15 Reacties
gisteren
Ik gebruik al 3 kwart jaar de volgende supplementen:
- vitamine D
- foliumzuur
- calcium
- visolie
Ik heb begrepen dat je inderdaad na zoveel weken zwangerschap kan stoppen met foliumzuur, omdat de periode waar het echt belangrijk is, dan voorbij is, maar het kan bkijjbaar ook totaal geen kwaad om het door te blijven slikken. Als voorbeeld, er zijn bijvoorbeeld ook mannen die foliumzuur slikken, niet vanwege zwangerschap, maar vanwege bepaalde tekortkomingen.
Ikzelf ga er mee door, vooral ook omdat ik eens bloed heb laten prikken en ik had wat te kort, met deze supplementen is alles weer stabiel.
gisteren
Ik had dezelfde vragen en heb ze aan de verloskundige gesteld. Ik ben nu begonnen met Davitamon zwanger met omega 3 visolie. Foliumzuur kan je inderdaad ook door blijven slikken
gisteren
Reactie op Libeeel
Ik gebruik al 3 kwart jaar de volgende supplementen:
- vitamine D
- foliumz ...
Welke calcium gebruik je?
gisteren
Hi een goede zwangerschap multi is zelfs super goed voor je baby tijdens je gehele zwangerschap.
Het is bizar hoe het nu al kan bijdragen aan de hersenen en ontwikkeling.
https://itstartswiththebump.com/supplements
gisteren
Reactie op RuimdenkendePauw869436
Ik had dezelfde vragen en heb ze aan de verloskundige gesteld. Ik ben nu be ...
Mijn verloskundige gaf aan dat in die multi met omega 3 onvoldoende omega 3 zit als je geen vis eet (heel stom), dus ik slik er zelf nog een algen omega 3 supplement naast.
gisteren
Toevallig net goed uitgezocht! De verloskundige vertelde me gisteren dat je foliumzuur het beste kan slikken tot en met minimaal week 12. Dat is omdat in week 11 als het goed is het ruggetje van de baby is dichtgegroeid, en je het vooral slikt tegen een open ruggetje. Je kan het ook blijven slikken, want dat kan geen kwaad. Verder slik ik vit D, eens per week b12, en omega. Nou kom ik echt met moeite aan me omega (houd het niet binnen), dus ga ik daarnaast alsnog eens per week zalm eten (na 10 jaar vegetarisch). Je moet namelijk idealiter 250-400 mg dha per dag slikken. In mijn pillen (yummigums) zit 62,5 mg per pil. Dus daar zou je er 4 p dag van moeten eten. Dat is niet alleen heel duur, maar ik houd het ook lastig binnen. In zalm zit 1700 mg per 100 gram (op sommige websites beweren ze zelfs nog meer). Je kan ook nog extra magnesium slikken als je slecht slaapt, dat zit denk ik in de multi vit standaard. Ik slik dat niet want ben daar allergisch voor.
gisteren
Reactie op OnbezorgdeKomodo342798
Welke calcium gebruik je?
Ik ben toen heel fijn geholpen door de Etos, een medewerker daar kon zelf de labuitslag van mijn bloed prikken lezen en op basis daarvan en andere dingen die ik vertelde heeft ze mij geholpen bij de keuzes van welke soorten en merken supplementen voor mij meest geschikt zijn. Ik heb bijvoorbeeld niet alle supplementen van dit merk.

gisteren
Reactie op EerlijkeFontein763898
Toevallig net goed uitgezocht! De verloskundige vertelde me gisteren dat je ...
Misschien een andere omega merk supplement proberen die je wel kan binnen houden. Ik heb nog nooit last van gehad en las het ook ergens anders dat andere vrouwen adviseerde om ander merk te proberen. Er schijnt toch wel verschillen te zitten in alle merken.
15 uur geleden
Wegens hg begeleiding van een di毛tiste. Haar dezelfde vraag gesteld. Het kan geen kwaad. Het is niet meer nodig maar kan zeker
13 uur geleden
Reactie op Libeeel
Misschien een andere omega merk supplement proberen die je wel kan binnen h ...
Tsja ik heb nu 3 merken getest haha en had het bij alle 3 dus ben denk wel blij met deze nieuwe mix..