13 Reacties
3 dagen geleden
Reactie op DutchieDuchess
Ik heb hier precies hetzelfde 🥺
Haha, hoe schattig het ook is; ik weet niet zo goed of dit dus wel goed is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ze wel gewoon in hun bedjes gaan slapen.
3 dagen geleden
Mijn baby (bijna 3 weken) heeft sinds gisteren huilbuien. Ik heb vanmiddag een dutje in bed gedaan met haar naast me in het babynestje en een hand op haar buikje om mijn nabijheid te voelen. Misschien dat dit ook bij jou helpt?
3 dagen geleden
Van mijn eerste kindje heb ik geleerd dat er nog zoveel gaat veranderen. Wat nu werkt werkt over een maand opeens niet meer en dan werkt weer iets anders en zo gaat dat nog wel even door. De tip die ik kan geven: ze zijn nog zo klein, doe vooral wat goed werkt op dit moment en maak je niet teveel zorgen over de toekomst. Er komt echt een moment dat ze zelf in hun bedje gaan slapen maar het is ook heel logisch als ze dat zo jong nog niet kunnen :)
2 dagen geleden
Geniet er lekker van!!
Mijn oudste heeft tm 3/4 maanden op mijn borst geslapen. Mijn baby nu slaapt in de nachten ook op mijn borst of in de armen. Als ze het nodig hebben lekker aan toegeven.
Ze hebben 9 maanden in je buik gezeten, als ze op je borst liggen kan dat rust bieden dmv jou geur, stem en hartslag.
2 dagen geleden
Hier slaapt hij ook de halve nacht op mijn borst. We beginnen in het wiegje, dat gaat een uur of 2 goed en daarna niet meer. En dan slaapt hij bij mij. Het inslapen in het wiegje is dus opzich geen probleem, maar het ‘doorslapen’. Ook na de nachtvoeding met het zelfde ritueel in de wieg krijgen is nog niet succesvol.
2 dagen geleden
Reactie op suzanneog
Wat bij mij echt geweldig werkt is een elektrische kruik naast haar leggen. ...
Warmte is dus eigenlijk ook een factor die ze dan nodig heeft los van nabijheid?
gisteren
Reactie op GN89
Van mijn eerste kindje heb ik geleerd dat er nog zoveel gaat veranderen. Wa ...
Helemaal mee eens, overigens is jouw reactie een antwoord op zoveel vragen die eerste keer mama’s hebben. Doordat ik nu m’n tweede heb weet ik inderdaad dat alles ècht een fase is en er zoveel verandert. Als je denkt je kindje te kennen…. Gebeurt er weer wat nieuws. Zowel positief als negatief.
Maar je precies zoals jij het omschrijft 🩷
gisteren
Sowieso is elke dag/week echt anders inderdaad! Voor nu knuffelen we haar gewoon en ligt ze soms drie uur lang in mijn armen te slapen. Zolang zij dit nodig heeft en ik het “volhoud” ben ik bereid dit te blijven doen ❤️. Ben benieuwd naar alle komende fases haha.
11 uur geleden
Het is voor kleine kindjes heel normaal om jouw nabijheid te willen. 9 maanden lang zijn ze in jouw buik en kennen ze niks anders dan jouw hartslag/ademhaling/geur etc. Na de bevalling is letterlijk ALLES onbekend, behalve jij. Jij bent hun veilige haven. Knuffel je baby zoveel als het kan, het wordt echt met de tijd beter en dan zal je al die knuffels missen.
Voor degenen die samen slapen met hun baby; verdiep je in veilig samen slapen als je onzeker bent. Happycosleeper deelt heel veel gratis informatie hierover op Instagram en zo slaap ik ook veilig met mijn 2 kindjes