17 Reacties

5 dagen geleden

Off topic: restaurant Sunshine toevallig ? On topic: pff ja ik herken dit nog uit mijn eerste zwangerschap. Daar begon t met 6/7 weken. Ik ben nu 5+5 en ben van iedere dag nog aan t genieten dat ik t niet heb.. ik heb geen tips. Het was bij mij echt per week- 2 weken verschillend wat ik wel en niet kon verdragen. Met 13 weken was het gelukkig een stuk minder. Sterkte

5 dagen geleden

Reactie op Anoball

Off topic: restaurant Sunshine toevallig ? On topic: pff ja ik herken dit ...
Haha nee een andere volgens mij! En ja snap ik helemaal dat je nog geniet van die dagen. Dank voor je ervaring, in iedergeval zicht op minder vanaf week 12/13

5 dagen geleden

Heb het ook 6+5 heel misselijk hele dag door proberen te eten zakt het wel elke keer iets proberen ik kan het ook amper eten hoor warm eten lukt me niet ben ook bang hierdoor voedingstoffen mis maar kleine beetjes helpt

5 dagen geleden

Ik ben de erge misselijkheid helaas ook niet ontkomen nu 6+3 en sinds 6+1 is het echt verschrikkelijk. Gedurende de dag wordt het steeds erger. Savonds probeer ik liggend te eten om het binnen te houden. Wil echt eten namelijk. Mijn man zorgt gelukkig heel goed voor me. Ik ga al kokhalzen als ik de kast of koelkast opentrek😔

5 dagen geleden

Hey! Ik ben net vijf weken zwanger van een tweede, heb nog nergens last van, maar veel herkenning vanuit mijn eerste zwangerschap. Wat mij toen hielp was 1) eten op de weinige momenten dat ik het wel trok, en 2) toegeven aan cravings (al waren die bij mij niet zo ongezond), omdat elke voeding die ik binnenkreeg hielp: en verder , tja, afwachten tot het overgaat. Er komt waarschijnlijk een dag dat je weer zin hebt in eten. Bij mij was dat rond week 20, maar bij iedereen is het anders. Je hoeft je geen zorgen te maken dat de baby niet genoeg binnenkrijgt. Dat is op de een of andere manier zo geregeld (superhandig!) dat de eerste voedingsstoffen daarheen gaan. En die heeft nog heel weinig nodig. Voor nu: heel veel sterkte! O ja, en sommige vrouwen zweren bij crackers met kaas, en die ook al naast het bed neerzetten smorgens, dat als je dan de dag begint met iets dat het dan minder is. Hielp bij mij niet. En als allerlaatste, als je echt heel misselijk blijft en het niet vol te houden is, zijn er ook medicijnen ertegen die je verloskundige kan voorschrijven! Succes!

5 dagen geleden

Oh heftig dat je zo'n sterke geur hebt direct buiten de deur! Ik ben nu 6+4 en heb sinds een week ontzettend veel last van misselijkheid, het begint in de loop van de ochtend en duurt de hele dag met als piek laat op de avond. Ik eet alleen kleine beetjes cracker, biscuit, soms een boterham en drink hele lichte dranken en gemberthee. Ik heb met de verloskundige overlegd en ben Suprimal gaan gebruiken, dit dempt de misselijkheid enigszins. Ze zeiden als dat niet voldoende helpt dat de huisarts nog een ander medicijn heeft dus ik kijk het even aan. Donderdag de eerste echo, hopelijk word ik daar een beetje blij van en weet je waarvoor je het doet. Succes!!

5 dagen geleden

Ik ben 6+2 en sinds 2 dagen ZO misselijk. De hele dag door, word er wakker van in de nacht. Enige eten dat ik kan verdragen is fruit en maiswafels. Een rondje lopen buiten helpt (maar al die geuren op straat (eten, sigaretten, parfum). Pfff het is vreselijk. Ik voel me echt beroerd. Ben ook bang voor wat er nog komen gaat. Hier ook op zoek naar de gouden tip…

5 dagen geleden

Reactie op Anoball

Off topic: restaurant Sunshine toevallig ? On topic: pff ja ik herken dit ...
Off topic: sunshine in Utrecht? Wel echt heel lekker daar. Al moet ik daar nu niet aan denken tho.

4 dagen geleden

Ik voel me de hele dag door ellendig😪 me borsten doen zon zeer. Misselijk maar niet spugen. Moe. Soms lijk ik niet op deze wereld. Ik hoop toch dat het snel over ga want heel blij ben ik niet😪

4 dagen geleden

Hier ook regelmatig misselijk. Had ik bij eerste 2 dus (bijna) niet. Ik las ook altijd dat je hele dag door kleine beetjes moet eten, maar ik krijg het juist na eten! 😩 eetlust is ook eind weg, wat voor mij best bijzonder is. Ben al 1,5 kg afgevallen. Hoef (nog) niet te spugen gelukkig

4 dagen geleden

Reactie op BehulpzameDauw267275

Ik voel me de hele dag door ellendig😪 me borsten doen zon zeer. Misselijk ...
Feel u

4 dagen geleden

Meh, ik ben met 5+3 weken ook erg misselijk nu. Afgelopen dagen alleen in de ochtend maar vandaag ook in de avond toen ik thuis kwam van werk. Eten lukt nog wel maar voel me echt klote. Dit had ik totaal niet bij de eerste zwangerschap 😖 Ik lees even mee voor tips

4 dagen geleden

Kleine smoothies drinken helpt echt en kleine porties

4 dagen geleden

Hier lijkt de misselijkheid ook begonnen. Ik ben vandaag 6+3. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik tot 14 weken alleen in de ochtend misselijk geweest, maar nu lijkt het de hele dag door te blijven hangen. En ik heb verschrikkelijke honger de hele dag door. Ik wist niet dat ik zoveel kon eten! 😆

4 dagen geleden

Oh zo herkenbaar… nu 6+6 en anderhalve week geleden begon het.. afgelopen week ook nog buikgriep eroverheen gehad.. de hele dag misselijk. Soms honger momenten maar die worden met nog meer misselijkheid afgestraft en nu ook zo moe.. heb een dametje van bijna 3 hier en kan niet wachten tot mijn man na werk thuiskomt

4 dagen geleden

Zo herkenbaar! Hier bijna 7 weken zwanger en ook giga misselijk en moe. Ik heb de verloskundige gisteren gebeld en zij heeft me Suprimal aangeraden. Vanochtend eerste pilletje genomen en merkte na een half uur dat de misselijkheid afnam. Vandaag vrijwel niet misselijk dus ik zou dit echt aanraden voor mede misselijke-zwangeren! Als dit niet helpt kan ik de huisarts om andere medicatie vragen volgens de verloskundige dus ik zou er niet mee rondlopen maar gewoon even bellen voor overleg. Met name omdat de misselijkheid de komende weken waarschijnlijk alleen maar gaat toenemen. Succes allemaal!

3 dagen geleden

Wat lunchen jullie bij misselijkheid? Ik krijg het brood bijna niet door m’n keel zonder kokhals bewegingen 🙈