9 Reacties

12 uur geleden

Up

12 uur geleden

Ik heb mijn beide meiden met 3,5 maand al een weekend weggebracht naar beide opa en oma's. Als ik erbij ben vind ik het lastiger dan wanneer ik weg ben. Ik denk zo van. Zij hebben ook kinderen opgevoed en als ze bvb 1 nachtje slecht slapen of drinken komen ze er wel weer bovenop. En als het echt drama is bellen ze wel. Voor jezelf zou ik het een keer proberen als je zelf ook wat hebt gepland. Zodat je niet thuis zit te 'wachten'.

12 uur geleden

Jeetje wat vervelend! Ik vind t juist heerlijk als ze even kunnen oppassen, heerlijk even metime. Mijn oudste van 4 komt heel graag bjj de beide opas en omas en vraagt regelmatig of hij mag blijven logeren. Tis echt zijn 2e&3e thuis.

12 uur geleden

Ik heb dezelfde situatie... Aan de schoonouders heb ik wel gevraagd om alvast een paar keer te komen oppassen, zodat ze ook kunnen oefenen met bijv. flesje geven (wij doen therapeutisch voeden ivm borstvoeding). Mijn ouders zal ik ook moeten voorbereiden. Ja, ze hebben natuurlijk kinderen opgevoed, maar wel nog met ouderwetse en achterhaalde ideeën. Ik ben niet van het laten huilen, en zo staat mijn moeder er wel nog in. Ook met luiers verschonen moeten we hen erop wijzen dat je de baby beter niet aan de benen op kan trekken. Zulke dingen dus. We hebben ook een huilbaby, dus dat maakt het extra spannend. Ik hoor graag hoe andere mama's het doen.

11 uur geleden

Mijn schoonmoeder gaat 1 dag in de week oppassen vanaf januari. De laatste 2 weken gaan wij bewust al dven weg op donderdag samen lunchen, samen de stad in en m’n schoonmoeder past dan een paar uurtjes op. Onze kleine word best eenkennig nu dus ik vind het wel prettig als ze echt aan oma went. Als we donderdagen niet weggaan dan komt m’n schoonmoeder wel even langs zodat zr haar wel regelmatig ziet. Ook heeft ze gisteren voor het eerst bij m’n schoonouders geslapen, doe kleine heeft even gehuild toen ze haar kwamen halen maar erna gelijk klaar. Wij zijn ook niet heel moeilijk, alleen aangegeven wanneer ze flesjes moet geven en de bedtijd +/- doorgegeven. Ze heeft heerlijk geslapen, kreeg allemaal vrolijke foto’s. Ben nu ook een stuk geruster wls we haar wel eens wegbrengen naar hen, blij dat we dat hebben gedaan zodat ze al een beetje went! Moet zeker niet natuurlijk, maar ik voel me er wel prettig bij.

11 uur geleden

Jup! Hier heb ik ook last van. Vreselijk.. Wij laten haar en m’n schoonvader af en toe voor een paar uur opassen. Luier hebben ze al verkeerd om aangedaan, kind verkeerd om in bed, kind boven de spuugdoek ipv erop. Vertrouwen is ver te zoeken 😅 maar goed ze moet er ook weer even inkomen zullen we maar denken ..

11 uur geleden

Reactie op Corinaal

Jeetje wat vervelend! Ik vind t juist heerlijk als ze even kunnen oppassen, ...
Ja hier inderdaad precies hetzelfde!

11 uur geleden

Hier gaat ze per februari bij beide oma’s een dag. Ben het al wel gewend van m’n oudste, maar nu voor de kleine stel ik het nog even uit. Ze ziet haar oma’s regelmatig maar moet er ook nog even niet aan denken zeg.. tegen die tijd is ze al wat ouder en gaat het miss met slapen wat makkelijker. Dat gaat nu nl echt nog niet goed haha

11 uur geleden

Hier baby ook 3 maanden en komende week komt oma 2 uurtjes oppassen om dat het niet anders kan. Voor het eerst sinds hij er is. En ik voel me vooral schuldig dat we haar nodig hebben voor ONZE kinderen (lees onze verantwoordelijkheid). Er spelen geen issues en ze is een lieve vrouw dus dat is het punt niet.