80 Reacties

3 dagen geleden

Eigenlijk had er 1e zwangerschap moeten staan oeps!
Ahhhh gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb het ook voor de eerste keer. Hoe oud ben je en hoeveel weken? Ik ben 24 jaar en 5,5 week! Ben nog niet misselijk, maar wel moe en maagzuur! Liefs! 💋

3 dagen geleden

Ja mijn eerste zwangerschap hier. Ik had het oprecht zwaarder verwacht. Maar moet zeggen als ik zorg dat ik de hele dag door gewoon wat kleins eet, de misselijkheid prima te doen is. Wel oprecht moe, slecht slapen en nachtzweten. Maar ik werk nog 40 uur per week, loop elke dag 7km met mn hondjes en doe het huishouden alleen. Soms is het zwaar, soms klaag ik, soms werkt mn lijf niet mee. Dat is allemaal oke 💪🏼

3 dagen geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is voor mij ook de eerste keer en wordt inderdaad ook heel zenuwachtig van alles wat ik lees. Ik ben vandaag 6+1 en sinds 3 dagen merk ik echt de kwaaltjes. Moe, duizelig, flauwvallen en misselijk, maar tegelijkertijd zo veel honger. 23 december hebben we onze eerste echo, maar de dagen duren als jaren. Jij verder geen klachten?

3 dagen geleden

Reactie op MJody

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is voor mij ook de eerste keer en wo ...
Ooh zo jaloers op jou. Ik ben even ver en mag pas de 30ste voor mn echo🙈 maar de dagen duren zo lang als je moet wachten.

3 dagen geleden

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap hier 21 en wel onverwacht maar zeker wel gewild. Ben 5+2 en ben voornamelijk moe en licht in me hoofd als ik te snel opsta.

3 dagen geleden

Hier ook een eerste zwangerschap. Erg spannend! Merk dat ik het soms nog niet helemaal geloof of "vergeet" in de waan van de dag (vooral tijdens werken). Dit ook omdat ik mij niet echt anders voel dan anders.

3 dagen geleden

Reactie op TessaE1994

Ja mijn eerste zwangerschap hier. Ik had het oprecht zwaarder verwacht. Maa ...
Wat fijn zeg! Heerlijk, en ook echt van blijven genieten 💪🏽. Hoeveel weken ben je? Bij mij kwam het vanaf deze zondag ineens (echte aversie eten en misselijkheid, vermoeidheid) op week 5+2.

3 dagen geleden

Reactie op MJody

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is voor mij ook de eerste keer en wo ...
Jij ook van harte gefeliciteerd!🥰 Wat lijkt me dat naar zeg, flauwvallen! (Mijn angstttt) wellicht standaard echt flesje appelsap bij je dragen en bij eerste tekenen hoofd tussen benen? En spannend, ik heb ‘m 20e!!

3 dagen geleden

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap hier 21 en wel onverwacht maar zeker ...
Gefeliciteerd! En wat bijzonder. Je gaat er later echt van profiteren dat je een jonge vitale moeder bent, you got this! En herkenbaar je klachten.

3 dagen geleden

Reactie op Aminalucy

Wat fijn zeg! Heerlijk, en ook echt van blijven genieten 💪🏽. Hoeveel weke ...
6+1 nu, tot nu toe geen aversie tegen eten. Maar ik heb van mezelf al een aversie tegen bepaald voedsel. Veel structuren die ik niet kan verdragen😅 dus ik eet wat ik normaal ook eet op de dingen na die echt worden afgeraden. Als ik nog meer aversie zou krijgen tegen voedsel hebben we een lichtelijk probleem😂 maar met de misselijkheid moet je je draai even vinden en dan is het echt wel te handelen vind ik zelf

