22 Reacties

vorige week

Ik gebruik de gehele Jane scrivner lijn. Is gemaakt van natuurlijke producten en werkt echt extreem goed. Ik merk dat mijn huid wat droger is en wat meer puistjes ontwikkeld en icm met peelings bij de huidtherapeut en Jane scrivner houdt ik het mooi en egaal.

vorige week

Reactie op Kaylee…

Ik gebruik de gehele Jane scrivner lijn. Is gemaakt van natuurlijke product ...
Ga ik eens naar kijken!

vorige week

Retinol en salicylzuur (BHA) wordt idd afgeraden tijdens zwangerschap of lactatie periode. Ook sterke percentages van andere zuren raden ze af maar een huidtherapeut weet altijd wel goed wat wel en niet mag van een bepaald merk waar diegene mee werkt. Ik gebruik zelf producten van ZO Skin Health en alle retinol en salicylzuur mag ik niet meer gebruiken. De lage percentages glycolzuur gebruik ik nog wel.

vorige week

Reactie op Tessa9329

Retinol en salicylzuur (BHA) wordt idd afgeraden tijdens zwangerschap of la ...
Dankje! Ik lees dan weer dat een laag percentage (2%) bha wel kan. In ieder geval heb ik een afspraak gemaakt bij de huid kliniek waar ik vaker kom.

vorige week

Reactie op ETVK

Dankje! Ik lees dan weer dat een laag percentage (2%) bha wel kan. In ieder ...
Wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Van het merk wat ik gebruik mag ik de producten met 2% bha niet gebruiken, tenminste dat raadde ze mij aan.

vorige week

Reactie op Tessa9329

Wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Van het merk wat ik gebruik mag ...
Thanks voor de heads-up! Ik heb die van Paula’s choice. Maar ik gebruik het nu wel even niet tot ik de afspraak heb gehad!

vorige week

Goed dat hier aandacht voor is met dit topic! Via Google kwam ik uit bij Bakuchiol-serum als natuurlijk vervanger (en zwangerschap-proof) van Retinol. Heb er zelf nog geen ervaring mee. Iemand hier wel?

vorige week

Reactie op Penottie

Goed dat hier aandacht voor is met dit topic! Via Google kwam ik uit bij B ...
Ik ken het niet! Geen ervaring mee. Wel benieuwd naar.

vorige week

Bakuchiol is idd een mooie vervangende optie. Alleen werkt het veel minder krachtig en dus minder effectief tov retinol. Tenminste als je een sterk retinol percentage hebt tussen de 0,25 en 1%.

vorige week

Reactie op Tessa9329

Bakuchiol is idd een mooie vervangende optie. Alleen werkt het veel minder ...
Thanks ik gebruikte inderdaad 1% retinol.

vorige week

Reactie op Kaylee…

Ik gebruik de gehele Jane scrivner lijn. Is gemaakt van natuurlijke product ...
Mag ik vragen wat je allemaal precies gebruikt en wat je ochtend en avond routine is met de producten van Jane scrivner? 🙈 Ik zie altijd door de bomen het bos niet meer met al die producten.
Op de website van Inkey List staat per product wat veilig is tijdens de zwangerschap en borstvoedingsperiode. Ik vond dat top!

Reactie op ETVK

Thanks voor de heads-up! Ik heb die van Paula’s choice. Maar ik gebruik het ...
Daar gebruik ik ook de BHA van, zou je het mij willen laten weten?

vorige week

Reactie op BevlogenHemelsblauw583881

Daar gebruik ik ook de BHA van, zou je het mij willen laten weten?
Doe ik! Ik heb morgen een afspraak bij de huidkliniek waar ik vaker kom en ga het vragen.

vorige week

Reactie op ETVK

Thanks voor de heads-up! Ik heb die van Paula’s choice. Maar ik gebruik het ...
Waarom mag je deze niet gebruiken? Ik gebruik deze altijd een paar keer per week 🙈

vorige week

Reactie op BecauseOfYou

Waarom mag je deze niet gebruiken? Ik gebruik deze altijd een paar keer per ...
2% salicylzuur wordt tijdens de zwangerschap afgeraden uit voorzorg, omdat het verwant is aan aspirine en er mogelijk opname via de huid is. Bij het gebruik op grote huid oppervlak of bij veelvuldig gebruik raadden veel merken het af. Tonic en lotions die op de huid blijven zitten is bij veel merken het advies om dit te stoppen tijdens zwangerschap of lactatie periode. Reinigers met 2% salicylzuur die je van de huid af wast tijdens de reiniging kunnen vaak nog wel gebruikt worden.

vorige week

Zojuist een afspraak gehad en inderdaad is het advies om de gehele zwangerschap en borstvoeding periode geen retinol te gebruiken. Tijdens de zwangerschap wordt ook salicylzuur afgeraden in alle percentages. Als alternatief voor de BHA/AHA van Paula’s choice werd deze aangeraden: SKIN PERFECTING 6% MANDELIC ACID + 2% LACTIC ACID AHA LIQUID EXFOLIANT Alternatief voor retinol AZ cream van La Roche Posay of de Azelaïnezuur booster van Paula's Choice. Beide bevatten azelaïnezuur. Dit werkt mooi kalmerend voor de huid en tegen huidveroudering.
Voor de Paula’s Choice BHA 2% gebruikers, dit zei mijn huidtherapeut: Wat betreft de BHA, je mag deze veilig blijven gebruiken tijdens de zwangerschap. Bij concentraties hoger dan 2% kan het in je bloedbaan terecht komen. Daarom passen wij onze behandelingen altijd aan wanneer iemand zwanger is. Maar BHA voor thuisgebruik (niet hoger dan 2%) mag je rustig blijven gebruiken. Wat ik je wel zou willen adviseren is om over te stappen naar 1x per dag. En ook om maar 1 product met salicylzuur te gebruiken. Het zit ook nog wel eens in reinigers bijvoorbeeld. Maar dat is bij jou niet het geval en wanneer je alleen de BHA van Paula's Choice gebruikt kun je hier rustig mee doorgaan.

9 uur geleden

Reactie op BevlogenHemelsblauw583881

Voor de Paula’s Choice BHA 2% gebruikers, dit zei mijn huidtherapeut: Wat ...
Hoi! Mijn huidtherapeut gaf aan dat het beter is om geen salycilzuren te gebruiken en deze te vervangen voor melkzuren.

6 uur geleden

Ik ben van plan om niacinamide te gaan gebruiken omdat dit tijdens de zwangerschap zou kunnen helpen bij een acne gevoelige huid. Iemand hier ervaring mee?