8 Reacties

13 uur geleden
Je weerstand gaat omlaag als je zwanger bent, dus dan krijg je ze waarschijnlijk vaker dan voorheen.
Volgens mij is het totaal onschadelijk voor de baby, dus je hoeft niets te doen.🤷🏻♀️
Prettig is anders, veel succes ermee en beterschap! 🫶🏻

11 uur geleden
Alleen maar chill dat je nu een koortslip hebt; die antistoffen gaan door naar je kindje waardoor je je kindje na de geboorte niet meer kan besmetten. Dat geldt uiteraard alleen voor contact met jou, en niet met anderen met een koortslip, dus daar moet je wel goed op letten.
Bij mij helpt slaap het beste om er snel vanaf te zijn. En kwestie van uitzitten; als er eenmaal blaasjes zitten helpt geen middeltje meer helaas. Sterkte!

10 uur geleden
Reactie op Ooievaar1234
Alleen maar chill dat je nu een koortslip hebt; die antistoffen gaan door n ...
Ik heb misschien 1x in de 3 jaar koortslip. Toevallig had ik het 30 dagen voordat ik zwanger werdt. Heb ik dan ook nog antistoffen doorgeven?

8 uur geleden
Reactie op Moeder1997
Ik heb misschien 1x in de 3 jaar koortslip. Toevallig had ik het 30 dagen v ...
Nee dat is helaas alleen tijdens de zwangerschap.

5 uur geleden
Ik heb hem inderdaad ook gehad toen ik 7weken zwanger was. Gelukkig was het met zalfje smeren en zodra hij open was een koortslippleiser eroverheen gedaan. Hierdoor was hij met een weekje weg gelukkig.
Voor mij helpt het om elke dag vaseline te smeren tegen de vele koortslippen en ik eet vaker appelstroop nu ik zwanger ben in de hoop dat het minder snel komt, dat zou ook moeten helpen.