9 Reacties

Geen ervaring met deze. Heb vandaag wel 1 van een vriendin gekregen voor rust. Ben nu 11+3 en net voor het eerst al het hartje gehoord heel bijzonder! 馃ス is wel even zoeken trouwens want je hoort je eigen hartslag wel sneller. En die van de kleine zit echt alleen op 1 bepaalde plek

6 dagen geleden

Het is even zoeken aan t begin maar je vind t hartje t best een beetje onderin, zachtjes drukken en veel gel gebruiken. Gebruik dit apparaat maar 1x per week voor een paar minuten want het verwarmt onnodig je baarmoeder..

6 dagen geleden

Jou ervaring is precies waarom verloskundigen het afraden om zelf zo'n ding in huis te hebben. Het zorgt voor zo veel onrust want het lukt echt vaak niet om het hartje te vinden terwijl er meestal niks aan de hand is. Soms is het heel fijn om te hebben (ik heb hem ook) maar als het je echt paniek gaat geven is het niet goed 馃檹

6 dagen geleden

Ik ben zelf verloskundige en moest bij mezelf bij 12 weken echt goed zoeken. 12 weken is echt nog heel vroeg. Zou me niet te veel zorgen maken, mij hielp een volle blaas.

6 dagen geleden

Deze dingen worden wel echt afgeraden door verloskundigen om die redenen maar ook omdat het veel straling geeft in de baarmoeder naar de baby wat schadelijk kan zijn. De verloskundige beluistert het hartje pas na 15 weken om deze redenen. Als je m dan toch wil gebruiken dan niet vaker dan 1 x per week gebruiken en max een paar minuutjes per keer.

6 dagen geleden

Precies dit js de reden waarom ik het niet wil. Zelf wel meerdere vroege miskramen gehad maar ga dit absoluut niet doen. Bij mijn verloskundige heb je hartjesspreekuur waar je vanaf 12/13 weken kunt komen om het hartje te luisteren. Mochten ze het dan niet kunnen vinden kunnen ze gelijk met de echo even kijken. Inforneer bij de verloskundige naar het hartjesspreekuur en stuur dit asjeblieft terug鉂わ笍

2 dagen geleden

Nog even een fijne update.. Ik had een extra echo aangevraagd bij de verpleegkundige. Ze waren super lief en begripvol en raadde inderdaad aan de doppler pas na 14/15 weken in te zetten. Bij tussentijdse zorgen mag ik daar altijd een extra echo aanvragen. Deze was zelfs gratis. Het was super fijn om een gezond hartje te zien en horen kloppen. Ik heb er vooral van geleerd om niet zomaar conclusies te trekken zonder dat er een professional bij betrokken geweest is!

11 uur geleden

Reactie op AngstlozeBoom208086

Nog even een fijne update.. Ik had een extra echo aangevraagd bij de verple ...
Super fijn dat alles goed is en dat je weer een beetje durft te vertrouwen door extra controles 馃槏

7 uur geleden

Hoe ook een doppler maar kindje beweegt teveel om het hartje te horen, wel af en toe een hartslag maar voor een paar seconde.