24 Reacties

2 dagen geleden
Ik heb het ook vanaf week 6 al, voelt elke keer zo verschrikkelijk als je het weer ziet. Alle controles etc gelukkig goed. Nu 11+3 weken. Mijn verloskundige gaf aan als het niet stopt na 13 weken ze je doorverwijzen naar een gynaecoloog. Die kunnen evt onderzoeken of er wat aan de hand is met je baarmoedermond of testen doen. Ik zou het even navragen. Maar veel vrouwen hebben er de hele zwangerschap last van doordat het zo gevoelig daar is.

2 dagen geleden
Hi! Ik heb vanaf week 8 flink bloedverlies. Wekelijks een hele golf wat langs mijn benen stroomt. Daarna flinke krampen/weeën en dan bruin.Ik werk niet meer en idd geen seks.
Bij mij zijn het hematomen in de baarmoeder.
Verloskundige zegt dat bloedverlies meestal rond week 16 stopt omdat de vruchtzak dan groot genoeg is om vaatjes dicht te drukken?
Maar bij mij doen ze ook alsof het totaal geen kwaad kan maar ik vind het doodeng.
Wekelijks echo's en baby maakt het goed.

2 dagen geleden
Reactie op mamavanleon
Hi! Ik heb vanaf week 8 flink bloedverlies. Wekelijks een hele golf wat lan ...
Jeetje dat klinkt wel heftig! Ook door die krampen die je erbij heb. Verstandig dat je nu goed naar je eigen lichaam luistert.
Ergens wel fijn dat je weet wat het veroorzaakt lijk me? Laten we hopen dat het met 16 weken stopt. Succes ermee!

2 dagen geleden
Reactie op Valerieribbers
Ik heb het ook vanaf week 6 al, voelt elke keer zo verschrikkelijk als je h ...
Klopt! En je hoort er zo weinig mensen over. Altijd maar de bekende kwaaltjes als misselijkheid en moeheid maar bloedverlies niemand. Ik heb maandag mijn 13 weken echo. Ik vind het ook wel erg spannend. Dan ga ik het nogmaals aangeven.

2 dagen geleden
Ik heb vanaf week 5 af en aan bloedverlies gehad. Met 11 weken was dit gestopt. Nu ben ik op vakantie en had ik eergisteren weer wat gebloed. Hadden ze bij jou iets op de echo gezien waar het bloed vermoedelijk vandaan kan komen? Bij mij zagen ze een hematoom en die zit er nu nog. Je lichaam kan een hematoom zelf oplossen of het komt er tijdens de bevalling eruit. Maar goed… zolang de baby het goed doet, moeten we daar maar in geloven❤️

2 dagen geleden
Reactie op SchitterendeDahlia379653
Ik heb vanaf week 5 af en aan bloedverlies gehad. Met 11 weken was dit gest ...
Nee ze heeft niets gezegd. Ik begon zelf over dat misschien de placenta voor de uitgang kan liggen. Ging ze niet echt op in. En ze zei later dat het misschien aan de obstipatie kan liggen. Ze zegt eigenlijk elke keer: heb je krampen en verlies je een stolsel zo groot als een muntstuk. Maar gelukkig is dat allemaal niet aan de orde. Maandag heb ik de 13 weken echo, vanuit het ziekenhuis dus ik geef het daar nogmaals aan.

gisteren
Hoi, hier 14+1 en hier ook last van. Sterker nog, ik dacht in het begin dat ik niet zwanger was omdat ik dacht een (lichte) ongesteldheid te hebben. Het is nu sinds een week wel minder, maar soms komt er nog een beetje bruin bloed vrij. Alles is in orde met ons kindje (nipt en 13-weken echo gehad). Nooit echt een reden voor gekregen, maar ik vermoed dat het wel goed zit.

gisteren
Ik heb sinds week 5 last gehad van bloedverlies in allerlei soorten kleuren, dit heeft aangehouden met bruinverlies tot week 11. Bij mij was het een hematoom. Nu nergens meer last van.

