8 Reacties

4 dagen geleden

Geen ervaring maar heleboel ❤️❤️❤️ voor jou. Het gaat uiteindelijk om je beval ervaring en kan me voorstellen dat je hierin je wensen hebt. Heb zelf sterke voorkeur voor thuis bevallen (eerste keer ook thuis bevallen) mede vanwege verhoogde kans op interventies in ziekenhuis en minder goede ervaringen aldaar. Zit er verder in de omgeving nog een andere verloskundige? Zou ze gewoon allemaal vragen. Je hebt een zorgverlener nodig die het aandurft met jou...

4 dagen geleden

Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat het een advies was!🙈 ik nam het aan, en ben na m’n spoedkeizersnede ook 2x vaginaal in het ziekenhuis bevallen. Het lijkt mij ook een droom om thuis te kunnen bevallen, aangezien mijn bevallingen helemaal niet vlotten in het ziekenhuis, ik lijk het tegen te houden. Ik voel me er niet fijn en een “nummer”. Daardoor helaas ook 2x toch een ruggenprik gekregen, waardoor uiteindelijk de ontsluiting vordert. Terwijl ik dit vooraf eigenlijk helemaal niet wil! Je heb dus niks aan mijn antwoord, maar herken je wel! Ben benieuwd naar andere reacties en ervaringen hiermee. En veel succes voor jou!🩷

4 dagen geleden

In heb toevallig zo een gesprek 2 weken geleden gehad met mijn vk. Zij weet dat ik bij mijn eerste echt een traumatische bevalling heb gehad en het uiteindelijk leidde tot een spoed kz. Ze gaf mij het zelfde advies maar ze zei er ook gelijk bij dit is ons advies maar jij bent vrij in wat jij wilt doen met jouw bevalling. Zou je een thuis bevalling willen dan kunnen wij dat voor je regelen. Ze gaf ook aan dat ik normaal gesproken bij 30 weken de zorg wordt overgedragen aan het ziekenhuis maar mocht ik bij hun willen blijven tot 40 weken dan zou ze een brief voor me kunnen opstellen en dat verzoek namens mij indienen. Ik wil eigenlijk wel in het ziekenhuis bevallen alleen wil ik geen gynaecoloog vanuit het ziekenhuis. Mijn vorige zwangerschap werd de zorg ook overgedragen door het ziekenhuis en toen is alles zooo fout gegaan dat ik zelfs niet eens meer in dat ziekenhuis wil bevallen. Ik heb ook door hun een kz moeten ondergaan terwijl dat helemaal niet eens hoefde als ze mijn lichaam gwn de tijd hadden gegeven. Njuaaa om maar antwoord te geven op je vraag, een thuis bevalling is mogelijk volgens mijn vk! Vind het gek dat ze het bij jou niet willen doen.

4 dagen geleden

Hi meis! Wat balen dat je nog geen praktijk hebt gevonden die het aandurft (terwijl het wel mogelijk is) Ik ben doula in opleiding en ik wil je met liefde ondersteunen in dit avontuur. Let me know🤍

4 dagen geleden

Ik wil ook graag een vbac en ben echt huiverig om in het medische circuit terecht te komen. Het heeft de vorige keer slecht uitgepakt (en eindigde dus in een spoedkeizersnede). Ik wil persoonlijk wel graag in het ziekenhuis vanwege het kleine risico op een uterusruptuur, maar met een eigen verloskundige en ctg bewaking van het ziekenhuis. Ik zit nu bij een case load verloskundige en als de zwangerschap goed verloopt wordt het deze shared care constructie. Zij heeft dit vaker gedaan in mijn woonplaats en zolang alles goed gaat komt er ook niemand van het ziekenhuis de kamer in. Thuis bevallen na een keizersnede vinden de meeste zorgverleners heel spannend, maar het gebeurt wel. Je kent vast de podcast radio vbac al? Daar zijn meerdere ervaringsverhalen. Ik denk dat je op zoek moet naar een case load verloskundige die dit wil doen, ze moeten er dus wel zijn in Nederland.

4 dagen geleden

Reactie op MamaVanST

Ik wil ook graag een vbac en ben echt huiverig om in het medische circuit t ...
Sorry, ik bedoel studio vbac 😅 Hier kun je misschien een verloskundige vinden die open staat voor het begeleiden van een thuisbevalling https://vrijegeboorte.nl/caseload-verloskundigen-in-nederland/

gisteren

Misschien poliklinisch met een doula? Nog steeds niet thuis maar dan heb je wel een middenweg en doula kan voor jouw wensen instaan.

gisteren

Na een semi-geplande keizersnede bij mijn oudste dochter kreeg ik ook het advies om bij mijn 2e bevalling nog in het ziekenhuis te bevallen. Ik heb toen de opties onderzocht om in het ziekenhuis te bevallen olv m’n eigen verloskundige. Zij stonden daar positief in, en ik kreeg een gesprek met de gynaecoloog. Dit was een prettig en open gesprek waarin de gynaecoloog alle voors en tegens met ons besprak en ook de risico’s. Wij hebben er toen voor gekozen wél onder begeleiding van het ziekenhuis te bevallen, omdat zij specifiek zijn opgeleid om te handelen in het geval van en uterus ruptuur en je eigen verloskundige niet. Ik heb er geen spijt van, ga bij de 3e hetzelfde doen en ben prettig geholpen in het ziekenhuis