8 Reacties
2 weken geleden
Bij mijn eerste zwangerschap gebruikte in incidenteel (1-2 x per week) om te slapen. Daar cold turkey mee gestopt. Ik had het geluk dat ik door mijn zwangerschap (en de vermoeidheid die daarbij kwam kijken), ineens beter sliep.
Ik heb (wel pas later, toen was mijn dochter 7 maanden) bij de GGZ een Slaaptraining (CGTI) gevolgd. Hoewel ik al van de slaapmedicatie af was, waren er 1 of 2 cursusgenoten die daar toen mee struggelden. Die training is redelijk breed en geeft daar ook aandacht aan. Misschien is dat iets voor je! Sterkte !
2 weken geleden
Ik ben bij mijn laatste zwangerschap cold turkey gestopt met roken. Die knop kpn ik gelukkig goed omzetten en sinds dien gestopt.
Misschien kun je proberen met stoppen ket binnen roken? Want naar buiten gaan in de kou is ook vervelend misschien dat je zo al een stuk kan minderen en uiteindelijk stoppen.
Probeer als je zin krijgt in een sigaret heel bewust te denken nee ik doe het niet voor mijn baby, en probeer te zoeken waar je dan wel behoefte aan hebt. Als je stress hebt ga een blokje wandelen etc.
Succes het is niet niks!
2 weken geleden
Wat betreft roken: heb je al eens gehoord van Breathe Lio? Dit kan een tool zijn wat helpt bij het stoppen.
Slaapmedicatie: mediteren, ademhalingsoefeningen, een avondritueel inplannen, bij piekeren niet in bed blijven liggen maar naar beneden gaan en een kopje kamillethee drinken. 馃檹
4 dagen geleden
Hoi hoi,
Ik gebruik ook al meer als 6 jaar oxazepam en temazepam. En roken een pakje per dag. Afgelopen zaterdag 6 december had ik een heel licht positieve test en sindsdien geen medicatie meer gehad. En weinig gerookt. Vandaag echt duidelijk positieve testen gehad dus net ook mijn laatste sigaret gerookt. Mijn vorige zwangerschap heb ik minimaal gerookt maar dat is ge毛indigd in een miskraam in oktober met 7 weken. Dit geeft mij voor nu de motivatie om te stoppen. Ik weet hoe moeilijk het is om van alles naar niks te gaan! Laten we elkaar er vooral doorheen helpen 鉂わ笍 ik ga zo naar de winkel wat lolly鈥檚 en kauwgum halen en wil dat pakken elke keer als ik graag wil roken. Voor de eerste weken heb ik ook een nicotine pleister, vorige stop pogingen heeft me dat echt geholpen! Dikke knuffel 馃珎
3 dagen geleden
Reactie op DierbareLotus343408
Hoi hoi,
Ik gebruik ook al meer als 6 jaar oxazepam en temazepam. En roken ...
Hier even een berichtje van een deskundige op het gebied van de pammetjes... je weet toch wel dat deze na 6 weken gebruik, hun effect verliezen? Niet lullig bedoelt maar waarschijnlijk heb je het niet eens meer nodig maar is het een gewenning geworden om te slikken. Mocht je het medisch bodig hebben dan zou ik me afvragen of de arts wel weet wat die voorschrijft. Normaliter moet je na 3 maanden op iets anders over gaan. Misschien kun je na je zwangerschap zo doorgaan en gestopt blijven 鈽猴笍馃槆
2 dagen geleden
Reactie op Helowtjess
Hier even een berichtje van een deskundige op het gebied van de pammetjes.. ...
Ze verliezen hun effect niet alleen heeft het wel te maken met tolerantie ontwikkeling inderdaad. Waar ik vroeger minder mg nodig had is dat nu inderdaad meer geworden. Dit is voorgeschreven door een psycholoog en dit is wat voor mij werkte 鈽猴笍 ik gebruikte het niet dagelijks maar wanneer het nodig was, ik heb ptss en een angst en paniek stoornis. In het verleden heb ik antidepressiva geprobeerd maar daar kreeg ik veel bijwerkingen van en moest ik elke dag innemen, terwijl ik niet elke dag medicatie wilde nemen. Artsen en psychologen schrijven het niet graag voor ivm kans op verslaving, maar zoals ik al zei ik slik het al meer als 6 jaar en ik kan zelf inschatten wanneer ik wat moet innemen en wanneer niet. Dus bedankt voor je advies maar het heeft niks met gewenning te maken, en na 6 jaar heeft het voor mij nogsteeds het gewenste effect gehad. De insteek is ook zeker om gestopt te blijven na de zwangerschap 鈽猴笍
2 dagen geleden
Reactie op DierbareLotus343408
Ze verliezen hun effect niet alleen heeft het wel te maken met tolerantie o ...
Wel fijn dat ze zo met je meedenken en de niet verplicht wordt tot medicatie! Succes met he zwangerschap en de journey! Hopelijk is het een stap in de goede richting om eraf te blijven 馃槝