gisteren
Reactie op RebelseOrkaan227445
Nee ze heeft niets gezegd. Ik begon zelf over dat misschien de placenta voo ...
Ja sommige verloskundigen zijn echt vaag als je iets vraagt. Mijn echoscopiste deed ook vreemd over mijn hematoom tijdens de 13 weken echo. Hopelijk krijg je snel wat duidelijkheid

gisteren
Ik ben nu 11+4 en sinds week 6 elke week wel 1 of 2 heftige bloedingen gehad per week. Ben zwanger van een tweeling en toch elke keer weer het gevoel dat het een miskraam is als het gebeurt. Er is een hematoom vastgesteld en advies wat ik elke keer krijg van de gyn is veel rust nemen. Dus geen seks, niet sporten en niet teveel werken/ bewegen. Ik merk wel dat het met de week nu wat beter gaat en de bloedingen qua heftigheid afnemen nu ik het rustiger aan doe. Sterkte!

gisteren
Reactie op Annemariedbm
Hoi, hier 14+1 en hier ook last van. Sterker nog, ik dacht in het begin dat ...
Wat een mooi nieuws! Heel fijn!

gisteren
Reactie op pinkflower83
Ik heb sinds week 5 last gehad van bloedverlies in allerlei soorten kleuren ...
Zo’n hematoom hoe komen ze daarachter? Zien ze dat bij de echo’s? Fijn dat het nu goed gaat!

gisteren
Reactie op GekwalificeerdeCactus244024
Ik ben nu 11+4 en sinds week 6 elke week wel 1 of 2 heftige bloedingen geha ...
Ik heb ook het vermoeden dat het op drukke dagen meer is. Maar ook daar krijg ik niet echt duidelijk antwoord op. Bedankt!

gisteren
Reactie op SchitterendeDahlia379653
Ja sommige verloskundigen zijn echt vaag als je iets vraagt. Mijn echoscopi ...
Kreeg je bij de 13 weken te horen dat je een hematoom had? Hoe zijn ze daarachter gekomen?

gisteren
Ik heb bloedverlies gehad de eerste twee maanden van de me zwangerschap blijkbaar had ik een poliep en is toen weggehaald en per direct stopte het bloeden. Nu 14 weken zwanger en sinds gisteren weer aan het bloeden geen idee wat nu de reden is maar de arts denkt weer een poliep alleen heb voor het eerst ook echt buikpijn en krampen wat ik op het begin niet had, het is echt niet fijn als je bloed ziet dus snap je heel goed

17 uur geleden
Ik heb ook het vermoeden dat het op drukke dagen meer is. Maar ook daar kri ...
Bij mij is het ook veel meer op drukke dagen daarom zit ik al een maand thuis. Echt heel vervelend.

17 uur geleden
Reactie op mamavanleon
Bij mij is het ook veel meer op drukke dagen daarom zit ik al een maand thu ...
En verloskundige/echoscopist doen alsof je alles gewoon kan doen. Maar tijdens werk bleef ik maar bloeden met krampen elke keer. Voel me niet echt serieus genomen daarin.

16 uur geleden
Reactie op Jasminetje
Ik heb bloedverlies gehad de eerste twee maanden van de me zwangerschap bli ...
Ja heel frustrerend! Spannend voor jou dat je het nu weer hebt! Wil je geen extra echo nu? Om het even na te kijken? Krampen heb ik dus helemaal niet! Nooit gehad!

16 uur geleden
Reactie op mamavanleon
En verloskundige/echoscopist doen alsof je alles gewoon kan doen. Maar tijd ...
Klopt heb ik ook een beetje. Ik lees dat veel mensen krampen hebben erbij. Dat heb ik dus weer niet. Misschien dat ze bij mij daarom geen zorgen maken.

15 uur geleden
Ja heel frustrerend! Spannend voor jou dat je het nu weer hebt! Wil je geen ...
Ik heb gisteren een echo gehad en alles bleek met baby goed te zijn dat gaf al veel rust en volgende week mag ik weer langskomen om het hartje te luisteren en hopelijk blijft het zo