7 Reacties
gisteren
Ik raakte zwanger en denk dat ik zo rond de 6 weken had geweest. Omdat ik door de pil heen zwanger raakte + aan hevige pijnstillers zat denk ik niet dat het levensvat baar was.
Ik heb een hele korte bloeding gehad toendertijd en was er best wel van ontdaan.
Ik was vrij jong maar had al besloten om er voor te gaan.
Een week of 3 later toch weer een test gedaan omdat ik niet van mijn misselijkheid af kwam en heel raar maar positief? Ik snapte er niets van.
Tot op heden nog niet hoor. De HA zei dat een test eenmaal negatief is dat je ook echt een miskraam hebt gehad. Dus dan zou het razendsnel zijn geweest om weer zwanger te worden.
ik heb nu een mooie dochter van 10 jaar rond wandelen.
gisteren
Ik heb twee keer een miskraam gehad.
Na de eerste duurde het 6 maanden voor ik weer zwanger was.
Na de tweede ben ik niet meer ongesteld geweest en direct weer zwanger.
Twee keer totaal anders.
Emotioneel gezien vond ik het meevallen. Beide keren was ik pas rond de 6 en 7 weken en verliep de miskraam vanzelf. Dus dat is wel anders dan bij jou.
gisteren
Mijn tweede zwangerschap moeten laten afbreken op 17.2.22 ivm een afwijking. Toen weer op 15.5.22 een positieve test. Helaas een vroege miskraam op 27.5.22. In juni weer ongesteld geworden meteen, en daarna zwanger geraakt van ons tweede kindje.
De zwangerschap was vooral aan het begin een emotionele rollercoaster waar ik het ook niemand durfde te vertellen. Maar gelukkig alles goed gegaan🥰.
Succes de komende periode 🍀
20 uur geleden
Ik had toen we voor onze eerste wilden gaan met 9+3 een windei, er zat geen vruchtje in.. dat was heel erg schrikken en pas na ruim 1,5e week kwam alles los.
Ik vond die periode echt heel verdrietig, maar zodra de miskraam voorbij was en ik een keer ongesteld was geweest, wist ik ook; we gaan door. Ik ben toen ook 1,5e week ziek gemeld geweest om alles te kunnen verwerken en dat heeft me goed gedaan. Toen duurde het voor mijn gevoel heeeeel lang, al waren het 'maar' 5 rondes, voor ik zwanger werd van onze zoon. Het voelde vooral zo lang omdat we 9 maanden eerder al hadden gevoeld dat een baby welkom was😊. Ik vond het wel spannend toen het weer raak was, maar met 7+3 zagen we een prachtig hartje kloppen en vanaf dat moment heb ik alle zorgen losgelaten.
Ik merk wel dat ik nu, ruim 2 jaar later, een ietsje realistischere kijk heb op zwangerschap, misschien omdat we er al een hebben en je een illusie minder hebt dat een zwangerschap soms ook gewoon niet goed gaat.
Heel verhaal, hopelijk heb je er iets aan. Je mag me ook altijd persoonlijk berichten. Dit is een pittige tijd, heel veel succes😊
19 uur geleden
Heb in mei een miskraam gehad. In juli het traject weer opgepakt. In oktober een biochemische zwangerschap, in november ee vroege miskraam en in December direct weer zwanger geraakt nu 11 weken zwanger en hopelijk gaat alles goed. Het is natuurlijk mega spannend. Na verlies ben je mega verdacht op alles wat je voelt. Wij hebben tot nu vanaf 5.6 elke week een echo gehad. Na de echo was ik dan een dag of 4/5 gerustgesteld en daarna bouwt de spanning zich op tot de volgende echo. Ik hoop dat die spanning straks in het tweede trimester verdwijnt.
13 uur geleden
Lieve Lauren,
Wat een narigheid heb je door moeten maken en wat een spannende avontuur staat je weer te wachten.
Ik heb in juli een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad met 7 weken en 4 dagen. Het was mijn eerste zwangerschap. Mn linker eileider en het embryo met kloppend hartje is operatief verwijderd.
Ik heb fysiek een zwaar herstel gehad, maar mentaal was het vooral later niet makkelijk. Toen ik eenmaal weer ongesteld werd mochten we opnieuw proberen zwanger te raken, ondanks dat mijn fysieke klachten (liesspieren waren volledig verkrampt) nog lang niet weg waren.
Elke maand vond ik het weer spannend en raasde we door een rollercoaster aan emoties; dit is het moment om seks te hebben, het moet nu, tot zou ik zwanger zijn? O nee het is niet gelukt, misschien voor mijn lijf beter, maar mentaal wil ik het nu. Die rollercoaster vond ik zelf vooral heel heftig.
Ik was dan ook blij dat het lukte na 3 pogingen.
Onbezorgd zwanger zal ik nooit zijn, maar dat ik nu zwanger ben geeft me meer rust, omdat de kans aanwezig is dat er wel een gezond kindje mag groeien. Vandaag de termijnecho gehad en alles ziet er goed uit, ben zelfs een dagje vooruit gezet. Dus dat geeft goede hoop en denk dat ik pas wat meer ga genieten in het tweede trimester, omdat dan het spannendste deel voorbij is voor mijn gevoel.
Het is niet niks wat we meemaken.
Sterkte en als je wil praten stuur vooral een berichtje🌸