6 Reacties
11 uur geleden
Hoi,
Ik heb ook een vleesboom, deze is ontstaan tijdens mijn eerste zwangerschap. Bij de bevalling was deze rond de 20 cm, dus behoorlijk groot. Nu zwanger van mijn 2e kindje, de vleesboom was "geslonken" naar 13 cm. Ben benieuwd of de vleesboom nu gaat groeien of stabiel blijft.
Ik heb vooral geleerd dat vleesbomen heel willekeurig zijn en dat het ook verschilt waar en hoe de vleesboom zit. Maar daar kan de gynaecoloog je straks een heleboel over vertellen.
Het enige wat ik merkte van de vleesboom was dat mijn buik 2x zo groot was tijdens de zwangerschap. En tijdens de bevalling was er meer kans op bloedverlies
10 uur geleden
Reactie op elise038
Hoi,
Ik heb ook een vleesboom, deze is ontstaan tijdens mijn eerste zwange ...
Hoihoi,
Oh, bedankt voor je reactie! De verloskundige vertelde mij inderdaad ook al dat de vleesboom nog wel verder kan groeien. Ik heb nu ook dat het lijkt alsof ik verder ben in mijn zwangerschap doordat m鈥檔 buik al best groot is. Ik weet dat mijn vleesboom in de voorwand zit (dus aan de buitenkant van m鈥檔 baarmoeder richting de buikwand als het ware). Ik weet verder nog niet waar de placenta precies zit. Ik hoop inderdaad dat ik iig na 5 februari meer weet. Bij het verwijderen van mijn spiraal vorig jaar gaf de gynaecoloog inderdaad al aan dat ze adviseerde om in ieder geval poliklinisch te bevallen vanwege de kans op nabloedingen door de vleesboom. Ik kies er dus ook voor om in het ziekenhuis te bevallen. Geeft toch iets meer rust. Had jij ook nabloedingen na de bevalling de vorige keer of viel dan mee? En weet je ook waar jouw vleesboom ongeveer zit?
10 uur geleden
Bij mij zit de vleesboom ook in de buikwand, zit als het ware met een steeltje aan de baarmoeder vast.
Wil de vleesboom ook graag laten verwijderen maar de gynnecoloog gaf aan dat dit het best kon na dat ik geen kinderen meer wilde.
Ik ben bevallen met een keizersnede en heb door de vleesboom wel wat meer bloed dan daarna verloren.
Qua na bloeding, 1 x een flinke na bloeding en verder gewoon wat normaal schijnt te zijn
Ik vond het vooral ook lastig dat ze eigenlijk nog niet zoveel weten over vleesbomen en niet kunnen voorspellen wat het verloop is...
8 uur geleden
Reactie op elise038
Bij mij zit de vleesboom ook in de buikwand, zit als het ware met een steel ...
Oh echt? Ik heb eigenlijk geen idee of ie bij mij aan een steeltje zit of gewoon rechtstreeks aan de baarmoeder. Zal ik ook eens navragen. Ik wilde daar (het verwijderen) 5 februari naar informeren, maar toen kwam ik erachter dat ik al in verwachting was馃ぃ Maar dan denk ik dat ik hetzelfde advies krijg (wachten tot ik geen kinderen meer wil).
Was de keizersnede in verband met de vleesboom? Die nabloeding is niet fijn! Gelukkig is het bij 1x gebleven馃崁
Hm.. Ok茅, dat is inderdaad minder. Dat wist ik niet. Maar ik ken in mijn kennissenkring ook niemand die een vleesboom heeft. Zal dan misschien ook niet veel voorkomen..
7 uur geleden
Reactie op Audrey9889
Oh echt? Ik heb eigenlijk geen idee of ie bij mij aan een steeltje zit of g ...
Nee, de keizersnede had niet pers茅 te maken met de vleesboom maar 100% zeker wisten ze het ook niet.. lekker vaag allemaal haha...
Wat betreft is er ook weinig online te vinden. Vooral op je eigen lijf vertrouwen 馃檶
2 uur geleden
Reactie op elise038
Nee, de keizersnede had niet pers茅 te maken met de vleesboom maar 100% zeke ...
Nou, inderdaad! Maarja, rijmt wel met dat ze nog zo weinig weten over vleesbomen..
Klopt! Ik was al behoorlijk aan het Googlen geweest.
Tijdens de 13 weken echo van vanmorgen werd me trouwens verteld dat mijn vleesboom ook 13 cm groot is.. Terwijl de verloskundige gisteren nog zei dat ze 8 cm had gemeten. Vaag! Verder was alles gelukkig helemaal in orde.馃檹馃徎