21 Reacties

Ik volg even want het is heel herkenbaar en naast deze dingen weet ik het ook niet meer. Ik moet wel zeggen dat de piek dat ze hier last van had wel achter ons ligt. Onze dochter is nu 14 weken (gecorrigeerd 9,5). Ze kan nu een redelijk lange ruk maken snachts (4 a 6 uur), maar daarna hetzelfde. Voeding kan uuuren later alsnog omhoog komen en dan heeft ze er veel last van
Wow ik heb precies hetzelfde

3 dagen geleden

Hier ook exact t zelfde! Het gaat goed t eerste rukje tot de eerste nachtvoeding, daarna drama. Spuugt soms na 2 uur nog steeds dikke 'drap'
Ik denk dat onze dochter verborgen reflux heeft dus wel iets andere klachten, maar ik herken wel dat het tweede stuk van de nacht ontzettend onrustig is met continu wegslikken en beentjes trappelen. Weet niet of het darmen zijn of reflux maar ik slaap er niet doorheen. Geen tips dus. Vanaf 6 uur leg ik haar bij me, dan slaapt ze wel oke

3 dagen geleden

Heb je al eens geprobeerd om op de zij te voeden? Voor mijn zoontje is het daardoor wat minder geworden en ook dat hij niet te snel de fles leegdrinkt

3 dagen geleden

Ik denk dat het helpt als je haar op haar zij neerlegt met een knuffeltje bijvoorbeeld in haar rug. Liefst linker zij

3 dagen geleden

Hier ook precies hetzelfde! Voor de voeding van 2 a 3 uur snachts drinkt hij soms 120 ml en valt vervolgens super rustig en zonder klachten in slaap. De voeding vanaf 2 uur is altijd gedoe. Zelfs als hij maar 60 drinkt. Zouden de orgaantjes net anders liggen door het lange liggen waardoor ze meer last hebben?

3 dagen geleden

Ja ik heb ook het vermoeden dat die tweede sessie niet lukt omdat de organen dan anders werken OF omdat hij dan eerder al een paar uurtjes plat heeft gelegen. Maar toch ook al weer 2 u dan rechtop (voeden + wachten) maar misschien is dat niet genoeg? Zo lastig. Wel fijn dat hier veel herkenning is! En op de zij voeden doe je toch automatisch met bv? Ook in koala houding zit hij schuin bij mij niet precies recht. Op zij liggend (ik ook) voeden lukt niet dan komt het er na het voeden gelijk uit. Op zij slapen helaas ook.

3 dagen geleden

Hier precies hetzelfde gehad, een hele tijd zelfs! As dinsdag wordt ze 14 weken en sinds een weekje is het opeens voorbij en slaapt ze +- 4 a 5u rustig verder na de nachtfles. Hopelijk komt dit bij jullie ook met de tijd!!

3 dagen geleden

Hoe doen jullie het dan trouwens het tweede deel van de nacht als je je kindje niet kan wegleggen?

3 dagen geleden

Reactie op Scorpio1111

Hoe doen jullie het dan trouwens het tweede deel van de nacht als je je kin ...
Hier probeerden we het altijd op de manier die jij ook doet. Als ze dan onrustig was (wat elke nacht het geval was) dan sliep ze de rest van de nacht op haar buik op mij… we zijn het dus wel blijven proberen en het ging vanzelf beter met de tijd

3 dagen geleden

Reactie op Scorpio1111

Hoe doen jullie het dan trouwens het tweede deel van de nacht als je je kin ...
Een uur tot anderhalf rechtop houden in bed 🥵

2 dagen geleden

Reactie op Maria Slot

Een uur tot anderhalf rechtop houden in bed 🥵
Ja, en dan slaapt de baby dat tweede deel wel goed? Hier alsnog slikken en spugen, zelfs na 1,5 uur

12 uur geleden

Bij ons hielp alleen echte anti reflux voeding, dus niet zelf jbpm toevoegen aan de fles. En vanaf 18.00 uur de flessen kleiner aanbieden en wat meer cluster voedingen geven. En bij ons hielp het ook als zij op haar linker zij lag, schuin in de co sleeper. En als ze echt veel aan het rommelen was ‘s nachts, dan legde ik haar tussen ons in en dan werd ze ook rustiger. Consultatie bureau zei verder dat het idd een fase is.. met een piek tussen 2 en 4 maanden. Daarna moet het minder worden. Sterkte!

11 uur geleden

Reactie op Scorpio1111

Ja ik heb ook het vermoeden dat die tweede sessie niet lukt omdat de organe ...
Ik heb ook hetzelfde. Tis beter sinds ze op mijn borst slaapt en ik een klein beetje schuin omhoog lig. In mijn slaap draai ik haar soms naar een kant en slaapt ze op haar rug of zij en met haar hoofdje op m’n arm als kussen…. T is de enige manier dat ik niet constant wakker schrik van de stik geluiden en we allebei lekkerder slapen. Qua veiligheid heb ik mijn vriend naar de logeerkamer gestuurd 😋, uiteraard gezorgd dat ze er niet uit kan vallen, m’n dekens niet te hoog kunnen komen, haar niet te warm aankleed, etc. vanaf de tweede nacht voeding ergens tussen 4 en 5 is ze vaak wel onrustig. Ow en ik weet niet of je snachts allebei de kanten aanbiedt maar hier drinkt ze voor het slapen allebei de borsten en snachts maar eentje per keer :)

4 uur geleden

Reactie op antje_romero

Ik heb ook hetzelfde. Tis beter sinds ze op mijn borst slaapt en ik een kle ...
Ja same! Hij drinkt ‘s avonds 2 borsten en ‘s nachts eentje, omdat hij dan gelijk weer in slaap valt. En omdat het wachten met wegleggen toch al lang genoeg duurt en ik bang ben dat het eruit komt maak ik hem dan niet wakker om die 2e nog te drinken. Mijn man gaat vanavond 2 nachtjes weg dus ik ben bang dat onze keuzes na de eerste shift ook cosleepen of niet-sleepen zijn de komende nachten 🥲

3 uur geleden

Reactie op antje_romero

Ik heb ook hetzelfde. Tis beter sinds ze op mijn borst slaapt en ik een kle ...
Hier echt precies hetzelfde! Ook de manier waarop ik vaak met mijn kindje slaap. We proberen te vaak wel eerst in de co sleeper. Hij had om 2230 laatste voeding gehad. 2 uur later werd ik alsnog wakker van de stik geluiden en veel spugen. Lag daarvoor sinds 1915 ook al in mijn bed. Is de enige manier waarop we indd beide slapen

3 uur geleden

Heel herkenbaar. Wij hebben zijn bedje inmiddels echt heel erg schuin staan (2 dikke boeken per poot eronder). Dit helpt gelukkig. Wel houd ik hem ook 30 minuten rechtop. Wel glijd hij nu gedurende nacht naar beneden😅

2 uur geleden

Hier hetzelfde! Vraag me alleen echt af wat jullie bedoelen met dat jullie kind op jullie slaapt en jullie dan ook. Zitten jullie dan half? Dan kan jullie kind er toch zo vanaf rollen of zie ik het verkeerd. Zou graag de tip willen weten 😵

1 uur geleden

Hier herkenbaar, maar sinds we een reflux kussentje gebruiken slaapt hij beter. (Ik weet dat het word afgeraden). Ik zorg dat hij met z’n voeten tegen de onderkast van de co sleeper komt. Wie weet werkt dit ook voor een van jullie ☺️