22 Reacties
2 dagen geleden
Onze kraamzorg geeft als tips om half kokend en half koud water te gebruiken in de kruik. De kruik in een zak en minstens 1 dekentje tussen kruik en baby als je de kruik bij je baby legt. Of anders het bedje alleen voor verwarmen.
Wat naar dat je deze ervaring hebt gehad en hopelijk krijg je er toch nog vertrouwen in ❤️
2 dagen geleden
Wij gebruiken 70/80 graden water en krijgen zak maar geen extra hydrofiele doek er om heen. De kraanmverzorging en het ziekenhuis deed dat niet??
Wij doen hem nu tussen het eerste dekentje met gebruiken nog een 2e dekentje.
Ik zou liever iets volledig zonder water gebruiken maar geen idee ook hoe kruiken überhaupt nodig zijn?
2 dagen geleden
De meeste kranen worden ongeveer 60 graden. Wij deden geen kokend water in de kruik, maar gewoon het heetste water uit de kraan. Was warm zat.
gisteren
Die pittenzakken werden bij ons afgeraden, omdat ze soms nog warmer kunnen worden nadat je ze uit de magnetron hebt gehaald - dat kan dan te heet worden.
Wij hebben elektrische kruiken en een metalen kruik. Die metalen leggen we ‘s nachts bij haar voetjes als het een koude nacht is. En die elektrische gebruiken we om het bedje voor te verwarmen en soms laten we hem liggen als extra kruik als we denken dat ze het te houd heeft.
Wij hebben de elektrische kruik van Deryan. Ik heb eerder wel eens andere merken gebruikt, maar ben heel blij met deze die ik nu heb. Die is wat groter dan de kruiken die ik hiervoor had en voelt ook wat steviger aan.
gisteren
Ik heb begrepen van de kraamzorg dat de kruik niet meer met kokend water gevuld mag worden, dus wij doen het (vanaf begin nov prematuurtje) met heet water uit de kraan en dan nog met een zak en een deken ertussen. Dat gaat eigenlijk heel goed, blijft mooi op temperatuur!
Een pittenzak kan hete spots krijgen dus is ook niet direct ‘veilig’ 😬
gisteren
Reactie op Anonina
Wij kregen van het ziekenhuis een pittenzak die je in de magnetron kan doen ...
Wij hebben er uit het ziekenhuis ook een aantal mee naar huis gekregen voor onze tweeling omdat ze nog moeilijk snachts warmte konden houden. Zijn echt top dingen, en je kan heel makkelijk bepalen hoe warm ze zijn met hoe lang je ze in de magnetron doet. Binnen een minuut heb je zo ook warm, dus erg efficiënt product.
20 uur geleden
Reactie op Anonina
Toch weer interessant hoe er verschillende dingen worden aan en afgeraden d ...
Haha inderdaad erg raar. Bij ons worden pittenzakken ook afgeraden vanuit het ziekenhuis, maar vervolgens keken ze me wel raar aan dat ik geen winterjas bij mijn baby aan wilde doen in de maxi Cosi in de auto
19 uur geleden
Wat wij doen:
- geen kokend water, maar met deel koud water en dan cooker water erbij
- helemaal vol
- hoes eromheen, daarna hydrofiele doek met knoop
- kruik tussen 2 dekentjes leggen
- met knoop van hydrofiele doek naar de baby, en de draaidop van sluiten omlaag naar voetjes.
Door de knoop ertussen ligt de kruik nooit tegen de baby aan, ook daarom tussen 2 dekentjes. Kindje ligt onder onderste deken