze weer kijken maar verwachten niet dat die voldoende verschoven is

3 dagen geleden
Reactie op Mom2be!
Dit bericht is verwijderd
Nou even om jullie allemaal wat hoop aan te praten! Bij mij werd met de 20 weken echo placenta praevia totalis vastgesteld en een kleine kans dat het nog zou verschuiven omdat hij er echt overheen lag. Vandaag weer een placenta lokalisatie gehad en ja hoor hij ligt er nu 12mm van af! Dus net over de grens dat ik natuurlijk mag bevallen! Hopelijk zal dit bij jullie ook gebeuren🤞🏼🤍 waar ik nu dus alleen bang voor ben is dat ik te veel bloed ga verliezen gezien die er nog best dicht op ligt. Hopen op het beste allemaal!

3 dagen geleden
Reactie op Mom2be!
Nou even om jullie allemaal wat hoop aan te praten! Bij mij werd met de 20 ...
Bedankt voor het delen! Daar had je vast ook niet meer op gerekend! Ik hoop ook op het beste voor je!

2 dagen geleden
Reactie op Mom2be!
Ik had dit met bij mijn vorige zwangerschap. Uiteindelijk 1,5cm van de uitgang af. Goede bevalling gehad zonder extra bloedverlies 😃 nu heb ik een heel ander probleem. Placenta ligt hoog maar bestaat uit 2 lobben en de navelstreng zit natuurlijk precies tussen de 2 lobben in de vliezen 🎉 kan ook nooit “normaal” haha

2 dagen geleden
Reactie op Mom2be!
Heb je eigenlijk bloedverlies gehad tijdens de periode van verschuiven?

2 dagen geleden
Oh ik wist niet dat dat mocht! Ik dacht dat het dan überhaupt een keizersnede was! 😱 ik lees mee haha!

2 dagen geleden
Reactie op Epsilon
Ik had dit met bij mijn vorige zwangerschap. Uiteindelijk 1,5cm van de uitg ...
Ah fijn om te lezen! Dank voor je reactie. En wat betreft je placenta nu…. Zoals je zegt idd kan ook nooit normaal hè haha! Hopelijk zorgt het niet voor veel problemen. Succes de komende tijd🤞🏼

gisteren
Bij mij lag hij er tegen aan bij 20 weken volgens gyno. Eergister 32 weken echo en is 5 cm naar boven gegaan 😁