26 Reacties

3 dagen geleden

Ik denk dat wij het ledikantje gewoon op onze kamer gaan zetten.

3 dagen geleden

Mijn zoontje is vandaag precies 11 weken oud en heeft afgelopen nacht voor het eerst op zijn eigen kamer geslapen. Ik had zijn slaapkamerdeur en die van ons open en de babyfoon naast mij staan. Hij komt s'nachts nog 2x voor een voeding. Vannacht gevoed in de stoel op zijn kamer. Het ging allemaal super goed. Wel vond ik het heel erg spannend en mocht hij van mij zeker nog bij ons op de kamer liggen, maar mijn partner was er wel echt aan toe dat hij naar zijn eigen kamer ging. Ik ben nu wel blij dat wij de stap hebben gezet dat hij op zijn eigen kamer slaapt.

3 dagen geleden

Mijn kindje is nu 14 weken en heeft vanaf dag 1 altijd op zijn eigen kamer geslapen. Ik denk dat dat ook een van de redenen is dat hij zo goed slaapt. Hij slaap gemiddeld 12 a 13 uur per nacht.

3 dagen geleden

Mijn zoontje is 11 weken en slaapt nu 4 weken in zijn eigen kamertje. De cosleeper ligt hij alleen in als hij vroeg in de ochtend rond 0500 wakker is en niet meer echt alleen wil zijn.

3 dagen geleden

Ik ben aan het kijken of ik het campingbedje niet kwijt kan op onze kamer. Ik wil hem in de nacht nog niet op de andere kamer leggen maar hij begint klem te komen. Gelukkig ligt ie graag met opgetrokken benen 😅.

3 dagen geleden

Mijn dochter slaapt vanaf 5 weken op haar eigen kamer. Ze kwam destijds 1x per nacht en ik nam haar dan mee naar beneden en daarna weer in eigen bed. Ze is nu bijna 12 weken en slaapt al een aantal weken door. Ze krijgt wel flesvoeding trouwens.

3 dagen geleden

Je kan het ledikantje ook op je kamer zetten of een grotere cosleeper kopen

3 dagen geleden

Onze dochter slaapt al een tijdje door en ligt sindsdien ook gewoon op haar eigen kamertje, iedereen slaapt beter op die manier... je kan altijd proberen hoe het gaat als hij op zijn eigen kamer ligt? Of evt het ledikantje op jullie kamer zetten als dat past? Ik zou persoonlijk niks nieuws meer aanschaffen, misschien is het nog maar voor heel even, beetje zonde van het geld.

2 dagen geleden

Mijn zoontje van 11 weken ligt sinds een week of 2/3 in zijn eigen kamertje s nachts. Hij slaapt de nacht helemaal door of wordt nog 1 keer wakker tegen de vroege ochtend. Dan voed ik hem gewoon in mijn eigen bed en leg hem daarna in de co sleeper.
Ons zoontje is 10,5e week en slaapt naast ons in de cosleeper. Die wordt ook best klein 😅 Hoe doen jullie dat met slapen op de eigen kamer? Ik denk dat ik dat erger vind dan mijn zoontje. Ik zou de hele nacht bang zijn dat hij huilt of iets nodig heeft en dat ik dat niet hoor.

2 dagen geleden

Wij hebben een next2me forever cosleeper, die kan wel een tijdje mee 😉 (nog van onze oudste geweest toen zij te groot werd voor de cosleeper, vind hem zo fijn dat we deze nu vanaf het begin gebruiken)

2 dagen geleden

Reactie op ZachtmoedigeTijger188274

Ons zoontje is 10,5e week en slaapt naast ons in de cosleeper. Die wordt oo ...
Die van ons ligt in zijn eigen kamertje, omdat ik niet sliep met hem naast me en hij daardoor ook niet. Ik heb een babyfoon met camera aan staan, met geluid uit. Onze deur en zijn deur staan open. Zijn kamertje is naast ons. Ik merk dat mijn lichaam echt zo op hem is afgesteld, dat ik bij ieder mini geluidje echt wel wakker word. Soms ben ik zelfs al wakker voordat hij echt wakker wordt. Volgens pikt je moedergevoel dit toch echt op! Mijn vrouw slaapt bijvoorbeeld veel makkelijker door zijn geluidjes heen.

