15 Reacties

14 uur geleden
Kan alleen maar zeggen dit te herkennen!
Helaas geen tips voor je.
Ik probeer alleen overdag nog wel eens even te gaan slapen om zo wel een beetje te slapen

14 uur geleden
Ik probeer dan er soms bewust even uit te gaan, even kamille thee drinken en weer proberen. Anders word ik gefrustreerd en lukt het sowieso niet meer.

14 uur geleden
Ik herken dit helaas ook enige wat ik doe is maar even opstaan en maar wat drinken. Ben ook zeer blij als ik lekker weer op m’n buik kan liggen haha

14 uur geleden
Ik herken het helaas ook alleen dan al de hele zwangerschap 🙈
Ik slaap in ieder geval met een zwangerschapskussen. Hier is alleen de ellende dat zodra ik me omdraai, ik ook gelijk moet plassen!
Probeer zoveel mogelijk overdag je rust te pakken, verder is er helaas vrij weinig aan te doen.

11 uur geleden
Ik ben nu 33 weken en hoef er niet uit om te plassen, dat scheelt heel veel. Voor mij helpt het om overdag heel veel te drinken en dat na het avondeten af te bouwen. Ik ga voor het slapen gaan meerdere keren plassen. Plassen, make up eraf halen, plassen, tanden poetsen, plassen en de laatste keer plassen zorg ik echt dat alles eruit is, en dat duurt lang. Ik sta tussendoor even op, ontspan alles door uit te ademen etc etc. Net zolang er echt niks meer uit komt.
Ik ben verder wel ongeacht hoelaat ik erin ga om uiterlijk 6/7 uur wakker sinds een aantal weken, dus ik probeer bijtijds te gaan slapen.

7 uur geleden
Accepteren dat het erbij hoort en overdag dutjes doen scheelt al de helft van de frustratie. Als ik het loslaat val ik vaak ook makkelijker weer in slaap.

7 uur geleden
Zeer herkenbaar. Ik word standaard wakker om 12u, lig wakker tussen 2.30 en 4u en rond 6u weer. Tussendoor ook vaak wakker van pijnlijke ledematen of moeten plassen. Ik heb het ook maar geaccepteerd, maar de nachten duren zo wel erg lang. Wat me nog het meest irriteert is als je dit bespreekbaar maakt met mensen dat ze zeggen: 'wacht maar tot die kleine er is, dan slaap je pas slecht'. 🙄

7 uur geleden
Herken dit ook wel, vooral mn vorige zwangerschap. Baby was eruit en holy moly wat een fijne nachtrust kreeg ik er voor terug. Korte nacht maar eindelijk weer diepe slaap.
Want nu helpt is magnesium olie smeren onder m’n voeten en eraan toegeven. Als ik niet in slaap kom leg ik me er maar bij neer en blijf ik in bed om te rusten. In de middag ga ik ook even 1 of 2 uurtjes liggen.

7 uur geleden
Reactie op SanneOk
Zeer herkenbaar. Ik word standaard wakker om 12u, lig wakker tussen 2.30 en ...
Jaaa dat laatste vooral 🤣😭 zo irritant! Sowieso al die antwoorden met “wacht maar tot..” pff hou op

6 uur geleden
heb het ook 😞 zoo oncomfortabel.. als je een bad hebt kan dat wel echt helpen om even in te zitten, t liefst met magnesium en/of lavendel oid erin..