367 Reacties

4 maanden geleden

Zo had ik vandaag de volgende confrontatie. Patiënt: hoe lang ben je al zwanger? Ik: 15 weken Patiënt: sooo dan heb je echt al een grote buik! Is dat normaal? Hij is echt al heel fors hoor! Ik: bedankt 🙄 Het is m'n 3e zwangerschap en de 2e zwangerschap heb ik afgelopen november met 23 weken af moeten breken ivm medische redenen. Ja, ik heb al een relatief grote buik voor dit termijn maar nou ook weer niet zo bizar. M'n dag is gemaakt hoor 👍

4 maanden geleden

Reactie op Ploffel

Zo had ik vandaag de volgende confrontatie. Patiënt: hoe lang ben je al zw ...
Zo herkenbaar! Wordt er soms niet goed van... het duurt echt nog tot december voordat de baby komt!!!

4 maanden geleden

Ik had vorige week dat iemand vroeg of ik zeker wist dat ik er geen 2 in mijn buik had zitten. Dat deed me wel een beetje pijn. Het is de eerste zwangerschap voor mij die eindelijk goed gaat en ben er dolblij mee. Snap niet dat mensen dan zo’n opmerking moeten maken ☹️

4 maanden geleden

14,5 week zwanger en ik lijk wel 20 weken zwanger, het is mijn eerste zwangerschap. Heel erg dankbaar voor dit mooie wonder, maar ben een beetje zenuwachtig waar dit naar gaat leiden…

4 maanden geleden

Ik ben in verwachting van een tweeling en iedere keer als ik dit iemand vertel op bijvoorbeeld werk krijg ik de opmerking, zo dan ben je wel in 1x klaar. Ja ons idee was in eerste instantie ook dat we blij waren als we een gezin van 4 mochten worden ooit, maar deze aanname maakt me nu soms zo gefrustreerd😅

4 maanden geleden

Reactie op Sasja december

Ik ben in verwachting van een tweeling en iedere keer als ik dit iemand ver ...
Ooh ja ik ook preciés dit!

4 maanden geleden

Ik vind het heel irritant dat mensen ineens denken dat het ok is om even aan mijn buik te zitten of er overheen te aaien.

4 maanden geleden

Reactie op Hoekje

Ik vind het heel irritant dat mensen ineens denken dat het ok is om even aa ...
Ik heb me hierom voorgenomen om als dit gebeurd onmiddellijk hetzelfde te doen bij de persoon in kwestie. Kreeg ik als tip van een andere zwangere vorig jaar. Het werkte voor haar heel goed omdat die persoon dat blijkbaar wel denkt wat is dit raar… misschien heb je er iets aan. Ik kijk er ook niet naar uit. Afgelopen weekend gebeurde het voor het eerst maar wel bij een bekende waar ik het wel can kon hebben gelukkig. Ik ben benieuwd wanneer mij dit gebeurd met een random persoon 🤷🏻‍♀️

4 maanden geleden

Mijn schoonmoeder vraagt elke keer als ik d'r zie of ik al aangekomen ben😑 Ik zei dit pas tegen m'n man, het was hem nog niet opgevallen zeitie. Nou, als ze het nog eens vraagt stel ik haar gewoon dezelfde vraag... 🙈 Het is overigens een heel lief mens hoor, maar ze spreekt dingen soms gewoon onhandig uit. Als ze het over andere zwangeren in onze omgeving heeft moet ze ook altijd benadrukken dat die persoon inmiddels ook wel heel zwaar/dik is geworden. 🤯 Die kan ik ook tegen haar gebruiken trouwens 🤭

4 maanden geleden

Dat mensen vragen of het wel gepland was.. Hele gekke vraag vind ik dat. Als je gewoon samen bent met je partner en een normale leeftijd hebt..

4 maanden geleden

Reactie op RaadselachtigeVaren125679

Dat mensen vragen of het wel gepland was.. Hele gekke vraag vind ik dat. A ...
Ohh die heb ik ook gekregen! Nu in mn 2e zwangerschap 😶

4 maanden geleden

Reactie op RaadselachtigeVaren125679

Dat mensen vragen of het wel gepland was.. Hele gekke vraag vind ik dat. A ...
Ik heb precies hetzelfde… Hier al 7 jaar samen, allebei een goede baan en normale leeftijd. En bijna iedereen vraagt of het gepland was…. Zo vreemd. Mijn moeder en schoonmoeder zeiden allebei: ‘oh, maar jullie hadden niet eens verteld dat jullie gingen proberen?’ Ik wist niet dat het een familiemededeling moest zijn 😂🤷🏼‍♀️

