14 Reacties

2 maanden geleden

Wij hebben ook 2 katten van 11 en 13 en die zijn ook gewend om bij ons te slapen. We hebben besloten om ze sinds 2 weken af te leren om op de slaap kamer te komen..vind het toch link en wil niet dat ze straks per ongeluk de baby krabben of er iets anders gebeurt als je slaapt…we hebben nog 6 weken tot de baby komt. Gaat tot nu toe prima.

2 maanden geleden

Toen mijn dochter was geboren was onze kat helemaal ontregeld. Waar mijn dochter was, was hij niet. Nu mijn dochter drie is, komt hij soms bij haar kijken. Bij ons wou de kat dus ook niet meer de slaapkamer in. Hij is een paar keer komen kijken, ook naar dochter die daar toen sliep, maar ging dan snel weer weg.

2 maanden geleden

Wij laten de katten wél toe op de slaapkamer, maar leggen overdag een sprei over het bed heen. Ik mag sinds de zwangerschap de kattenbakken niet meer verschonen, dus ik denk niet dat het een goed idee is dat ze op het beddengoed liggen.

2 maanden geleden

Reactie op DromerigeSequoia570375

Toen mijn dochter was geboren was onze kat helemaal ontregeld. Waar mijn do ...
Onze kat is dus weggelopen en nooit meer teruggekomen na de geboorte van onze zoon.

2 maanden geleden

Ik heb een muskietennet gekocht bij babydump voor over de co sleeper, vrij universele maat is het ook! Dan kunnen ze er niet in springen. En na 6-9 mnd gaat de baby in haar eigen kamer slapen met de deur dicht.

2 maanden geleden

Katten bij de eerste zelf richting onze zoon laten komen, wilde er toch niets van hebben in het begin. Verder langzaam aan betrekken en niet dwingen oid. Als je nu hun plekje weg neemt, voelt het als een negatieve indringer voor ze en dat wil je niet. Beide aan elkaar laten wennen en blijf erbij. Maar neem ook extra tijd om met ze te kroelen 🥰

2 maanden geleden

Katten bij de eerste zelf richting onze zoon laten komen, wilde er toch nie ...
Ik vind het lastig als we liggen te slapen. Verder is alles prima. Alleen tijdens de nacht als iedereen slaapt weet ik niet zo goed wat slim is

2 maanden geleden

Reactie op InspirerendeEcho842380

Ik heb een muskietennet gekocht bij babydump voor over de co sleeper, vrij ...
Is dat veilig als de baby daarin slaapt?

2 maanden geleden

Wij hebben onze katten bij ons op de slaapkamer gelaten, ze waren dit al 10 jaar gewend en vonden een baby al genoeg verandering voor ze. Het was de eerste 1-2 nachten even spannend voor ons maar we hadden al snel door dat ze de baby interessant maar spannend vonden en echt niet dichtbij of in de cosleeper zouden komen. Lekker op het voeteneind erbij en inderdaad even wat meer uitkijken qua hygiene en dat de poezen niet over de babydekentjes etc lopen, sprei op bed is ook een goed idee. Het werd pas echt echt spannend toen de baby ging kruipen en de poezen ging opzoeken😂 maar nooit gekrabt of echt probleem gehad gelukkig

2 maanden geleden

Ik merk aan onze kat overigens wel dat hij dondersgoed doorhad dat het een baby was. Hij was erg voorzichtig en ook toen mijn dochter hem hardhandig probeerde te aaien heeft hij nooit uitgehaald of gebeten of zo. Als het hem te veel werd, liep hij weg. Hij kwam eigenlijk heel zorgzaam over.

2 maanden geleden

Wij hebben ook twee katten, maar die mogen helemaal niet boven komen en zeker niet in de buurt van een baby als je zelf niet in de buurt bent of niet kan zien wat er gebeurt (omdat je zelf slaapt bijvoorbeeld). Dat lijkt me niet het soort risico dat je wil nemen. Beter nu op tijd beginnen met het ze af te leren lijkt me.

2 maanden geleden

Reactie op Anoek1007

Wij hebben ook twee katten, maar die mogen helemaal niet boven komen en zek ...
Daar ben ik het wel mee eens. Nooit dieren zonder toezicht bij een baby laten.

2 maanden geleden

Ik had ook altijd de katten op mijn kamer maar sinds de kids niet meer. Ze wennen er snel aan dat ze er niet meer op mogen. Al onze dieren zijn gewoon beneden

2 maanden geleden

Ja hoor, gezellig