10 Reacties
7 uur geleden
Over het algemeen lossen de hechtingen vanzelf met 2 weken op. Ik heb laats me 6 weekste controle gehad en kom nog steeds hechtingen tegen.
6 uur geleden
Ik ben 22 dagen geleden bevallen en geen hechtingen gevonden (miss ben ik ze verloren zonder op te merken)
Wel 1 hechting die helaas is gaan wijken en ik voel dus ook littekenweefsel. Herstel valt me erg tegen eerlijk gezegd! Maar eerste kindje dus ook geen vergelijkingsmateriaal
6 uur geleden
Ik vond het herstel ook wel erg pittig. 4 december bevallen nog steeds af en toe last, zeker als ik de grote boodschap moet doen erna. Daarnaast zit ik heel graag in kleermakerszit en moest mezelf echt aanwennen voorzichtig te doen. Na ongeveer een dag of 10 had ik wel minimaal nog pijn. Arnica druppels adviseerde de kraamzorg voor sneller herstel.
6 uur geleden
Ik denk dat ik het herstel van die knip meer vond tegenvallen dan de bevalling, ondanks dat ook ontzettend lang duurde. Eerste week vooral veel pijn gehad met zitten etc, toen de wond open ging staan werd het voor mij comfortabeler alleen betekent het wel dat de genezing wat langer duurt. Ben nu 2,5 week verder en vanaf een half weekje gaat het eigenlijk een stuk beter. Lopen gaat goed etc. Hechtingen lossen vanzelf op, dus geen idee hoe en wat. Het enige wat ik eigenlijk controleer is of de genezing van de wond goed gaat.
5 uur geleden
Hoi, 9 december bevallen ooo met een knip. Heb er nu nog last van soms het gevoel alsof het soort van “bonkt” als ik teveel doe. Ik smeer het litteken wel in want dan heb ik het gevoel dat het wat minder trekt en dus minder zeer doet. Zitten doet soms nog wel pijn of onprettig
4 uur geleden
Ik volg even, zit op dag 10 en heb ook nog steedsvlast. Vooral lang in dezelfde houding of veel doen. Kraamzorg had hier geadviseerd om badje met badedas kort te doen. Maar dat was ook vooral in begin tegen ontstekingen.
3 uur geleden
Ik heb bij mijn eerste een knip gehad en vond het herstel eerlijk gezegd tegenvallen. Heeft echt wel 8 maanden geduurd voordat ik heb last meer had van het littekenweefsel.
Was ook een heel nare knip (soort van winkelhaak geworden).
12 minuten geleden
Dank voor jullie reacties, ik heb zo het gevoel dat ik mij aanstel en het niet snel genoeg gaat.. prettig om te lezen dat ik niet de enigste ben die het als zo zwaar ervaar, geeft me wel rust. Sterkte allemaal nog🥰
8 minuten geleden
Pfoah, die knip is rot zeg! Baby is hier nu 4 weken en ik voel 'm nog. De ergste pijn is er nu wel uit maar dat zeurende gevoel blijft aanhouden, vooral tijdens het zitten of lopen. Ik neem nog geregeld een pcm in door die knip, vooral na wat inspanning. Je stelt je zeker niet aan!