4 maanden geleden

Afgelopen woensdag ineens van m’n fiets gedonderd, ging verzitten en raakte uit balans. Jurk kapot, fiets kapot, teen, knie, elleboog en hand kapot…. Door t mank lopen ook de bekkenpijn weer getriggerd, dus nu dubbel mank. Vanmiddag met partner en bonuskind op vakantie vertrokken, hoop er, op slakkentempo, toch een beetje van te kunnen genieten. Vanavond van het restaurant terug naar de boot (90 meter 😂) zei ik al ‘jongens ik ben met 2, dus ik loop half zo snel!’ Gelukkig kunnen ze/we er wel om lachen.

4 maanden geleden

Oh heel fijn dit topic!! Wie houdt er niet van klagen ❤️😂 Ik vind het heel irritant dat ik de ene dag energie heb voor 10 en de andere dag compleet instort van vermoeidheid! Zodra ik neerplof op de bank vindt mijn lichaam blijkbaar dat het dutjes-tijd is. 😂 Gewoon aan toegeven, ik weet het, maar vind het gewoon irritant dat het zo wisselt per dag haha. En vervelender is nog, als ik weleens aangeef dat ik moe ben, mensen zeggen "oh wacht maar tot het is geboren..."

4 maanden geleden

Reactie op Enthousiastemama2025

Ik heb precies hetzelfde… Hier al 7 jaar samen, allebei een goede baan en n ...
Ik kreeg bij de eerste aankondigingen steeds de vraag ‘maar mag dat wel?!’. Najaar vorig jaar een deel van familie en collega’s verteld dat we het gingen proberen, maar na het stoppen met de pil kwam nog voor de eerste menstruatie een auto-immuun ziekte terug de kop op steken en was zwangerschap absoluut uit den boze ivm veiligheid voor het kindje. Dus na ‘we gaan het proberen’ kwam heel snel ‘we mogen voorlopig niet zwanger worden’. Toen we hoorden dat het wel weer mocht heb ik het heel bewust aan niemand verteld. Wonder boven wonder was het daarna in 1 keer raak. Dus toen ik her en der ging vertellen dat ik zwanger was waren de reacties hoewel heel blij ook bezorgd of dat wel veilig was 😅

4 maanden geleden

Ik ga mijn zwangerschap grotendeels alleen doen (met een bekende donor die een kleine rol gaat spelen). Ik heb nu al een paar keer de vraag gehad hoe we dit dan precies gedaan hebben (Als ik seks gehad, via het ziekenhuis, of thuis zelf gedaan en hoe dan zelf?). Ben die vraag zo zat: Alsof je aan een zwanger stel vraagt in welk standje ze seks hebben gehad nadat t raak was 😆

4 maanden geleden

Reactie op Naommm89

Ik ga mijn zwangerschap grotendeels alleen doen (met een bekende donor die ...
Hahaha deze vraag heb ik echt gehad van vrienden 🤣. Maar echt belachelijk dat mensen het vragen

4 maanden geleden

Af en toe is dit heerlijk wat een goed topic! Ik heb vannochtend voor de eerste keer sinds 11,5week geleden niet overgegeven en was zo blij maar ook verontrustend. Gelukkig hadden we een goede echo maar ik vind het zo eng dat in het begin alle klachten zoveel zijn en nu weggaan 😵‍💫. Als ik dat tegen iemand zeg, zeggen ze allemaal dat ik niet moet zeuren en moet genieten. Alleen na 2 miskramen vind ik dat heel lastig 🙃. Daarbij merk ik soms dat ik steken in mijn onderbuik heb en ik wordt gek van mijn gigantische gevoelige borsten 🤨 en de vermoeidheid die als een mokerslag inkicked. Hebben we daar tips voor??

4 maanden geleden

Reactie op Moorkopje

Hahaha deze vraag heb ik echt gehad van vrienden 🤣. Maar echt belachelijk ...
Hahahaha echt? Wat errruugggg 😂

4 maanden geleden

Reactie op Naommm89

Hahahaha echt? Wat errruugggg 😂
Ja zij probeerde zelf de kamasutra af te werken en wilde weten welk standje ze als laatst moesten gebruiken om dan pas zwanger te worden. Ook best bijzonder om te zeggen als ze weten dat wij bijna 2jaar bezig waren en 2miskramen hebben gehad. Insinueerd dat ze ervanuit gaan 1x een standje te gebruiken en dat het lukt😅