22 Reacties

5 dagen geleden

In de groepsapp gezet en alleen maar leuke berichten!

5 dagen geleden

Koek meegenomen en op de wikkel geschreven hoera een baby

5 dagen geleden

Ik heb dit gedaan en een paar gebakje erbij voor iedereen!

5 dagen geleden

Hebben jullie het vooraf eerst verteld aan jullie leidinggevende?

5 dagen geleden

Reactie op Jo20

Jaaa, maar die wist het al vanaf 6 weken omdat ik heel erg misselijk was!

5 dagen geleden

Reactie op Jo20

Ja vanaf week 8 al omdat ik thuis kwam te zitten.

5 dagen geleden

Wat maakt dat je bang bent voor negatieve reacties?

5 dagen geleden

Reactie op Jo20

Ik heb het met ca. 4 weken al aan mijn leidinggevenden verteld (+ 1 betrouwbare collega) omdat ik me gewoon zo ellendig voel. Inmiddels is bijna iedereen op de hoogte, morgen 12 weken. Ik heb er verder geen grote heisa van gemaakt, gewoon verteld ‘ik ben zwanger’

5 dagen geleden

Reactie op Erka

Wat maakt dat je bang bent voor negatieve reacties?
Vooral een leidinggevende die ‘hekel’ heeft aan kinderen. Dus verwacht weinig empathie. En mega drukke tijd, waarin niemand mijn werk zomaar kan overnemen. Dus echt vervanging moet komen.

5 dagen geleden

Ik snap dat je het spannend vind! En het is jammer dat je leidinggevende niet van kinderen houdt.. heb je directe collega’s met wie je het goed kan vinden? Misschien kun je het hen eerst vertellen, daar krijg je waarschijnlijk een leuke reactie van! Dan aan je leidinggevende en zo kun je het un ieder geval kwijt. Al een paar positieve reacties deden mij heel goed 🤍 Succes en maak je alsjeblieft niet te druk!

5 dagen geleden

Zo'n leidinggevende had ik ook op mijn vorige werk. Hij wilde geen vrouwen op de afdeling want die krijgen kinderen. Mij collega vertelde dat ie vader zou worden van zijn eerste kind en de reactie van de leidinggevende was "als je maar niet denkt gebruik te maken van papadagen!!!". Nooit een felicitatie of wat dan ook gehad. Leidinggevende heeft zelf 2 kinderen, maar ouders van jonge kinderen zijn 'niet handig' op het werk.... Wat mijn collega hielp is de positieve en superblije reactie van alle andere collega's! Mij hielp het om na een paar jaar ander werk te zoeken met een leukere leidinggevende. Ik hoop dat je het in de groep gooit waarbij iedereen blij voor je is en die leidinggevende gewoon kan negeren. Jullie kindje komt er hoe dan ook, voor de leidinggevende: deal er maar mee. Die pot met snoepjes is misschien wel een goeie: 'oh nee, een zwangere'. Misschien valt het mee, hoe langer je wacht, hoe meer stress het oplevert en op den duurt ziet ie t evengoed wel.

4 dagen geleden

Ik heb het verteld aan m’n leidinggevende, ze reageerde super positief. Ze had al eerder ‘gehoopt’ op dit bericht. Soms kun je je druk maken om niets 😢

4 dagen geleden

Ik heb ook een belangrijke collega die niet van kinderen houdt. En zelfs zij zei tegen mij dat wat ik nu aan het doen ben (kind groeien) belangrijker is dan het werk ooit zal zijn en dat ik rustig aan moest doen. Was van te voren nerveus voor haar reactie, maar juist zeer positief verrast!

4 dagen geleden

Reactie op Jo20

Ik heb het verteld aan m’n leidinggevende, ze reageerde super positief. Ze ...
Wat fijn! Stom hè dat je je zo druk kan maken om niets 😅

4 dagen geleden

Ik heb hier ook enorm mee gezeten. Ik heb het toevallig vorige week verteld, bij 10 weken. Ik zat mezelf helemaal ziek te maken van de stress. Uiteindelijk reageerde iedereen positief. Ik had cakejes gekocht en deze afgetopt met muisjes, deze rondgedeeld zodat het kwartje vanzelf zou vallen. Werkte perfect

4 dagen geleden

Reactie op Erka

Wat fijn! Stom hè dat je je zo druk kan maken om niets 😅
Ja super vervelend dat je vooraf zo’n gevoel kunt hebben!

4 dagen geleden

Ik heb het al wel mijn leidinggevende verteld, maar zie wel tegenop om het in het team te vertellen. Een collega heeft net rond de 25 weken haar kindje verloren en is momenteel ook nog niet terug. Ergens wil ik wachten totdat ze terug is zodat ik het haar even persoonlijk kan vertellen, maar wil ook niet te lang wachten. Ze krijgt gelukkig alle tijd die ze nodig heeft vanuit bedrijf dus kan ook nog wel even duren voordat ze terug is.

4 dagen geleden

Reactie op Nina-nk

Ik heb het al wel mijn leidinggevende verteld, maar zie wel tegenop om het ...
Je kan haar ook een berichtje sturen. Lijkt onpersoonlijk, maar op deze manier geef je haar en haar emoties wel de ruimte en zonder verplichting om meteen te reageren.

4 dagen geleden

Reactie op Erka

Je kan haar ook een berichtje sturen. Lijkt onpersoonlijk, maar op deze man ...
Ik denk inderdaad dat dat een hele goede keuze is

gisteren

Reactie op Nina-nk

Ik heb het al wel mijn leidinggevende verteld, maar zie wel tegenop om het ...
Ik snap je heel goed. Ik heb hetzelfde alleen dan niet op werk. In mijn familie is er net iemand met 25 weken bevallen van een doodgeboren kindje. Ik weet niet zo goed hoe ik moet vertellen dat ik nu zwanger ben, ookal ben ik niet de enige in de familie.