42 Reacties
5 dagen geleden
Ik heb laats de hele kleding kast opgeruimd en schoon gemaakt.
Normaal kon ik niet makkelijk kleding weg doen maar nu ging me er een partij kleding weg. 😂🙈 ik heb altijd een doos waar ik alle zomer kleding in doe zo als nu in de winter en dadelijk andersom ook. Het scheeld een hoop ruimte gezien je nu toch geen zomer kleding aan trekt. Heb weer heerlijk ruimte in de kast.
5 dagen geleden
Ik heb juist een hele klussenlijst bedacht met dingen voor mijn vriend om
te doen, plakplintjes knippen en vastkitten, opbergers kopen bij de ikea voor dingen zoals Inpakpapier en kerstballen, samen nog een leuk uitje plannen voordat de baby komt, energie voor soppen en kastjes leeghalen heb ik niet echt xX
5 dagen geleden
Vandaag alle blaadjes van de oprit weg geveegd met de bezem. Heel onlogisch ook, aangezien er nog genoeg bladeren zitten aan de bomen.. 🙃 kon er gewoon niet meer tegen haha
5 dagen geleden
Energie en mobiliteit voor grote dingen heb ik helaas al een paar weken niet meer (morgen 33 weken). Gelukkig had ik de meeste grote nestel dingen qua kasten opruimen/uitzoeken/soppen, badkamer stoom reinigen, zolder opruimen, etc al in het tweede trimester gedaan. Nu dus lekker bezig met babywasjes draaien 1 a 2 keer per week, gister de beurt aan de hydrofielen. Die zijn nu allemaal nog een keer bewonderd, opgevouwen en vast in t juiste mandje voor in de commode gestopt. Vanmiddag komen de gordijnen voor de babykamer, dat word dus heerlijk toekijken hoe mijn vriend die ophangt 🤪. Ons kamertje is echt nog in wording, dus daar kan ik verder nog weinig. Maar ik geniet ontzettend van de (kleine) dingen die ik al wel kan doen en dat kamertje komt echt wel goed. En het internet afstruinen voor meer ideeën qua deco is ook geen straf wat mij betreft. Oh en voorraad voedsel aanleggen voor als t kleintje er straks is word ik ook echt happy van. Vraagt wel t nodige qua energie enzo, maar daarom op tijd begonnen. Ik maak 1x per week ongeveer een grote hoeveelheid ergens van, voor zeg maar 8-12 personen. Daar eten we dan 1 avond van en de andere 3-5 tweepersoonsporties gaan in de vriezer of worden geweckt. Vorige week de extra vriezer ontdooit en opgeruimd, dus daar is ook weer lekker veel ruimte om te vullen 🤩
5 dagen geleden
Reactie op Kippie1994
Vandaag alle blaadjes van de oprit weg geveegd met de bezem. Heel onlogisch ...
Haha dit heb ik al een paar keer gedaan voor jan l*l 😂
5 dagen geleden
Ik kan niet zo heel veel doen. Maar heb vandaag de labelmaker erbij gepakt en allemaal labels in de kledingkast van de baby geplakt.
5 dagen geleden
Ik kan mijn nesteldrang niet kwijt door mijn bekkenklachten🤣 daardoor is mijn man soms de sjaak.. hihi, anders was de keuken badkamer en babykamer helemaal gestoomd en was ik klaar met strijken ( ipv de twee overvolle wasmanden met nog-te-strijken-wasgoed)
5 dagen geleden
Reactie op mamavanleon
Haha dit heb ik al een paar keer gedaan voor jan l*l 😂
Hahahaha. Voelt aan ene kant als weggegooide energie, maar aan de andere kant ziet het er weer mooi uit. Dat stelt me gerust hahaha
5 dagen geleden
Van de week alle hydrofiele doeken en lakentjes met uiterste precisie gestreken en opgevouwen (daarna nog extra aangedrukt met de strijkbout). Terwijl ik dat deed besefte ik me dat dit de enige keer is dat dat op deze manier gebeurt...😅 uit ervaring weet ik dat na de geboorte alles opgehangen wordt en dan komt er geen strijkbout meer aan te pas voor ze weer in de la belanden..
Maar voor nu was het heerlijk om te kunnen doen! Lekker zittend 🐳🙈
5 dagen geleden
Ohja gisteren de hele koelkast nog uit gesopt en vandaag weer heerlijk de nieuwe boodschappen er in🙈
5 dagen geleden
Het begon met een drie lelijke spotjes vervangen door een mooie heldere zuinige lamp op de overloop. Het eindigde in plafond sauzen, behang krabben, alle muren schilderen (het is een heel lange overloop).
Afgelopen weekend mooie grote kast gekocht voor de woonkamer.
Babykamer is al klaar.
Bijkeuken moest ook ineens anders ingericht…
Ben benieuwd wat ik nog verzin te doen 🤣😅
5 dagen geleden
Reactie op MamavanRens21
Ik kan mijn nesteldrang niet kwijt door mijn bekkenklachten🤣 daardoor is m ...
Same
5 dagen geleden
Reactie op FraaieOrchidee295648
Ik heb vandaag de koelkast schoongemaakt en het fornuis😂
De koelkast staat bij mij op het lijstje voor morgen 😂
5 dagen geleden
Die nesteldrang is wel bizar, hoe dat werkt. Dagenlang doodmoe, te veel gedaan. Eindelijk de kans om rustig aan te doen en zie daar: een nesteldrang aanval, want zo voelt het echt. Het ene moment doe je een wasje in de wasmachine, 5 minuten later sta je de auto vol te laden met spullen die naar de stort moeten, zodat je nog even de complete berging en stellingkasten kan organiseren en structureren en labelen voordat die kleine er is🤣. Want dat is natuurlijk absoluut noodzakelijk (not).
Een andere keer kon ik mezelf niet bedwingen om de keukenlade naast de kookplaat volledig uit te ruimen, uit te zoeken en soppen, 5 minuten voordat mijn man zou gaan koken.
Alle daadwerkelijk noodzakelijke dingen voor de baby zijn inmiddels geregeld, dus ik geef me er maar gewoon aan over en dan lachen we er daarna om.
4 dagen geleden
33+3, nog 2,5 week werken. Mijn vriend vraagt bij alles wanneer ga je ‘dit’ doen? Zoals, babykamer klaarmaken, (essentiële) babyspullen kopen, mijn ‘zooi’ (kledingkamer, badkamermeubel) opruimen etc. Ik zeg bij alles ‘in mijn verlof!’ Dus hoop echt dat ik tijdens die periode nesteldrang krijg want anders gaat mijn vriend het doen en dan gaat het niet zo als ik het wil vrees ik🤣.