10 Reacties
2 dagen geleden
Ben ik ook benieuwd naar. Ik was een jaar geleden carnivoor. Ik vind het nog steeds heel
moeilijk te geloven dat we geen grasgevoerde pure entrecote of ribeye mogen, maar wel naar de macdonalds en chips en alles uit de supermarkt mogen eten 😂 Snap er niks van!!
2 dagen geleden
Ik eet weinig vlees, ongeveer 1x per week. Ik slik elke dag gentle Iron omdat ik ook lang bloedarmoede heb gehad. Eet wel extra via nu, normaal amper en nu 1 a 2x per week.
2 dagen geleden
Reactie op Lampies
Ja en de vis vind ik ook wel heeel beperkt.. Geen garnaal maar inderdaad we ...
😂 Ja toch super raar
2 dagen geleden
Ik ben al sinds mijn 7e vegetariër, en dit is mijn tweede zwangerschap. Voor de eerste wel eens vitb12 enzo laten meten bij de huisarts, maar altijd alles goed.
Tijdens de zwangerschap van de eerste ook laten checken, toen ondanks multivitamine te laag in b12 en ijzer, dus die los gaan slikken, echt van de apotheek. Na de zwangerschap ook weer mee gestopt, paar weken pp nog ctr en alles goed.
Wat ik daarnaast nog heb gedaan is omega 3 capsules slikken (vis eten lukte mij niet zo goed) en wat ik standaard elke winter doe is vit D bij slikken. Omega 3 kunnen ze niet checken in je bloed (ze hebben geen goede regeneratie waarden, dus ze kunnen het wel meteen maar de uitslag zegt dan helemaal niets). Dus die zou ik wel sowieso gaan aanvullen tijdens zwangerschap en borstvoeding.
2 dagen geleden
Reactie op Steentje133
Ik ben al sinds mijn 7e vegetariër, en dit is mijn tweede zwangerschap. Voo ...
Oja omega 3 slik ik inderdaad al omdat ik ook las dat het helpt bij zwangerschapsdementie:) Voor ijzer pillen van de apotheek moet je senk ik wel via huisarts toch? Heb ze nog liggen van tweelingzwangerschap geloof ik maar voelt gek om dat te gaan slikken zonder dat huisarts heeft gezegd dat dat moet.
14 uur geleden
Reactie op Lampies
Oja omega 3 slik ik inderdaad al omdat ik ook las dat het helpt bij zwanger ...
Ik heb toen een recept gehad van de gynaecoloog idd. Ik zou voor je ijzer gaat slikken wel in je bloed laten meten of het ook echt nodig is. Maar 2x per week een hoge dosis is dan echt veel effectiever dan dagelijks floradix.
9 uur geleden
Reactie op Steentje133
Ik heb toen een recept gehad van de gynaecoloog idd. Ik zou voor je ijzer g ...
Ja had de verloskundige gebeld voor de zekerheid en zij zei dat floradix prima was en ik dan evt recept kon krijgen als met 10 weken bloedcheck bleek dat ik te laag ijzer heb. Of kon dus extra bloed gaan prikken maar dat vind ik nog wel overdreven en gedoe.
4 uur geleden
Hey, goede vraag! Ik was vanaf mijn 7de vegetarisch en nu 7 jaar veganistisch. Door miskramen hebben ze nogmaals op b12 en ijzer gecontroleerd. Heb een flink ijzertekort gehad door een miskraam waarbij ik maar bleef bloeden. Al mijn waardes zijn goed maar ik neem wel ijzerpilletjes en b12. Goed vervangers eten en bij kruidvat kun je gemakkelijk pillen halen.