3 Reacties

2 uur geleden

Ik herken dit wel. Wat hier goed hielp is ook in de nacht een korte routine aan te houden. We halen hem eruit, doen 1 mini lampje aan zodat het zo donker mogelijk blijft en geven hem de fles. Daarna doen we hetzelfde als we voor ieder slaapje doen. Liggend op de arm een heel klein beetje wiegen en ons liedje zingen. Sinds we dat consequent toepassen valt hij steeds wat makkelijker weer in slaap. Misschien is een vast ritueel nog iets wat kan helpen? Die van ons kan ook echt best lang kletsen in zn bedje en gewoon tevreden zijn. Dan is hij echt wel wakker. Zo lastig soms he.

11 minuten geleden

Wij hebben hetzelfde. Ze wordt vaak tussen 4-5 wakker voor een voeding. Die geef ik en dan valt ze tijdens het voeden weer in slaap. Ik leg haar dan weg en vervolgens wordt ze elke 45 minuten wakker. Ik ga er ook naar liggen luisteren, dus geef haar dan de speen en dan slaapt ze weer verder voor 45 minuten. Het is wel vervelend dat je dan zelf dus ook na de voeding elke 45 minuten wakker bent, maar als ik blijf luisteren ben ik nog langer wakker. Hoop dat dit vanzelf oplost. Overdag wordt ze, als ze in haar eigen bed slaapt, ook na 45 minuten wakker. En soms wordt ze voor vier uur ook al een keer wakker. Dan geef ik haar dus ook de speen zodat ze nog weer 45 minuten slaapt tot de voeding.

4 minuten geleden

Die van ons heeft dit ook maar lijkt rond deze tijd actieve darmen te krijgen dus ligt dan te persen/kreunen. Ik leg hem dan bij mijn man, op de een of andere manier kan die hem heel goed kalmeren en dan valt hij tussen ons in weer in slaap tot een uur of 7/8