9 Reacties

2 dagen geleden

Als het mooi weer is lekker van het zonnetje genieten of even lekker shoppen bijvoorbeeld. Niet te druk om maken, gewoon een dagje weg of even uitrusten kijkt een leidinggevende echt niet van op. Als mensen in mijn team vrij willen hoef ik ook geen reden hoor, een ik wil X dag vrij is dit oke is voldoende en je kan altijd nog zeggen ik wil lekker relaxen. Of ouders met iets helpen of levering van nieuwe spullen waar je thuis voor moet zijn bijvoorbeeld

2 dagen geleden

Hoi! Mijn 2e echo valt ook op een werkdag, maar eromheen werk ik wel gewoon. Smoes zal zijn: prive afspraak of tandarts. Niemand vraagt daar verder naar. Ook werk ik thuis, waardoor het makkelijker is om even heen en weer te rijden. Het ruilen van vrije dagen kan bij mij ook zonder opgave van redenen dus heb er geen ervaring mee. Als je een hele dag vrij wilt zijn en een smoes wil bedenken, kun je wellicht aangegeven dat je kids (mocht je die al hebben) een studiedag hebben op donderdag en je daarom eenmalig je vrije dag wilt wisselen. Of dat er een monteur langskomt om iets in huis te repareren tussen 08.00 - 16.00 en je daarvoor thuis moet blijven. Of je verwacht een belangrijk pakket dat die dag bezorgd wordt, waarvoor je thuis moet blijven. Succes!

2 dagen geleden

Ik snap dus heel goed dat ik geen reden hoef op te geven maar het past niet bij mij om niets te noemen/vermelden haha. Verwacht ook niet dat het een probleem is als ik een donderdag ruil. Thuiswerken lastig voor mij Oeh monteur is een goede maar vriend werkt thuis dus niet heel geloofwaardig haha Maar wel goede idee毛n! Hmmm kan zeggen dat ik iets ga doen met een vriendin en even mis calculatie heb gedaan met welke donderdag ik vrij ben haha

2 dagen geleden

Bij mij zijn ze heel moeilijk en als het ze niet uitkomt laten ze dat duidelijk merken..... ik ga straks vertellen dat ik volgende week een onderzoek heb die niet verplaatst kan worden. Dan lieg ik ook niet maar vertel ook niks馃槢

2 dagen geleden

Reactie op Raquelxoxo

Bij mij zijn ze heel moeilijk en als het ze niet uitkomt laten ze dat duide ...
Stom dat ze moeilijk doen! En inderdaad is de waarheid haha

Reactie op RespectvolleGolf982886

Ik snap dus heel goed dat ik geen reden hoef op te geven maar het past niet ...
Miscalculatie zou een goede reden kunnen zijn, maar dan willen ze misschien weten wat je gaat doen? Je kunt ook gewoon zeggen dat je naar de tandarts moet en dat het midden op de dag valt, dus het makkelijker is om een dagje te ruilen
Hoi! Mijn persoonlijke mening en goed bedoeld advies: ik zou niks zeggen. Gewoon ik heb een prive afspraak. Klaar. Laat ze maar lekker speculeren of raar opkijken dat je geen info loslaat. Het is namelijk zeer onprofessioneel om vervolgens door te vragen wat voor afspraak het is. Als ze dat doen voelen ze zich kennelijk te comfortabel bij je, wat in de toekomst nog wel eens tegen je kan werken. Het is goed om anderen nu al te laten wennen aan het feit dat je niet altijd alles wat priv茅 is met hen zal delen. Er zullen vast nog situaties komen in de toekomst die je ook liever niet wil delen en dan vindt je het fijn dat je collegas gewoon genoegen nemen met: priv茅 afspraak. Ipv altijd het gevoel hebben dat je je zelf moet verantwoorden, omdat ze dat nou eenmaal van je gewend zijn. Prive is nou eenmaal prive. Liefs 馃馃徎

Reactie op VerstandigeSmaragd636825

Hoi! Mijn persoonlijke mening en goed bedoeld advies: ik zou niks zeggen. G ...
Dank je wel voor je advies! Helemaal eens hoor dat het onprofessioneel is! Al zou het waarschijnlijk meer uit interesse zijn denk ik Ik ga denk ik gewoon verzoek doen die week erna op donderdag te werken en deze donderdag niet
Ruilen is gelukt! Ik heb de smoes gebruikt dat ik de tandarts controle verkeerd gepland had op de verkeerde week en het makkelijker is om de hele dag te ruilen ipv op en neer tijdens werktijd Geen idee of ze het geloven, zal ze over twee maanden de waarheid wel zeggen haha