3 Reacties

3 dagen geleden

Wat ontzettend zwaar en dubbel moet dit voor je zijn… Het verlies van je peuter is een verdriet dat niemand ooit zou moeten meemaken. Dat je nu opnieuw zwanger bent, brengt natuurlijk heel veel gevoelens tegelijk naar boven: blijdschap, angst, schuld, verwarring. Dat is allemaal heel normaal, en totaal begrijpelijk. Je hoeft echt geen schuldgevoel te hebben. Een nieuw kindje vervangt je eerste kindje niet, en het betekent niet dat je minder van hem/haar houdt. Het zegt alleen dat je hart groot genoeg is om méér liefde te dragen, naast het enorme verdriet dat er al is. Het is goed dat je hulp hebt van je huisarts en psycholoog. Je hoeft dit niet alleen te dragen. En wat anderen ervan vinden is niet belangrijk. Dit is jouw rouw en jouw zwangerschap, en niemand kan bepalen wat ‘juist’ voelt. 💖

3 dagen geleden

Ik heb geen advies voor je, maar jemig wat een heftig verhaal :( Ik denk zelf dat mensen ook positief zullen reageren, nieuw leven is toch een wonder. Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe 😊

3 dagen geleden

Jeetje wat heftig voor je, ik kan me voorstellen dat dit nu een dubbel gevoel geeft. Ook dat gevoel mag er zijn, ookal is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Wat goed dat je al hulp krijgt van je psycholoog en huisarts. Als ik je zou kennen en je zou het tegen mij vertellen dan zou ik je een hele dikke knuffel geven ❤️ Misschien helpt het om de mensen die het dichts bij je staan het rustig 1-op-1 te vertellen? In een grote groep lijkt me het anders misschien best overweldigend voor je, maar het is natuurlijk wat het beste past bij hoe je zelf bent.