3 dagen geleden

Reactie op VindingrijkeSaffier751686

Ahhhh gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb het ook voor de eerste keer ...
Jij ook gefeliciteerd!🥰 ik ben 29 en 5,4 weken! 20e eerste echo. Wat fijn dat het qua misselijkheid meevalt. Nou ik heb het gister en eergister ervaren.. ik had het onderschat omg. Maar vandaag valt het reuze mee en was ik weer lekker mezelf. Net ook gesport (dat gaat dus echt niet als je zo misselijk bent pff)

3 dagen geleden

Reactie op TessaE1994

6+1 nu, tot nu toe geen aversie tegen eten. Maar ik heb van mezelf al een a ...
Hahahaha ik kan me er iets bij voorstellen😂 moeilijke eter dus. Gelukkig mag je lekker naar je smaak luisteren als je zwanger bent. Ik eet vanavond tosti’s voor avond eten just because I can😆

3 dagen geleden

Reactie op Aminalucy

Gefeliciteerd! En wat bijzonder. Je gaat er later echt van profiteren dat j ...
Ja echt wel mijn moeder was zelf ook 21/22 en heb er nu echt veel meer aan als ik het vergelijk met mijn schoon ouders die al in de 60 zijn. 19 eerste echo

3 dagen geleden

Reactie op Aminalucy

Hahahaha ik kan me er iets bij voorstellen😂 moeilijke eter dus. Gelukkig m ...
Oef goeie, ik had kipburgers. Iets met om 5 uur honger hebben dus ook eten😂 van de week ga ik tosties maken. Nieuw hyperfocus ontplooid

3 dagen geleden

Ik ook voor het eerst zwanger (nu 6 weken) gefeliciteerd allemaal! Ik moet wachten tot de 19e voor de eerste echo en heb echt onderschat hoe moeilijk het wachten is. Vandaag wat krampjes gehad en dan zit ik gelijk in de stress 🙈 Gelukkig verder niet veel klachten, eigenlijk alleen moe. Maar totaal niet misselijk en dan maak ik mij daar weer zorgen om, herkenbaar voor iemand? 😂😅

3 dagen geleden

Dit is onze eerste kindje ook, vind het allemaal erg spannend omdat ik soms ook pijn in mijn rug en buik heb, ben nu 5+3, we hebben onze eerste gesprek met de verloskundige op de 29ste dus dan verder kijken hoe het gaat enz

3 dagen geleden

Hi! Hier de 3e zwangerschap maar wel van het eerste kindje (1 miskraam en 1 missed abortus gehad). Het wachten tot de echo op 30 dec duuuuuuurt lang… maar ik merk dat ik gek genoeg wel rustiger erover voel dan vorige keren. Misschien omdat t nieuwe qua symptomen er wel al af is en een onderliggend vertrouwen dat t dit keer wel goed zit. Maar vraag t me straks een paar dagen voor de echo nog eens en dan piep ik waarschijnlijk wel anders. En ja ChatGPT is mijn grote vriend nu!

3 dagen geleden

Reactie op Suus D

Hi! Hier de 3e zwangerschap maar wel van het eerste kindje (1 miskraam en 1 ...
Onderbuik gevoel is alles, dat het nu rustiger voelt is vast een teken. Super sterk van je met wat je hebt meegemaakt. sending positive thoughts!🙏🏽💗
Hoi allemaal! Bij mij ook mijn eerste kindje, dus allemaal herkenbaar wat jullie zeggen. Ik ben nu 5 maanden en 3 dagen en ik heb eigenlijk nergens last van behalve af en toe kleine krampjes en soms wat gevoelige borsten en opgeblazen gevoel. Ik heb morgen al mijn eerste echo! Ben heel benieuwd of ze dan überhaupt al iets kunnen zien. De reden dat deze zo vroeg gepland is, is omdat ze de eerste dag van de vorige menstruatie aanhouden. Ik heb echter een erg lange cyclus van 41 dagen en vaak pas rond dag 31 de eisprong, dit ook aangegeven maar was geen probleem