16 Reacties

Hey, Hier nog een die vaak misselijk is van de zwangerschap. Ik heb overlegd met de huisarts en gebruik nu emasafene . Voor mij werkt het echt super goed..enige nadeel is dat je er wel suf van kan worden.
Hi! Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik ken het. Ben eigenlijk continue misselijk (nu 12 weken) en het begint soms met vlagen iets te verlichten. Ik heb zelf maar een draai gevonden door niet te drinken wanneer ik eet, heel erg te letten op wat mijn lijf aangeeft waar ik eventueel wél zin in heb of anders maar uit te wijken naar crackers en spreads. Voor mij helpt kauwgom om elke keer dat ik wat eet of drink de smaak daarna te neutraliseren, omdat ik gelijk verzuring krijg daarna en sowieso elke drie à vier uur iets eten. Heb jij dingen gevonden die helpen voor jou? Je kunt even met je verloskundige overleggen, trek zeker aan de bel! over manieren waarop je je toch beter zou kunnen voelen. Ik las dat voor sommige vrouwen gember tabletten helpen tegen misselijkheid, maar dit zou ik eerst overleggen. Bovendien kon de verloskundige bij mij zien dat de dooierzak nog niet volledig leeg is, wat misselijkheid kan geven. Als de placenta volledig haar werk mag doen i.p.v. de dooierzak dan neemt misselijkheid vaak af. Het wordt voor veel vrouwen beter na de 16 weken. Nog even volhouden, maar ik begrijp je helemaal. Komt goed🤍

3 dagen geleden

Suprimal van Etos of kruidvat dikke aanrader! Het zijn reis tabletjes, maar worden in de zwangerschap aangeraden tegen misselijkheid. Dit heeft mij er echt doorheen geloodst.

3 dagen geleden

Hee ik begrijp je helemaal! Ik ben zelf ook mega misselijk steeds en afgelopen weekend heb ik niks kunnen binnenhouden. Dat was toch de druppel om aan de bel te trekken. Ik kreeg vervolgens een infuus en ze hebben me vocht en medicijnen toegediend. Nu hoef ik gelukkig niet meer te braken. De medicijnen wilde ik liever niet slikken, omdat ik het spannend vind voor de kleine, maar ik bleef een ellendig hoopje op de bank. Vandaag toch de knoop doorgehakt om de medicijnen te nemen en ik moet zeggen dat het écht een verschil maakt. Ik heb ook al veel geprobeerd, aan al die huis, tuin en keukenoplossingen heb ik niks gehad, heb alle adviezen getest, emesafene en suprimal werkte ook niet, maar de gynaecoloog kan zeker met je meedenken, want de hele tijd zó misselijk zijn, dat is echt vreselijk en beïnvloedt gewoon je hele dagritme. Trek dus alsjeblieft gewoon aan de bel!

3 dagen geleden

Ik herken het heel erg. Ben nu ruim 15 weken en het gaat eigenlijk beter. Dacht met 13 er ook te zijn, maar dat was helaas nog niet. Waar ik ook heel misselijk van werd was moe zijn. Dus ik gun mezelf nu echt rust , werk minder en merk zeker verschil.

2 dagen geleden

Reactie op SVL22

Suprimal van Etos of kruidvat dikke aanrader! Het zijn reis tabletjes, maar ...
Dankjewel voor je tip! Ik heb suprimal geprobeerd maar helaas zorgt dat niet voor verlichting:(

2 dagen geleden

Reactie op AnnemiekeA

Ik herken het heel erg. Ben nu ruim 15 weken en het gaat eigenlijk beter. D ...
Misschien Emesafene wel! Bij mij deed suprimal ook niks.

2 dagen geleden

Reactie op Bloem86

Misschien Emesafene wel! Bij mij deed suprimal ook niks.
Bij mij deed zelfs metoclopramide niks. Van emesafene werd ik nog vermoeider en nog misselijker. Maar bij veel mensen werkt emesafene wel

2 dagen geleden

Reactie op Bnkok

Dankjewel voor je tip! Ik heb suprimal geprobeerd maar helaas zorgt dat nie ...
Hoeveel tabletten gebruik je hiervan op een dag? Bijsluiter zegt 1-2 per dag. Maar de gynaecoloog raadde mij 3-4 aan per dag. Hansweert andere dosering dan de bijsluiter aangeeft, dat gaf mij de verlichting. Want idd 1-2 per dag deed ook weinig voor mij

2 dagen geleden

Hoihoi! Heel herkenbaar dit. Met 12 weken merkte ik verlichting in de misselijkheid, maar het was nog niet helemaal weg en de vermoeidheid leek wel 2x zo erg. Met 13 weken werd ik ongeduldig want ‘ben nu tweede trimester dus moet beter gaan’ maar ik was er nog niet helemaal. Ik ben nu 14 weken en het lijkt nu echt eindelijk goed te gaan! Ik kan gewoon weer dingen doen zonder me ziek of slecht te voelen. Heb hoop, het wordt beter!!🍀

2 dagen geleden

Ik ben ook een hoopje ellende, nu 14+1w. Mijn maag accepteert nauwelijks iets, alles stinkt, ben te moe om goed voor mezelf te zorgen en al blij als een wandelingetje lukt. Verschillende medicijnen geprobeerd, nutridrinks en een paar keer infuus voor vocht. Zonder had het waarschijnljk nog slechter gegaan :( Ik hoop samen met je dat het na 16w beter wordt zoals ik veel hoor van mensen.

gisteren

Heb je al contact gehad met de verloskundige/huisarts? Gevraagd om medicatie? Hier ook flink beroerd en medicatie haalt er een randje vanaf gelukkig. Bij mij hg zwangerschap vastgesteld, bij de eerste ook.

gisteren

Ik heb me tot 14 weken ook écht beroerd gevoeld, ik ben vandaag 14W4D en begin me nu gelukkig iets beter te voelen! 🙏🏼

19 uur geleden

Reactie op SVL22

Hoeveel tabletten gebruik je hiervan op een dag? Bijsluiter zegt 1-2 per da ...
Ja ik gebruikte er inderdaad maar eentje....misschien dat dat het probleem is. Dankjewel!

19 uur geleden

Reactie op Roosframboos

Heb je al contact gehad met de verloskundige/huisarts? Gevraagd om medicati ...
Maandag heb ik weer controle. Als ik me dan nog steeds beroerd voel ga ik ernaar vragen. Ben telkens bang dat het niet 'erg' genoeg is en er zijn altijd vrouwen die het veel erger hebben

19 uur geleden

Reactie op Bnkok

Maandag heb ik weer controle. Als ik me dan nog steeds beroerd voel ga ik e ...
De verloskundige zal eventueel Suprimal adviseren, dit kan je gewoon kopen bij de drogist. Ze mogen geen andere medicatie voorschrijven, als je dat wilt moet je de huisarts bellen. Dat anderen het misschien erger hebben, wil niet zeggen dat jij geen recht hebt om je beter te voelen dan dat je nu doet. Probeer een beetje te kijken hoe een dag van jou verloopt en of er dingen zijn die je kan aanpassen. Misschien moet je meer rust nemen of kan je aanpassingen maken in je voeding?