17 Reacties
vorige maand
Ik heb thuis een loopband waar ik regelmatig even op ga staan. Ik zet dan op de iPad een serie aan en kijk dan lopend een aflevering van een serie. Ik probeer ook wat vaker om bijv lopend een kleine boodschap te halen.
vorige maand
Ik ben ruim 7 weken zwanger, zwanger via icsi dus (nog) geen verloskundige.
Van de fertiliteitarts mocht ik gewoon doorsporten. Dus dat doe ik zover dat lukt, vind het belangrijk zo fit mogelijk te blijven. 1x per week personal training, 1x per week bootcamp en 2x per week hardlopen (loop nu wel 2a3km per keer ipv de 10km die ik liep voor ik de laatste icsi ronde inging en daarvan zwanger werd).
Kost me heel veel energie maar wil graag vitaal blijven. Merk wel dat ik snel duizelig ben vandaar ook inkorten kilometers bijv.
vorige maand
Vooral doen wat je leuk vindt en ziet zitten, en beter iets dan niets. Als je wandelen fijn vindt is een half uurtje wandelen toch helemaal prima? En misschien kan je in een later stadium een groepsles vinden voor zwangeren? Zoals fit of yoga?
Zelf wandel ik soms, ik fiets aardig wat en ik doe aan yoga.
vorige maand
Ik sportte 3x per week voor mijn zwangerschap (nu 7 weken). Nu ben ik al buiten adem als ik de trap op loop. Ik fiets nog wel naar mijn werk (een uur per dag, ik werk 4 dagen) en ik wandel met de hond. Maar alles is zoveel zwaarder 😂 ik heb nog geen puf gehad om naar de sportschool te gaan
vorige maand
Reactie op IJsvogeltje88
Vooral doen wat je leuk vindt en ziet zitten, en beter iets dan niets. Als ...
Als ik toe zou geven aan mezelf zou ik helemaal niks doen en op dit moment alleen maar liggen en slapen 😂
Ik merk wel dat ik mij door fietsen of wandelen wel heel goed voel. Maar het is op dit moment wel echt een beetje met tegenzin haha
vorige maand
Ik werk (30 uur in een somatische vphuis) en ik wandel met de honden. Ook op mindere dagen moeten zij er (helaas) nog steeds uit. Frisse lucht doet me goed 😇
vorige maand
Reactie op Sarah <3
Als ik toe zou geven aan mezelf zou ik helemaal niks doen en op dit moment ...
Frisse tegenzin is ook zin haha, en je weet waar je het voor doet. En als het niet lukt, dan misschien later. De druk erop zetten maakt het sowieso niet leuker (ik ken het…)
14 uur geleden
Wad altijd een fanatieke sporter, pilates en sportschool meerdere malen per week en 10.000 stappen per dag! Ben nu 9 weken, maar kan al een aantal weken niet veel meer dan op de bank liggen. Zo moe! Vind het zo frustrerend want sporten gaf mij altijd veel voldoening en ook voor de bevalling wil ik goed in vorm blijven.
Nog meer mensen die van redelijk actief naar te moe om ook maar iets te doen zijn gegaan?
14 uur geleden
Reactie op BeleefdeTopaas507469
Wad altijd een fanatieke sporter, pilates en sportschool meerdere malen per ...
Echt 100% herkenbaar. Ik sport nu al 2,5 maand niet. Ben nu 13+3 en nog steeds zeer weinig energie en misselijk plus 2x de griep gehad in 2 maanden. Totaaaal niet fit. Echt heel vervelend want ik sportte 3x in de week, ook mentaal doet dat veel merk ik, als je alleen maar op de bank kunt liggen. Ik probeer elke dag even buiten te wandelen, maar het verschilt per dag hoe lang dat lukt. Ik hoop dat er licht aan het einde van de tunnel is ✨
13 uur geleden
Ik sportte voorheen 5x per week; 2x boksen, 3x hardlopen. Maar sinds week 6/7 gaat het hardlopen echt niet meer. Dus nu ga ik 3x per week boksen, ook als ik me niet lekker voel. Maar de rest van de dagen breng ik veelal op de bank door haha. (Inmiddels 12+4)
13 uur geleden
Ik sportte dagelijks. Van week 6 tot en met week 10/11 vrij weinig gedaan. Daarna weer gaan opbouwen met wandelen, bodybalance en Bodypump en sinds vorige week ook weer pilates. Deze lessen deed ik overigens ook al voor mijn zwangerschap. Nu ga ik weer 3/4 keer in de week en wandel ik dagelijks (tussen de 7/10.000 stappen).
12 uur geleden
Reactie op Applehead
Echt 100% herkenbaar. Ik sport nu al 2,5 maand niet. Ben nu 13+3 en nog ste ...
Ik heb precies hetzelfde! Ik sportte erg veel, gaf zelfs les in de sportschool. Ben daar nu mee gestopt, hou niets vol.
35 minuten geleden
Hey! Ik ben zelf trainer van beroep.
In theorie zou je inderdaad alles mogen doen (wel letten op ademhalen/hartslag 🤪)
Vooral eerste trimester is het zo verschillend.
De enen dame houd haar sport routine gewoon vol en de andere die stop echt tijdelijk even.
Persoonlijk merk ik aan mijn eigen lijf en energie dat het even niet gaat dus ben ik “gestopt” met sporten.
Waar ik me vooral op focus is wandelen en niet lange periode stil zitten.
Zelf wil ik het sporten volgende week langzaam weer op pakken (starten met 2x per week) dan ben ik net over de 10 weken.
Belangrijkste is luister naar je eigen lijf en behoeftes.
En doe vooral wat goed voelt!
Het is jouw zwangerschap en alleen jij kan dat het beste aangeven. ❤️