9 Reacties

gisteren

Ik heb ook problemen met m'n zicht en duizeligheid en het soort vermoeidheid dat ik bij elke stap loop te zuchten. Zwanger zijn icm dit weer is best heftig. Vorige keer in Juli zwanger geraakt en in april bevallen, en toen heb ik dit nooit zo gehad. Heb jij het al met je vk overlegd? Ik vraag me af of het er gewoon bij hoort of niet

gisteren

Kan zijn dat je een lage bloeddruk hebt. Het warme weer kan ook meespelen. Zorg voor voldoende vocht.

gisteren

Ik ben in week 6 tot 7 mega duizelig geweest. Daarna trok het bij mij wel weg. De hitte helpt ooo niet mee..
Klinkt alsof je wat last hebt van je bloeddruk. Niet gek met alle hormonen in je lijf. Ook neemt je bloedvolume toe wat invloed heeft hierop. Zeker met het warme weer, dan verlies je meer vocht en je vaten gaan uitzetten om warmte kwijt te raken. Je bloeddruk wordt dan lager en daar kan je best raar, duizelig of draaierig van worden. Probeer goed en regelmatig te drinken! Zelf voelde ik mij aan het begin van de zwangerschap heel raar in mn hoofd. Wazige boel. Ik merk nu dat mijn lichaam begint te wennen aan de hormonen. Duizeligheid neemt wel toe nu m'n bloeddruk het tweede trimester nog iets lager wordt.

11 uur geleden

Hier betekend het vaak dat mijn bloeddruk laag is. Merk nu we op vakantie zijn en het warm is dat mijn bloeddruk ook sneller schommelt. Voel me best wel ‘zwak’ en gek in mn hoofd. Probeer eens om je zouten goed aan te blijven vullen, zeker tijdens warmte. Af en toe een zout dropje (zelf altijd suikervrije zoute ovaaltjes), en tussen de middag of smiddags een kippen bouillion ☺️

5 uur geleden

Herken het helemaal. Bij mij is het een lage bloeddruk en blijkbaar ijzertekort (na bloedprikken). Aan de lage bloeddruk valt niet veel te doen. Zout eten en goed drinken. Ook om de 2 uur iets eten werd mij geadviseerd. Daarnaast nu ijzertabletten.

4 uur geleden

Het hoeft niet je bloeddruk te zijn, ik herken je klachten als hersenmist. Ik heb er zelf ook veel last van, vooral tijdens mijn werk. Zoek het maar eens op. Ik werk als poh-ggz en zie dus veel mensen met burnout waarbij dit ook voor komt. Het kan puur door je hormonen komen maar ook combinatie met stress zijn. Een teken dus om het rustiger aan te doen, een advies dat ik mijn patiënten geef maar wat ik zelf eigelijk nog heel moeilijk vind om op te volgen 😅. Ik hoop dat het over een paar weken bij mij weg gaat en anders ga ik zelf wel met mij manager in gesprek. Maar laat wel even je bloeddruk checken voor het geval dat het daar wel mee te maken heeft.

3 uur geleden

Ik had daar ook last van door lage ijzerwaardes. Sinds ik dagelijks Ferro roosvicee drink, gaat het wel al beter!

2 uur geleden

Door het hormoon progesteron ontspannen en verwijden je bloedvaten. Hierdoor gaat er meer bloed naar je baby, maar het kan er ook voor zorgen dat jij even wat minder bloed krijgt. Dat kan je duizelig maken.