2 dagen geleden

Wij hebben een 2e ledikant gekocht om straks de wieg te vervangen. Beide omgebouwd tot co-sleeper. We hebben genoeg ruimte in de slaapkamer om de ledikant straks langs mijn kant van het bed neer te zetten. Wanneer de nachtvoedingen eraf zijn of de kleine gaat op mij kruipen in de nacht, dan schakelen we over naar room-sharing. Eerst de ledikant in gewone stand naast mij en als dat allemaal goed gaat dan komt de ledikant op een andere plek in onze slaapkamer te staan. Van daar uit kijken we wel wanneer ze ook 's nachts naar haar eigen kamer gaat. We slapen met onze deuren open en hebben overal een babyfoon met camera (nog 3jarige en 6jarige).

2 dagen geleden

Zoontje van 13 weken en slaapt al sinds dag 1 op zijn eigen kamer. Dutjes doet hij hier vaak overdag ook al in en je ziet hem lachen als hij in zn bedje gelegd wordt. Voelt zich al echt veilig in zijn eigen kamer en komt er goed tot rust.
Onze dochter van 11 weken slaapt sinds eerder deze week op haar eigen kamer. Het was een beetje uit noodzaak omdat we het tijdens sprongetje 2 niet meer trokken qua slaap. Beste beslissing ooit! En ik kan me niet voorstellen dat je met een babyfoon erbij niet wakker wordt :) was ik ook bang voor! Ik heb vannacht zelfs even op de kamer gekeken toen ik opeens bang was dat ze niet meer ademende, maar ze lag lekker te slapen.

2 dagen geleden

Heb je niet genoeg ruimte op de kamer om zijn ledikant bij jullie te zetten? Dit was een tip van een vriendin! (Onze kamer was hier niet groot genoeg voor dus daarom hebben wij het niet gedaan) Onze dochter slaapt al vanaf 1,5 week op haar eigen kamer omdat wij de ruimte niet hadden en ze absoluut niet in de co-sleeper wilde slapen. Sindsdien slaapt ze perfect! Wij slapen ook een stuk beter en toen ze in de nachten nog wel kwam voor voeding gaven we die op haar kamertje. Inmiddels slaapt ze al een tijdje van 23:00 tot 07:00 door dus nu is het helemaal fijn dat ze op haar eigen kamer ligt!

2 dagen geleden

Reactie op GulleVuurvogel349066

Zoontje van 13 weken en slaapt al sinds dag 1 op zijn eigen kamer. Dutjes ...
Wij hebben hier hetzelfde, wij deden echt geen oog dicht met haar naast ons door alle geluidjes die ze maakt in haar slaap 🤭
Onze baby van 14 weken slaapt sinds ze 5 weken is op haar eigen kamertje. Wel bewust zonder normale babyfoon met scherm en geluid, maar via een app met camera en smart sock. Zo hoor en zie ik het niet constant, maar kan wel kijken en krijg een melding als er iets is. Ik kreeg gewoonweg geen rust door alle geluidjes. Wel bewust gewacht tot ik goed genezen was en ze niet meer elke 2 uur kwam voor een voeding. Toen kwam ze meestal 2 keer per nacht, dat leek me wel te doen. Eigenlijk vrij snel nadat ze op haar eigen kamertje sliep is dat 1x per nacht geworden omdat ze beter slaapt. Nu wordt ze meestal pas na 6 uur wakker. Maar ik merkte dat het goed te doen was, ik slaap daarna ook makkelijker weer in omdat ik niet elk geluidje hoor en ik word als ze gaat huilen toch wel wakker.

2 dagen geleden

Hier ook al vrij snel naar zijn eigen kamertje gegaan. Ik kon niet slapen van al die geluiden die hij produceert in zijn slaap😅 Heb eerst een paar dagen de dutjes overdag in zijn eigen kamertje laten doen en daarna gewoon ook in de avond en nacht. Verliep zonder problemen

2 dagen geleden

Ik heb inmiddels een ledikantje gekocht waarbij de zijkant een stukje naar beneden kan. Hij is van Need Sleep - Ledikant voor Baby 60x120 cm. Ben er heel blij mee nu kan ik ons kindje ook veel beter zien dan met de cosleeper. Ik denk dat we hem daar tot ongeveer een jaar in houden.