20 Reacties

5 dagen geleden

Jaa hier ook! Ik lees graag mee voor tips

5 dagen geleden

Ik ook, heel irritant. Geen tips helaas!

5 dagen geleden

Ik ben dus niet de enige! Ik heb het idee dat als ik magnesium voor het slapen gaan slik dat het minder lijkt! Maar kan ook placebo zijn of toeval.

5 dagen geleden

Ja regelmatig last van. Was vooral tussen week 15 en 20 het ergst. Nu is het weer minder.

5 dagen geleden

op het moment dat je het hebt, goed wapperen met je handen.. dat wil vaak wel helpen.

4 dagen geleden

Herkenbaar! Contact gehad met de huisarts hierover en die gaf aan dat dat komt door het vocht dat je vasthoudt en daardoor de zenuw wat klem komt te zitten waardoor je een slapend gevoel kan krijgen. Ze adviseerde handfysio als het te lastig was. Dit was het advies dat ik kreeg, ik weet natuurlijk niet of het precies hetzelfde is als jij

4 dagen geleden

Reactie op Pippa51224

Herkenbaar! Contact gehad met de huisarts hierover en die gaf aan dat dat k ...
Ja ik las dit ook al idd

4 dagen geleden

Door het vocht kun je last krijgen van Carpaletunnelsyndroom. Vorige zwangerschap ook gehad. Ik had via bol een goedkope handbrace gehaald voor het slapen en toen kon ik weer normaal slapen!

4 dagen geleden

Reactie op Amiamber

Door het vocht kun je last krijgen van Carpaletunnelsyndroom. Vorige zwange ...
En vind het altijd zo bijzonder, na m’n bevalling was het meteen weg 🤭

4 dagen geleden

Reactie op Amiamber

Door het vocht kun je last krijgen van Carpaletunnelsyndroom. Vorige zwange ...
Goeie tip!

4 dagen geleden

Het kan verergerd worden als je je polsen tijdens het slapen buigt, probeer een houding te vinden waarin je hand recht op je pols blijft staan.

4 dagen geleden

Hier ook extreem veel last van helaas

2 dagen geleden

Ik heb t heel erg aan 1 been🙈vooral snachts ja🙈

2 dagen geleden

Hi dames, ik heb hier al een lange tijd last van. Carpale tunnelsyndroom. Ik gebruik nu sinds 3 maanden een brace (polsspalk) en merk dat het voor in de nacht gelukkig wel helpt! Ik raad jullie zeker aan om dit aan te schaffen. 🙏🏽🩷

2 dagen geleden

Ja, maar weinig. Ook aan één been. Ik probeer regelmatig van ene zijde naar de andere te veranderen 🤭

2 dagen geleden

Reactie op Starlight42

Ja, maar weinig. Ook aan één been. Ik probeer regelmatig van ene zijde naar ...
Been heb ik geen ervaring mee, ik weet niet of ze daar ook een soort brace voor hebben. Echt vervelend 😥

2 dagen geleden

Ik heb hier ook veel last van en vooral snachts, soms het gewoon pijn. In de zwangerschap kan je last krijgen van het “ carpaal tunnel syndroom “. Ik heb hier morgen een afspraak voor staan.

2 dagen geleden

Reactie op Lolavi44

Ik heb hier ook veel last van en vooral snachts, soms het gewoon pijn. In d ...
Die brace helpt wel!

gisteren

Ik ben handtherapeut. Je houdt in de nacht meer vocht vast ivm lagere bloeddruk. En gezien je flexibeler wordt, heb je meer instabiliteit en meer kans op compressie van je zenuwen. Dit heet inderdaad carpaal tunnelsyndroom. Aantal tips: - je handen/ onderarmen masseren voor slapen gaan - een spalk/ Brace (geen zachte maar echt 1 waar je pols in gevormd zit) - compressie kous/ handschoen - nerve flossing (nervus medianus)—> kan je het beste online kijken. Anders handtherapie opzoeken of een fysio die hier echt ervaring mee heeft

19 uur geleden

Reactie op Lolavi44

Ik heb hier ook veel last van en vooral snachts, soms het gewoon pijn. In d ...
Wat zei de dokter?