26 Reacties
12 uur geleden
Wat een onzin! Alsof elke man kinderen misbruikt
Juist onwijs tof dat de opvang die jullie op het oog hebben met niet alleen maar vrouwen.
Wij vonden het jammer dat bij onze opvang geen enkele man werkt.
12 uur geleden
Reactie op serrabre
Ik heb respect voor jouw mening, jij ook voor de mijne?
Nee eigenlijk niet. Het is geen mening, het is discriminatie. Er zijn zo ontzettend veel ongelooflijk goede mannelijke pedagogisch medewerkers die soms niet eens beginnen aan dit werk door moeders zoals jij, dat is echt zonde.
12 uur geleden
Ik heb er nog zelf geen ervaring of gevoel bij, ik ben zwanger van 1e kindje.
Maar wij hebben een hond, waar we ook hebben moeten zoeken naar een fijne opvang die het aanpakt zoals wij het ook zouden aanpakken. Uiteindelijk is de 5e locatie geworden. Ik ben zelfs een keer nadat ik hem al had weggebracht terug opgehaald omdat het niet goed voelde.
12 uur geleden
Ik kan je angst helemaal snappen hoor, maar ik zou er persoonlijk minder moeite mee hebben en het juist wel fijn vinden dat ze mannen en vrouwen er hebben werken. En ik snap dat je geen risico wil nemen maar probeer ook voor jezelf in te zien dat er ook vrouwen zijn die dit kunnen doen en deze verhalen ook bekent zijn. En dus niet alle mannen over één kam te scheren. Maar normaals je moet doen waar JIJ je goed bij voelt want het is jou kind ❤️
12 uur geleden
Sterker nog, ik denk dat je over het algemeen zelfs veiliger zit met een man. Die liggen namelijk onder zo'n enorm vergrootglas dat ze extra voorzichtig zullen zijn.
Ik heb de pabo gedaan en bij de kleuterstage was dit ook al een ding. Ik kon als vrouw wel een kind bij me op schoot nemen, maar mijn mannelijke medestudenten konden dat echt niet zomaar doen, daar werd echt voor gewaarschuwd, omdat dat "een verkeerd beeld" kan geven, terwijl hij en ik hetzelfde doen bij het kind.
12 uur geleden
Reactie op InBlijdeVerwachting
Nee eigenlijk niet. Het is geen mening, het is discriminatie. Er zijn zo on ...
Het zou discriminatie zijn als in zou zeggen dat hij er niet mag werken. Ik heb de vrijheid om te beslissen om mijn kind wel/niet daarheen te sturen, niemand kan mij verplichten om mijn kind naar een opvang met een man te sturen omdat het anders DiScRimInaTie is.
Respect aub, is niet zo moeilijk.
12 uur geleden
Ik kan me je angst indenken door alles wat je in de media hoort. Echter is het wel zo dat juist een man op de groep een hele fijne en goede dynamiek geeft. Heeft met jochies vaak net op een andere manier interactie dan vrouwelijke begeleiders. Wees erop bedacht dat ze nooit alleen staan en goed in de gaten gehouden worden. Juist ook door alles wat er speelt. Ik vind het juist stoer dat een man kiest voor zo’n beroep. Ik werk in de jeugdzorg op een woongroep (wordt tegenwoordig ook als omstreden bestempeld) en hebben daar ook een tijdje een man op de groep gehad. Bracht juist een hele fijne relaxte sfeer. Waren wel afspraken dat de man dan niet helpt met douchen enzo. Dus je zou je zorgen kunnen uiten bij het kdv en eventueel kunnen vragen naar hun beleid hieromtrent.
12 uur geleden
Als het niet prettig voelt dan kun je idd een andere opvang zoeken. Maar mocht daar een medewerker vertrekken dan zou daar best ook een mannelijke voor terug kunnen komen. Ik denk dat je het nooit helemaal in de hand hebt. Snap je gevoel wel!
12 uur geleden
Ik kan alleen maar mijn eigen ervaring delen. En dat is dat ik juist heel erg blij ben met een mannelijke begeleider op de groep! Als man brengt hij net even een andere energie mee. Hij is heel zorgzaam, net als de vrouwelijke leidsters. Maar is ook in voor leuke grapjes, een flinke voetbal wedstrijd etc. De vrouwelijke leidsters zijn ook mega positief over de samenwerking met hem. Ze geven aan dat ze elkaar echt aanvullen.
Wat dat betreft pleit ik dus juist voor meer mannen op de groep! Maar hè, dit is mijn ervaring. Doe waar jij je goed bij voelt. Misschien nog een idee om eens open met het kdv in gesprek te gaan hierover?
11 uur geleden
Ik heb juist slechte ervaringen met een KDV waar alleen maar vrouwen werkte 😅
(Niets strafbaars gebeurd gelukkig, maar op z'n zachtst gezegd werkte er een vrouw die gewoon beter niet met kinderen zou moeten werken)
Volg je gevoel. Voelt het niet goed dan gaat het aan je knagen..
11 uur geleden
Reactie op VrolijkeSprankel219779
Ik kan alleen maar mijn eigen ervaring delen. En dat is dat ik juist heel e ...
Dankjewel voor je reactie, ik zat eraan te denken om het erover te hebben. Maar het blijft een lastig onderwerp voor beide kanten. Ik wil ook niemand onnodig krenken ofzo. Maar heb gewoon mijn eigen grenzen met respect voor iedereen 😊.
11 uur geleden
Reactie op serrabre
Het zou discriminatie zijn als in zou zeggen dat hij er niet mag werken. Ik ...
Als ik dit zo lees heb je je besluit al gemaakt toch waarom dan nog zo’n topic starten. Ik denk wel dat je bij jezelf moet nagaan hoever je dit laat gaan. Mag op de sportclub straks dan ook geen man werken of school. En wat doe je als je kindje ergens gaat spelen en moeder is niet thuis maar vader wel.
11 uur geleden
Reactie op serrabre
Dankjewel voor je reactie, ik zat eraan te denken om het erover te hebben. ...
Ik denk juist dat erover hebben beter is hoor.
Zeker als je echt van plan bent om over te stappen, mocht het zicht voordoen dat bij de andere opvang ook een man komt werken.
Soms is overstappen niet (meteen) mogelijk, dus dan zou je of zonder opvang moeten kunnen of toch even met die man..
Ik denk dat er veel meer mensen twijfelen, en dat praten echt kan helpen (van beide kanten).
Ik denk dat wat anderen al zeggen, mannen echt onder een heel groot vergrootglas liggen en dat ze liever een gesprek aangaan, dan dat ze te horen krijgen dat mensen weggaan, alleen omdat ze een man zijn.
Maar het lijkt alsof je er zelf al helemaal uit bent, dus misschien heeft het in jouw geval niet veel zin.
Je klinkt i.i.g. best stellig